The Shirts - The Shirts (1978)

Label: Capitol

1. Reduced to a Whisper (3:30)
  2. Tell Me Your Plans (3:12)
  3. Empty Ever After (3:56)
  4. Teenage Crutch (3:23)
  5. 10th Floor Clown (4:29)
  6. The Story Goes (4:01)
  7. Lonely Android (3:58)
  8. Running Through the Night (3:51)
  9. They Say the Sun Shines (3:31)
  10. Poe (3:52)
avatar van lebowski
Ik zie haar nog steeds staan (Annie Golden), net als Blondie onwaarschijnlijk ordinair kauwgom kauwend tijdens het zingen. Tell Me Your Plans blijft natuurlijk een geweldig nummer.

avatar van Tekh
Tell me your plans is zeker een waanzinnig nummer,voor de rest ken ik niks eigenlijk van deze band jammer genoeg.Ik vraag me af of dit album ooit op cd is uitgebracht?

EVANSHEWSON
Ik ken behalve Tell me Your Plans ook nog hun andere hit :

Laugh and Walk Away, maar kijk, die staat hier dan weer niet op!

Jammer, ik zoek een plaat met beide bekende nummers op, want

ik vond dat ze iets van Blondie hadden, zonder ze te willen imiteren uiteraard!

avatar van Tekh
Nou ik heb de elpee nu nog een platenspeler...

avatar van Oldfart
Op welk festival het was weet ik echt niet meer; Pink Pop?, Park Pop misschien?
Maar voor iets meer dan een half uur was ik verliefd.......
en de muziek; jaaah..... Tell Me Your Plans, dat was het toch wel, daar moesten ze het wel van hebben vrees ik.

Tekh schreef:

Er was een ooit een release van deze LP op CD met Laugh And Walk Away als een van bonus tracks, maar of die nog verkrijgbaar is ?

Lekker plaatje trouwens maar Street Light Shine blijft mijn fave.........

avatar van Ceasar

En Droombolus heeft gelijk: Street light shine is hun beste...

avatar van kaztor
De 2 hitjes die deze band had vind ik inderdaad lichtjes geniaal.
En je hoort ze ook nauwelijks op de radio...

avatar van Jumperjack
Ik heb ook de LP en een platenspeler bezit ik ook nog, maar ik gebruik toch liever mijn PC.
Leuke plaat en ik vind dez minder gedateerd klinken dan "Street Light Shine" toch een halfje minder, ik kon deze destijds nl. stukken minder waarderen dan z'n opvolger.

Ceasar schreef:
Op die CD staan dit album en een aantal tracks van Street light shine, dus ook Laugh and walk away. Uitgebracht door Disky. Moet hier nog toegevoegd worden....

Is er misschien iemand die weet waar of hoe ik aan deze cd kan komen?

Ik heb wel de lp the Shirts maar de kwaliteit is nou niet echt super geweldig dus lijk me deze cd een heel goed alternatief.
Heb ik gelijk Laugh and walk away ook.

Tekh schreef:
Ik heb wel de lp the Shirts maar de kwaliteit is nou niet echt super geweldig

+1 , ik heb 'm op blauw vinyl ...... Om de een of andere reden heb ik nog nooit een LP gehad in zo'n fantasie kleur die wèl een goeie kwaliteit had .....

Tekh schreef:
Is er misschien iemand die weet waar of hoe ik aan deze cd kan komen?

Die is al weer jaren OOP. Dat wordt 2e hands bakken doorploegen en Marktplaats in de gaten houden vrees ik .......

stuart
Ik kijk nog wel eens naar de "videoclip" van Tell Me Your Plans , zo' n van oudheid 'vervallen' filmpje, op You Tube; mooi nummer.

Droombolus schreef:

Ja ik vrees het ook...

avatar van musician
Ik heb de cd Tell me your plans van de Shirts. Hierop staan alle nummers van The Shirts cd (welliswaar in een andere volgorde) maar ook met een vijftal andere nummers er doorheen gevoegd, o.a. Laugh and walk away.

Hij is van de Disky-serie en moet daarom toch vrij gemakkelijk te vinden zijn. Ik lees dat meerdere mensen hem zoeken.

Zal hem binnenkort eens recenseren.
Nummers van The Shirts cd vielen mij uit mijn hoofd gezegd niet tegen.

avatar van Tekh
Heb dit album ondertussen ook op cd uitgegeven door Cema/Off Beat wel in de normale volgorde.

avatar van reptile71
Nooit geweten van wie dat nummer Tell Me Your Plans was. Nooit zo mee bezig gehouden ook. Ik herken het volgens mij gewoon nog van vroeger van de radio, van toen ik 7 was.
Zo'n goed nummer vind ik het eigenlijk niet, eerder saai. Een nummer als Empty Everafter is toch wel een stuk energieker en heb ik meer mee qua sound.

Laugh and Walk Away van hun volgende album vind jij waarschijnlijk wel de moeite waard.

avatar van reptile71
Nu ik die heb gehoord ken ik die inderdaad ook. Wel een aardig nummer.

Tell me your plans

avatar van matthijs
Evenwichtige plaat zonder slechte nummers, maar ook weinig toppers, op empty ever after na. Een nummer als Tell me Your Plans is bijvoorbeeld lekker om af en toe eens te horen, maar niet genoeg reden om de plaat uit de kast te halen. Alleen Empty ever after.

avatar van judgepaddy
Tell me your plans is een alleraardigste compositie. Onder anderen omdat het van de intro; D een halve toom omlaag gaat; C#m.
Voor de gitaristen onder ons die zich even vervelen hier de volledige Tab

Voor de rest een van de reeks leuke tot goede bands voortgekomen uit de roemruchte CBGB.

avatar van Dibbel
New Yorkse Band rondom de kauwgumpop Annie Golden en inderdaad ook afkomstig van de CBGB-clubscene die heel veel new-wave groepjes voortbracht.
De namen van de rest van de bandleden klinken allemaal Italiaans.
Stijl new wave/powerpop deze Shirts.

Het in november 1978 tot de 4e plaats reikende Tell Me Your Plans is niet het enige mooie nummer op deze plaat.
Running Through The Night is namelijk ook zo'n pareltje.
Andere goede nummers, waar je ook wel goede zin van krijgt zijn They Say The Sun Shines, Empty Ever After, Reduced To A Whisper en 10th Floor Clown.
De zwakkere nummers zijn Lonely Android, Poe en Teenage Crutch waarin het af en toe wat schreeuwerig wordt.
Steeds echter die mooie combi tussen toetsen en gitaar en de niet onaangename stem van Annie Golden (als ze rustig blijft).
Ik heb overigens aangename herinneringen aan Tell Me Your Plans.

The Shirts hebben in 2006 nog een CD gemaakt en toeren nog steeds regelmatig, echter zonder Annie Golden.
Op vinyl.
Ik twijfel tussen 3 en 3,5, maar vooruit naar boven afgerond dan.
Op vinyl.

Deze LP gehad. Kende het echt niet, maar de eerste tonen van Tell Me Your Plans kwamen me toch bekend voor. Da's een sterk nummer zeg!

De rest van de plaat moet ik even op me in laten werken, weet ook nog niet of ik 't echt wat vind, maar Tell Me Your Plans is een fijn nummer!

Ken je Laugh and Walk Away?
Is wel van de opvolger.
Die vind ik nog beter.

avatar van Droombolus
Psies ! Street Light Shine is een heeeeeel goeje plaat en valt voor mij in een heel andere klasse dan deze.

Op dit debuut hoor je het typiese geluid van een garage band die hard gerippeteerd heeft om de songs er zo goed mogelijk in te krijgen, maar wat overgekonsentreerd bezig geweest is in de studio om alles psies op de juiste plaats te krijgen.

deric raven schreef:
Ken je Laugh and Walk Away?
Is wel van de opvolger.

Die vind ik nog beter.

Deze plaat nodigt me eerlijk gezegd nog niet uit tot het luisteren van meer.. maar die ga ik effe opzoeken op jouw buis

Laugh and W alk Away is meer wave, beetje Kim Wilde achtig.

deric raven schreef:
Laugh and W alk Away is meer wave, beetje Kim Wilde achtig.

Maar met een betere zangeres en meer pit.

Geweldig album, net als het tweede. Heel jammer dat dit bandje in de vergetelheid is geraakt, want muzikaal waren ze nog beter dan Blondie, en Annie Golden had een unieke podiumpersoonlijkheid. Dat kun je zien op YouTube.