The Roots - undun (2011)

1. Dun (1:16)
  2. Sleep (2:15)

met Aaron Livingston

3. Make My (4:27)

met Big K.R.I.T. en Dice Raw

4. One Time (3:55)

met Dice Raw

9. I Remember (3:14)
  10. Tip the Scale (4:17)

met Dice Raw

11. Redford (For Yia-Yia & Pappou) (1:51)

met Sufjan Stevens

12. Possibility (2nd Movement) (0:55)
  13. Will to Power (3rd Movement) (1:03)
  14. Finality (4th Movement) (1:31)
avatar van thgryda
Johnny Marr schreef:
Leuke bijdrage, Teunnis

Nee serieus, ik snap het nut echt niet van dat laatste instrumentale stukje...en waarom in 4 delen begot... Dit album kon echt nog veel beter geweest zijn. Maar dat is dus mijn mening he.

Ik vond het eerst ook wat raar maar voor mij klopt het na een keer of 100 beluisteren gewoon wel dat eindstuk. Je krijgt opnieuw het verhaal maar dan zonder woorden, het zit em meer in de sfeer van die korte instrumentale stukjes. Dit dan wel in de juiste chronologie.

Voor mij is dit de meeste complete en beste plaat van The Roots. Alles klopt: de sound, de sfeer, de gastartieste, het concept en ook dat instrumentale einde. Aangezien ook andere Rootsalbums zoals How I Got Over, Illadelph Halflife, The Tipping Point, Things Fall Apart en ...and Then you Shoot Your Cousin, bij mij hoog staan aangeschreven, wil dat heel wat zeggen.

avatar van Mathough
Als ik van één score op RYM raar opkijk is dat de betrekkelijk armzalige score die Undun heeft!

Enfin, onderhand is dit met afstand mijn favoriete The Roots album; over de gehele linie sterk en blijft boeien!

avatar van chevy93
Mathough schreef:
Ja, maar bijna alles na 2010 is kut volgens RYM.

avatar van Mathough
chevy93 schreef:
Ja, maar bijna alles na 2010 is kut volgens RYM.

True! Eigenlijk is het best wel bijzonder dat de nieuwe Kendrick Lamar op MuMe een soortgelijke score heeft als op RYM. Voor de meeste albums na 2010 gaat dat echter niet op.

avatar van Supersid
Zeer fijne band, maar dit album belandt bij mij slechts in de middenmoot...
Alles is er, maar het pakt niet zoals een aantal latere albums (want daar ben ik echt wel vooral voor te vinden).

avatar van equalsthree
Blijft een van mijn favoriete hip-hop albums allertijden.

avatar van Nr.4
Is inmiddels wel veruit mijn favoriete plaat van The Roots en een van mijn favoriete albums in het algemeen. Prachtig uitgevoerd concept, zojuist weer eens extra ingedoken. Vind het einde (of het begin, het is maar hoe je het wil zien) ook heel mooi.

avatar van Nr.4
The otherside is momenteel favoriet hier, maar vooral nog altijd het geheel fantastisch.

avatar van Slowgaze
Tijdje terug dat ik deze heb gedraaid, maar net weer eens gepompt. En pompen, dat doet het album: heerlijke drums, en dan die raps van vooral Black Thought, Dice Raw en Greg Porn - alsof ze steeds het laatste woord van de regel van achter uit hun keel, tussen hun tanden door naar buiten duwen. Heerlijk stuwend hoe Black Thought op verse 2 van 'Kool On' maar door blijft gaan met ai-klanken.

avatar van Funky Bookie
Tsja, wederom hoge kwaliteit van The Roots. De raps zijn zoals altijd fantastisch, Quest is weer retestrak en de toetsen zijn op dit album het geheime wapen. Het is weer een mengelmoes van stijlen die in glaznende vorm eindigt met de Redford Suite.
Heerlijk.