Red Hot Chili Peppers - I'm with You (2011)

Label: Warner Bros.

1. Monarchy of Roses (4:12)
  2. Factory of Faith (4:20)
  3. Brendan’s Death Song (5:38)
  4. Ethiopia (3:50)
  5. Annie Wants a Baby (3:40)
  6. Look Around (3:28)
  7. The Adventures of Rain Dance Maggie (4:42)
  8. Did I Let You Know (4:21)
  9. Goodbye Hooray (3:52)
  10. Happiness Loves Company (3:33)
  11. Police Station (5:35)
  12. Even You Brutus? (4:01)
  13. Meet Me at the Corner (4:21)
  14. Dance, Dance, Dance (3:45)
  15. Strange Man * (3:38)
  16. Long Progression * (4:00)
  17. Magpies on Fire * (3:44)
  18. Victorian Machinery * (4:06)
  19. Never Is a Long Time * (2:47)
  20. Love of Your Life * (4:05)
  21. The Sunset Sleeps * (4:00)
  22. Hometown Gypsy * (3:57)
Ik heb hem door omstandigheden ontzettend vaak geluisterd, en word elke keer een beetje positiever. Niet meer de energie die er eerst in zat, maar gewoon lekkere muziek om op je mp3 te zetten en naar te luisteren. Police Station en Maggie's... zijn wat mij betreft de betere nummers.

avatar van King Leon
Best een fatsoenlijk album als je het mij vraagt. Snap de negatieve commotie niet zo. Goed, ze moeten zonder Frusciante iets harder hun best doen en het wordt wat minder creatief, maar het klinkt nog steeds beter dan een hoop andere troep op de radio.

Wel opmerkelijk zo hard hun best doen om een eigen stijl te vinden, dat ze stijlen van andere bands moeten lenen, zoals een Zappa snor en een U2 optreden op een dak...

avatar van Dungeon
King Leon schreef:

Het moet zijn een Beatles optreden op een dak (U2 waren al na-apers)

En een Zappa snor is toch echt wat anders,daarnaast is het puur giswerk dat het laten staan van een snor of ene dakoptreden ook maar iets van doen heeft met lenen van stijl

avatar van Dungeon
Volgens onbetrouwbare bronnen is het een Burt 'Cannonball Run' Reynolds snor.

avatar van Joeri_000
Soft en saai vind ik het maar .. Track 7 en 12 vind ik alleen echt eruit springen.. Die lui zijn bijna allemaal zo'n beetje de 50 voorbij en dan ga je tracks maken als Annie wants a baby ... ik heb er mijn bedenkingen bij ..

avatar van IllumSphere
1,0
Ik ben totaal geen fan van de Red Hot Chili Peppers, maar ik heb toch maar besloten om me eens te wagen aan een album. Zo slecht is het helemaal niet, maar het kon wel wat beter. Op sommige momenten begint het toch te vervelen.

avatar van metalforever78
waarom vinden zo veel mensen dit een ( pop lees Flop album ) als de gemiddelde score hier 3,18 is. Ik zelf vind het in iedergeval 3,5 sterren waard, ok het is geen spring muziek voor bij slane castle ofzo.

maar dannog gewoon meeeer dan degelijk, en de solo van klinkhoffer op dit I let you know is echt meester. Ik houd wel van deze nieuwe sound

avatar van Ducoz
Wow iets meer hoofdletters en interpunctie had je bericht ook geen kwaad gedaan..

avatar van Maximusic
3,18 is voor de peppers een vrij lage score. Ik denk dat veel fans het jammer vinden dat de muziek een stuk "softer" is als vroeger en natuurlijk dat John weg is.
Ik ben ook vooral fan van het oude werk van de peppers, toch als ik deze plaat objectief beluister ben ik het er mee eens dat het een zeer degelijke plaat is ja! En vooral een stuk verassender als de twee voorgaande.

avatar van Madjack71
Het lijkt -maar dat zal wel een kort door de bocht observatie zijn- alsof Flea de rol van solist op zich heeft genomen na het vertrek van Frusciante. Of dat het vertrouwen in Klinghoffer als eigengereide gitarist nog moet groeien. I.i.g. komt Flea flink aan bod in dit I'm With You. Het klinkt allemaal wel aardig en vooral de tweede helft kan mij wel bekoren.

avatar van Maximusic
Inderdaad hij is zonder John een stuk meer op de voorgrond geplaatst, zeker niet erg met zo'n bassist. Af en toe een stevige gitaarriff van Klinghoffer, zoals Frusciante op de BSSM zal wel leuk zijn, maar denk dat dat niet zijn stijl is.

Wat meer werk aan de verschillende refreinen (te makkelijk, te zeurderig, te lief, te hoog top-40 gehalte) had geen kwaad gekund. Mooiste voorbeeld: Look Around, bevat verder alle typische Pepper-elementen, maar door dat hemeltergende refrein skip ik hem gelijk verder. Zonde!

Het is niet vreemd dat dit album zoveel verschilt van het voorgaande werk van de Peppers. Josh Klinghoffer heeft (zoals ook al eerder gezegd) een heel andere stijl van spelen dan voorganger Frusciante. Flea is op deze plaat echter wel in de vorm van zijn leven, wat het niveau nog wel wat omhoog haalt. Tracks als Ethiopia, Factory of Faith, Look Around en 'Maggie' maken zeker indruk, maar er staan ook veel mindere nummers op zoals Annie Wants A Baby en Dance, Dance, Dance. Hadden deze niet op de plaat gestaan, dan was het een veel beter album geweest. Voor mij is I'm With You een minder goed album dan het eerdere werk van de Red Hot Chili Peppers, ahoewel: een luisterbeurt zo nu en dan kan geen kwaad.

NO CHUMP LOVE SUCKER
het zijn niet de energieke peppers meer.

Na mijn enigszins positieve feedback over dit album (was ik verrast over) ben ik eerlijk gezegd dit album compleet vergeten..

Zegt genoeg... de Peppers zijn inderdaad niet zo spicey meer... Het boeit me blijkbaar niet meer genoeg.

avatar van iggy
Ik was toch wel een beetje terughoudend toen ik het nieuws vernam dat john frustratie weer eens de band verlaten had. Meneer frustratie is uiteraard erg belangrijk in deze band gebleken maar dat is wel duidelijk. En dat de peppers geen nieuwe wegen meer gaan bewandelen is ook al jaren duidelijk.

Ik ben het wel met madjack71 eens dat flea weer eens wat meer naar de voorgrond treed. Flea heeft wat mij betreft de laatste platen behoorlijk onder zijn eigen kunnen gespeeld. Eigenlijk best wel jammer want deze dude kan vele malen beter. Maar mocht blijkbaar niet meer een andere reden kan ik niet bedenken. Op zich vind ik deze plaat best wel meevallen. Zeker is het geen pepper klassieker geworden. Er staan gewoon lekkere nummers op die best te pruimen zijn. Niks mis mee.

avatar van jerome988
Clip van Brendan's Death Song toegevoegd.

avatar van frankholst182
3.20 van police station, mooiste stukje van dit album in mijn oren, heeft toch wel veel weg van het einde 'hummer' van smashing popkins. Of ben ik nou wat pietluttig?

avatar van SilSugarSexMagik
Ik vind elk nummer lekker om te luisteren, daar blijft het wel bij. Er is geen één nummer op dit album waar je echt de muzikale klik voelt die ze met frusciante wel hadden. Misschien kan dit nog komen. Ik erger me wel een beetje aan de vage stijl van de nieuwe meneer klingoffer, moeilijk uit te leggen maar ik was naar het goffertpark op de 28e juni waar de peppers een concert gaven (anthony was erg goed trouwens) en klingoffer had verschrikkelijke solo's. vooral bij scar tissue waar dat scherpe geluid bij de solo heerlijk is, was in een geen velden of wegen te bekennen. De peppers hebben ook in i'm with you geen heerlijke liedjes waar je echt stil van wordt en dat is naar mijn mening zo omdat ze die heerlijke solo's eruit hebben gehaald.

avatar van IllumSphere
1,0
Dit album stond op de lijst van beoordelingen die ik dringend moest herzien en tijdens het luisteren was het al duidelijk waarom het zo dringend was. Ik moet weinig woorden gebruiken, want dit is gewoon slecht. De award voor slechtste plaat van 2011 is binnen..

avatar van The_CrY
Gewoon slecht...? Bedroevende woorden als ik aan het fenomenale Factory of Faith denk. Of het prachtige Brendan's Death Song. Of het lekkere Ethiopia... etc.

Ik heb in de vroege ochtend van de release dag 20km gefietst naar de dichtsbijzijnde platenwinkel, hopend op een meesterwerk... Al snel werd duidelijk dat het meer neigde naar hun slechtste album dan aan hun beste. Alle liedjes zijn energieloos en ik heb er een leeg gevoel bij als ik hem vergelijk met de andere albums. Het moest dus ooit gebeuren; mijn cultband is naar de (zielloze) pop overgestapt!

Bon, er zijn toch een paar deftigere liedjes bij, en hoewel het een rotalbum is ten opzichte van de rest, is het ook geen compleet misbaksel dus 3 sterren. De uitgesproken bass van flea is dan weer een pluspunt

B.V
Catch Hell Blues schreef:
....Het moest dus ooit gebeuren; mijn cultband is naar de (zielloze) pop overgestapt!

Cult zijn ze sinds begin jaren 90 al niet meer. En de zielloze pop stak helaas op By The Way al zn kop op

1,5
Ik ben altijd al zot geweest van Red hot chili peppers, maar deze album vindt ik hun minste album

avatar van bas2204
Catch Hell Blues schreef:

Ik had het niet beter kunnen zeggen

Teuro
De Red Hot Chili Peppers klinken uitgeblust op dit album. Maar ze kijken natuurlijk ook naar wat er tegenwoordig op muziekfestivals speelt, en willen graag met de trend mee. Ze willen erbij horen. Ze zien 3fm-singersongwriter geneuzel en dergelijke om zich heen. Waarin je niet stoer mag zijn, maar zogenaamd gevoelig moet zijn. En je moet vooral eentonig zijn. Nu nog een duet met Di-rect, Triggerfinger of Miss Montreal op het hoofdpodium van Lowlands of Pinkpop en het is helemaal af wat mij betreft.

avatar van JelmerHolwerda
Gewoon een prima rock album. Erg veel funk zit er niet echt meer in.

Uit de muziek blijkt dat het allemaal erg goede muzikanten zijn, ook al mag Klinghoffer nog wel wat meer op de voorgrond treden (is niet helemaal zijn stijl maar past wel bij RHCP) en is Kiedis natuurlijk echt geen goede zanger maar past zijn stem gewoon perfect bij dit soort muziek. Ik zou RHCP me echt niet voor kunnen stellen zonder Kiedis.

Desalniettemin is het gewoon een leuk album waarin voornamelijk Flea gloreert met werkelijk heerlijke basslijntjes (dat einde in Brandons Death Song, die bass-solo in Goodbye Hooray en die bassloopjes in Police Station -- om maar even wat te noemen).

avatar van devel-hunt
Deze I'm with you, een vlieg op een capsule, hun laatste tot nu toe, nooit aan gewaagd. Waarom niet? Geen idee, misschien toch laten beïnvloeden door de slechte kritieken, zeker omdat ik al hun voorgaande blindelings kocht. Toch gekocht, en wat blijkt, dat neersabelen van deze cd is coping gedrag, elkaar nalullen. Tuurlijk is het geen harde punk funk zoals ze begin jaren 90 maakte, de plaat ligt in de lijn van by the way en stadium, maar dan beter en persoonlijker. Het is commercieel, maar is dat per definitie fout? Dan zijn alle grote bands en artiesten verdacht. Commercie en creativiteit kunnen heel goed hand in hand gaan.
Ergens in 2015 verschijnt een nieuwe plaat, de messen worden misschien nu al geslepen, maar deze keer vertrouw ik op mijn eigen oordeel.

Schnee
devel-hunt schreef: