Kate Bush - 50 Words for Snow (2011)

Label: Fish People

1. Snowflake (9:48)

met Albert McIntosh

2. Lake Tahoe (11:08)

met Stefan Roberts

3. Misty (13:32)
  4. Wild Man (7:17)

met Andy Fairweather Low

5. Snowed in at Wheeler Street (8:05)

met Elton John

6. 50 Words for Snow (8:31)

met Stephen Fry

7. Among Angels (6:49)
avatar van Angelo
Eindelijk eens een keer écht nieuw werk van deze dame (Director’s cut laat ik voor het gemak maar even buiten beschouwing). Ik ben benieuwd, zeer benieuwd, dit lijkt me wel een interessant project!

Ik krijg toch wel wat 'kerstalbum' gevoel hierbij. Zogenaamde winteralbums passen daar namelijk ook vaak erg goed bij en deze hoes uiteraard ook.

Gelukkig vind ik December Will Be Magic Again één van de beste kerstnummers ooit en zijn het sowieso allemaal nieuwe composities dus gelukkig niet de bekende evergreens mocht het toch zo blijken te zijn.

Laten we er voorlopig maar vanuit gaan dat dit niets met kerst van doen heeft en puur alleen met...eh....sneeuw.

Angelo schreef:
Eindelijk eens een keer écht nieuw werk van deze dame

Hoezo 'eindelijk'? Tussen The Red Shoes en Aerial zat 12 jaar, tussen Aerial en deze slechts 6 jaar. Kate heeft een versnelling ingezet!

Svendra schreef:

Nou, ik ben 20. De tijdsduur tussen The red shoes en Aerial heb ik (als liefhebber) niet bewust mee-gemaakt. Sinds Aerial ben ik pas muziek gaan kopen van Kate, en heb sindsdien dan ook gewacht op nieuw materiaal. Voor mijn gevoel leken de afgelopen zes jaar wel een eeuwigheid te duren, snap je?

avatar van Hans Brouwer
Svendra schreef:
U kent het gezegde "Zij die geloven haasten niet" ?? Beter een goed album eens in de 6 jaar dan ieder jaar een prut album. Ik heb er alle vertrouwen dat Kate met "50 Words for Snow (2011)" een wonderschoon album gaat afleveren .

Angelo schreef:

Helemaal. Ook mooi om te horen . Wat het eeuwige wachten op Kate betreft, heb je die ontroerende documentaire Come Back Kate al eens gezien?

avatar van musician
Ja, op wat rijpere leeftijd wil het uitbrengen van een nieuw (sterk) album wel eens enige tijd op zich laten wachten.

Ik vond Aerial ook een enorme opleving, leverde van mijn kant een flinke herwaardering op voor Kate Bush. Ik vond in dat kader Kate's eigen herbewerking van The Red Shoes en The Sensual world op The Director's cut helemáál niet erg. Rijke instrumentatie. Ik heb het album al vaker gedraaid dan The Red shoes in 20 jaar.

Als je daar dan bij optelt dat er opnieuw een album verschijnt, de derde dus in zes jaar op de keper beschouwt, vind ik dat Kate Bush fans behoorlijk in de watten worden gelegd, de afgelopen jaren.

Ze is overigens nog niet eens zo oud. 53 of zo. Ik ken ze wel ouder....

Stijn_Slayer
Ben benieuwd, ook naar het 'sneeuwthema'. Hopelijk blijft Kate deze keer wat langer hangen voor ze zich weer terugtrekt.

avatar van devel-hunt
Mooie hoes!!! Hier ben ik wel nieuwschierig naar.

tip_of.yourstar
Volgens de aankondiging op www.katebush.com heeft 50 Words for Snow een speelduur van 65 minuten. Gemiddeld is ieder nummers dus zo'n 9 minuten lang, een beetje à la Ys van Joanna Newsom. Ik ben erg benieuwd wat dat gaat geven.

Svendra schreef:

Nu wel. Bedankt voor de link. Die eerste vrouw die haar imiteert is werkelijk hilarisch! Vooral die geforceerde bewegingen en de gezichtsexpressies zijn onbetaalbaar. Verder is het wel erg weinig gericht op Kate Bush an sich. Voornamelijk gaat het om een stelletje op hol geslagen fans. Vond het wel weer leuk om te zien hoe ze omging met die spelfout. Die man die een biografie over haar schreef vond ik wel erg ver gaan, hij stalkte haar gewoon! Geen wonder dat ze nu leeft als een soort kluizenaar.

avatar van devel-hunt
Svendra schreef:

Ik heb die docu een paar jaar geleden gezien. Ik begrijp Kate Bush haar afzondering wel. Sommige fans zijn echt griezelig, en nemen zelfs de identiteit aan van de artiest die ze aanbidden. Ze kunnen de artiest ook niet los koppelen van de privé persoon. Soms leid dat tot gestalk en horror achtige situaties. Kijk maar naar de indringer in het huis van Beatle George, wat er bijna voor zorgde dat de tweede Beatle door moord om het leven kwam.
Laat Kate maar lekker op haar eiland zitten en ons zo nu en dan verwennen met sprookjesachtige muziek.

Dat is inderdaad eng. Op dit moment zit er op een Marc Almond Facebook pagina ook zo'n enge fan. Een dame uit Rusland die helemaal gek van hem is, naar hem smacht en rare dingen roept (de beste man is homo en iedereen weet dat!). Compleet gestoord en ze kreeg dan ook de volle lading van andere fans; dan nog niet willen inzien dat je raar bezig bent.

Ik snap artiesten als Kate dan ook heel goed. Wat moet dat vreselijk zijn.

avatar van Svendra
Wat ik boeiend vind van die documentaire over Kate Bush, is dat er niet alléén van die ordinaire fans in voorkomen (zoals die ranzige biograaf) maar ook aardige en gevoelige mensen die hun idool redelijk met rust laten. Bijvoorbeeld die filosoof die na de speelse reply van Kate beseft dat dat hoogtepunt niet meer te overtreffen valt.

Neemt niet weg dat ik haar afzondering ook wel begrijp.

avatar van Japsuh
Hier ben ik echt heel benieuwd naar! Director's Cut vond ik een grote tegenvaller, ik denk dat ik deze zelfs ga pre-orderen (voor de eerste keer dat ik een album pre-order!). Ik weet eigenlijk niet echt wat ik me voor moet stellen bij sneeuw, maar ik denk dat het een beetje in de richting gaat van The Sensual World.

avatar van Brunniepoo
aERodynamIC schreef:

Ik ben nog steeds niet helemaal bijgekomen van het winteralbum van Sting, dus houd in dezen ook mijn hart nog even goed vast.

Ben in ieder geval benieuwd naar de inhoud van het titelnummer, de hele theorie is immers al lang en breed onderuit gehaald.

Ik las ergens dat Del Palmer bevestigde dat het hier niet om een kerst-album gaat.

Nu heb ik nog stiekeme hoop dat het artwork tijdelijk is want dit vind ik echt lelijk.

avatar van Stalin
Wie had dat ooit gedacht ? Jawel, een link tussen Kate Bush en Zappa...

Waar is Rudi S

Link

KB: If the album´s finale sounds like the destruction of a myth, I can be pretty content with your evaluation, because, seriously, on other records there are ideas that were created in a pretty knackered mood. (Here the german translation is irritating, I´m sure she said “knackered” and he translated it into “stupid”.)

ML: But then, your body of works is being discussed as a holy kingdom of pop.

KB: I never challenged or asked for the serious interpretation and evaluation of my music. A sense of quality does not exclude humour.

ML: Do you have an ideal or predecesor for that?

KB: Frank Zappa was a very smart man. He said that, as an artist, you can live a free and untamed life, in case you have a solid family life. I love this idea.

ML: Why?

KB: I have never met Zappa, but people who have portray him as a very dear person, different from his image. I have always preferred my privacy over my public life, because I work best with a stable home base. The idea that the artist who suffers is the best doesn´t apply to me. I work better, when I´m fine.

-----------------------------------------Propaganda modus uit--------------------------------------------------------

avatar van ExperimentIV
Ben verrukt van de nieuwe single. Kan niet wachten.

avatar van jurado
ExperimentIV schreef:
Ben verrukt van de nieuwe single. Kan niet wachten.

Waar kunnen we die vinden?

Album teaser voor de liefhebbers.

madonnagirl3
jurado schreef:

Waar kunnen we die vinden?

Album teaser voor de liefhebbers.

disco naïveté - disconaivete.com volledige versie.

Single is in ieder geval al geslaagd.

avatar van Japsuh
Alhoewel het begin klinkt als een ander liedje van haar (kan even niet op de naam komen), vind ik het tussenstuk geweldig! Kan niet wachten tot november.

avatar van Thorgal
Na de (voor mij) enorme tegenvaller die door het leven gaat als Director's cut hield ik mijn hart vast. Was gelukkig nergens voor nodig. Wild Man is weer een prachtig nummer geworden wat de nieuwsgierigheid naar het nieuwe album alleen maar aanwakkert.

Zo op het eerste gehoor lijkt het nummer te bestaan uit drie losstaande composties die soms ook heel ruw in elkaar overgaan. Het went echter snel en dan blijft een mooi nummer over wat na een paar minuten niet luisteren ook niet meer te reproduceren valt in het hoofd.
Apart in het nummer vind ik het zeer aanwezige repeterende non-vocale stuk wat voor een groot deel het nummer bepaalt.

avatar van Rudi S
Stalin schreef:
Wie had dat ooit gedacht ? Jawel, een link tussen Kate Bush en Zappa...

Waar is Rudi S

[-----

Stalker

avatar van musician
Besteld en maar hopen op het beste

Voor het eerst sinds The Kick inside en Lionheart (1978) dat Kate Bush eindelijk weer eens twee albums in één jaar heeft.....

avatar van dazzler
Wild Man wordt hier in twee woorden geschreven.
YouTube - Kate Bush - Wild Man - radio edit still video

Een nummer dat hoofdzakelijk uit retro Bush ingrediënten bestaat.
Het is wat zoeken naar een song die beklijft ...

Komt wellicht beter tot zijn recht als rustpunt op een wat spannender album ... hoop ik dan maar.

avatar van IntoMusic
Leuk dat Kate weer wat nieuws voor onder de kerstboom heeft . Wat een giga lange nummers... Kan erg lekker zijn maar ook gevaarlijk en de aandacht verslappen.
Zet 'm op het lijstje en ben zeer benieuwd.

avatar van Darkzone
Net Wildman gehoord en dacht in het begin "jaja, okee, dit noemt men de beste single van haar in decennia". Maar gaande weg het nummer begon het toch wel lekker te klinken.

avatar van Snoeperd
Die single wordt maar beter en beter. Mooi nummer, mijn verwachtingen zijn wel hoog, zou prima het beste album van dit jaar kunnen worden.