The Beatles - Beatles for Sale (1964)

Label: Parlophone

1. No Reply (2:17)
  2. I'm a Loser (2:33)
  3. Baby's in Black (2:07)
  4. Rock and Roll Music (2:33)
  5. I'll Follow the Sun (1:51)
  6. Mr. Moonlight (2:37)
  7. Kansas City / Hey-Hey-Hey-Hey! (Medley) (2:33)
  8. Eight Days a Week (2:45)
  9. Words of Love (2:14)
  10. Honey Don't (2:59)
  11. Every Little Thing (2:04)
  12. I Don't Want to Spoil the Party (2:36)
  13. What You're Doing (2:34)
  14. Everybody's Trying to Be My Baby (2:23)
avatar van HiLL
Een lekker album met een lekkere opener. Gevolgd door het heerlijke, vrolijk klinkende I'm a Loser. Baby's in Black is simpelweg erg goed en lekker. Verder Rock & Roll Music waar de Beatles laten horen een echte Rock & Roll band zijn, misstapjes als Mr. Moonlight en Honey don't, alhoewel het klinkt lekker wel en leuk wanneer Ringo roept dat George er maar eens een heerlijk gitaarriffje door moet gooien! Eight Days a Week overbekend en erg lekker ook. Een paar mooie gevoelige nummers als I'll Follow The Sun en Words of Love en het fantastische Don't Want to Spoil the Party, maakt dit album toch echt een musthave voor de Beatles fans, zoals ik!

avatar van Music4ever
Je bent Every little Thing nog vergeten.
Wat een prachtig nummer is dat ook zeg!
Voor de rest ben ik het wel met HILL eens.
Mag eigenlijk niet in je collectie ontbreken.
I don't want to spoil the Party is mijn favoriet,
wat een geweldig intro !!

Inderdaad, dit is het beste oude Beatles-album. Het wondermooie 'I'm A Loser' is mijn favoriet, maar natuurlijk ook 'I Don't Want To Spoil The Party'. 'Mister Moonlight' is minder, maar ik ben er nu al wat aan gewend en zo slecht is het ook niet. Wat ik wel werkelijk een rotlied vind is Buddy Holly's 'Words Of Love' - een walgelijk lied. Voor de rest is alles leuk, ook Ringo's 'Honey Don't'.
Dit album is zeker goed voor 4,5*!

erwku
Misschien de zwakte die ze gemaakt hebben, maar met alle reden. Hun drukke tourschema kwam niet hun creativiteit ten goede. Op deze plaat staan veel covers die ik persoonlijk, op Words of love van Holly na, erg matig vind. De Lennon/Mccartney songs zijn toch best goed trouwens, vooral de teksten van Lennon zijn de moeite waard!

I'm a loser, and I am not what I apear to be, Although I laugh and act like a clown, behind this mask I am wearing a frown,

ja toch wel andere koek dan I wanna hold your hand.

Baby's in black, I'm a loser, follow the sun, I don't want to spoil the party, No replay zijn goede nummers

uitgeblust
de futloosheid straalt van het album af; het zij hun vergeven

komen 2 albums verder met Rubber Soul ijzersterk terug

ettettummu schreef:

uitgeblust
de futloosheid straalt van het album af; het zij hun vergeven

komen 2 albums verder met Rubber Soul ijzersterk terug

Ik snap niet echt wat je bedoelt met 'de futloosheid straalt van het album af'. Ik bedoel, er staan toch lekkere nummers op die mij niet de indruk wekken dat ze zijn uitgeblust.

sterker nog: ze waren uitgeblust!

avatar van avdj
"Hun drukke tourschema kwam niet hun creativiteit ten goede."

Is inderdaad een reden, hoewel Music4ever in het Beatles-topic dat ontkende. Absoluut geen must-have. I'm A Loser gaat wel. Verder staan hier natuurlijk veel covers op.

als Beatle-liefhebber blijft het natuurlijk wel een must-have
dat uitgebluste heeft natuurlijk wel iets 'charmants' (niet echt het woord wat ik zoek)

avatar van Music4ever
Ja idd, ik moet dit even corrigeren.
Voor een Beatles liefhebber is dit een must-have maar voor een 'doorsnee' liefhebber niet.

En voor iemand die een Beatles plaat zoekt ook geen aanrader.

Dan zou ik diegene The White Album aanraden.
Lekker veel nummers.

avatar van avdj
Inderdaad, er zijn volgens mij nauwelijks platen die meer nummers hebben. Dertig toch?

En voor iemand die een Beatles plaat zoekt ook geen aanrader.

Mee eens! Inderdaad niet het album.

avatar van Toon1
Mijn favoriete plaat uit de vroege periode van the beatles. Ik moet toegeven dat ze wat uitgeblust waren toen ze deze plaat maakten en dat het in vergelijking tot A Hard Day's Night (waar ze al hun nummers zelf geschreven hadden) een mindere plaat is, maar toch vind ik alle nummers erg leuk (ja, zelfs het "walgelijke" "Words of Love" ). De enigste twee nummers die echt boven de rest uitsteken zijn "I'm a Loser" en "Eight Days a Week", maar de covers zijn erg goed. Wel spijtig dat ze hun cover van "Leave My Kitten Alone" (die te vinden is op Anthology 2) niet op deze plaat hebben gezet i.p.v. "Mr.Moonlight" ofzo.

Dustyfan
Mijn 5* blijft staan, voor sentiment en nostalgie. Van deze plaat heb ik een originele versie (1 van de eerste 200.000 exemplaren, met een iets andere hoes) uit 1964 in de kast staan, krasloos en gaaf, al hangt de hoes van plakband aan elkaar.

Mijn moeder heeft deze LP in haar jonge jaren met haar zakgeld bij elkaar gespaard en gekocht. Toen zij een aantal jaar geleden een vreselijke opruimwoede had, heb ik deze plaat in veiligheid gebracht en meegenomen. Achteraf was zij daar zo blij mee dat ik dit gedaan had (anders had ze 'm zeker weggegooid), dat ik 'm mocht houden.
Nu is het zo'n beetje mijn kostbaarste bezit in mijn (bescheiden) muziek collectie.

deze moet je dan zeker koesteren, Dusty
nu snap ik ook je 5 punten, al geloof ik dat er aan sentimenten hier op de site niet zwaar wordt getild (al dan niet terecht; waarschijnlijk toch wel)
muzikaal gezien blijft het voor mij een van de allerminste Beatle-platen, al wou ik dat ik een originel versie in mijn kast had staan

Als we nou allemaal dit album aanprijzen valt dat hele voorgaande fiasco niet zo op.

Bij deze:
Heerlijke Rock & Roll plaat van de mannen.
'I'm a Loser' is een geweldig nummer maar 'I Don't Want to Spoil the Party' steelt de show.

mooie plaat
al zijn er betere

avatar van Nicolage Rico
Ik wil deze cd snel gaan kopen. Hopelijk klinkt dit album net zo lekker als "Revolver" en "Abbey Road".

"Eight Days a Week" lijkt me duidelijk het bekendste nummer.

avatar van avdj
Dit album klinkt dus niet zo lekker. Koop gewoon Sgt. Peppers (of download?) die is 100 keer beter.

avatar van HiLL
Nou zeker wel lekker maar natuurlijk heel anders. 8 Days is inderdaad het bekendste en een nummer 1 hit.

avdj schreef:

Wel een musthave in my opinion.

één van de allerminste van de Fab4, wat mij betreft

HiLL schreef:

Wel een musthave in my opinion.

Dat vind jij van alle Beatles albums
Als je er eentje ga kopen toch niet deze??
Sorry hoor, maar dit lijkt me materiaal voor diehards.

Zo'n ondergewaardeerd dit album.
Naar mijn mening is dit toch wel de beste pre-drug plaat van The Beatles.

ettettummu schreef:
één van de allerminste van de Fab4, wat mij betreft

Is wat mij betreft 'Meet'.

één van, dus

Dat vind jij van alle Beatles albums
Als je er eentje ga kopen toch niet deze??
Sorry hoor, maar dit lijkt me materiaal voor diehards.

Dit koop je wel als je je meer wilt verdiepen. En ja bijna alle albums van de beste mannen ja. Net als jij dat hebt met die andere gasten uit Engeland.

HiLL schreef:

Is wat mij betreft 'Meet'.

Ik ga akkoord.