The Notorious B.I.G. - Ready to Die (1994)

Label: Bad Boy

1. Intro (3:24)
  2. Things Done Changed (3:57)
  3. Gimme the Loot (5:04)
  4. Machine Gun Funk (4:16)
  5. Warning (3:40)
  6. Ready to Die (4:24)
  7. One More Chance (4:43)
  8. #! *@ Me (Interlude) (1:31)
  9. The What (3:57)

met Method Man

10. Juicy (5:03)
  11. Everyday Struggle (5:19)
  12. Me & My Bitch (4:00)
  13. Big Poppa (4:13)
  14. Respect (5:22)
  15. Friend of Mine (3:28)
  16. Unbelievable (3:43)
  17. Suicidal Thoughts (2:54)
  18. Who Shot Ya? * (5:19)
  19. Just Playing (Dreams) * (2:43)
totale tijdsduur: 1:08:58 (1:17:00)
avatar van royals
Dead_Presidents schreef:

Jij lijkt me de type gozer die hip hop te gewelddadig vind en daarom alleen naar instrumentals luistert

Klopt. Als de teksten vooral seksisme of geweld verheerlijken dan haak ik af. Dan luister ik liever naar een beat of een andere rapper.

avatar van Dirruk
royals

Ik heb nu uit nieuwsgierigheid jouw top 10 bekeken. Omdat ik erg benieuwd was of ik daar een hip hop album zou vinden. Maar Doggystyle is ook niet het meest schone album lijkt mij?

avatar van royals
Dirruk schreef:
royals

Ik heb mijn top 10 weet ik niet hoe lang niet veranderd. Sinds dit jaar of zo denk ik anders over veel rap teksten. Ik heb die CD ook allang weggegooid. Maar mijn top 10 is meer een reflectie van platen die op mij een invloed hebben gehad (in mijn jeugd) vooral. Niet zozeer de beste albums die ik ken. Ik vind nu alleen de beats/productie van Doggystle goed niet meer de lyrics. Dus gangstarap albums en rap albums in het algemeen waardeer ik voor de beats.

Het beste debuut in hiphop; Nas wie?