My Bloody Valentine - Loveless (1991)

Ierland
Label: Creation

1. Only Shallow (4:17)
  2. Loomer (2:38)
  3. Touched (0:56)
  4. To Here Knows When (5:31)
  5. When You Sleep (4:11)
  6. I Only Said (5:34)
  7. Come in Alone (3:58)
  8. Sometimes (5:19)
  9. Blown a Wish (3:36)
  10. What You Want (5:33)
  11. Soon (6:58)
avatar van Gyzzz
Afgaande op mijn last.fm-statistieken en het feit dat ik deze plaat voorheen voornamelijk vanaf CD luisterde, moet ik Loveless inmiddels zeker 100 keer in zijn geheel geluisterd hebben. En nog steeds wordt hij elke keer weer beter. Wat een geniale en unieke plaat.

avatar van TornadoEF5
Erg mooi album. Dat dit me in principe moest liggen, wist ik al. Het hypnotische vind ik er zeker en vast in terug. En ik vermoed dat dit aspect nog beter tot zijn recht komt, wanneer je het nog meer beluistert. Only Shallow kende ik al, maar de rest mag er ook zeker en vast zijn. Het valt me trouwens op dat de muziek van eind de jaren '80 en begin jaren '90 me eigenlijk wel ligt.

Arbeidsdeskundige
Wow! Dit is een onvoorstelbaar mooi album. Zowel de zang als de muzikale omlijsting scheppen een bijzonder melancholische sfeer.

avatar van Gyzzz
Wat is dit album toch bizar goed.... beste album ooit en de afstand tot alle andere albums wordt alleen maar groter en groter. Zoals John Doe het in 2006 al zo mooi verwoordde, laat Loveless je surfen op een zee van textuur en contrasten.

avatar van HansVon
Ik heb wel eens van die albums waarvan ik denk...laat ik 'm NOG eens een kans geven, maar eerst een tijdje niet beluisteren.
Ongelooflijk, nr. 88 in de top 250 ... en ook zoveel MM-gasten die dit goed vinden en die ik absoluut waardeer om hun muzieksmaak doorgaans
Ga 'm morgen een zondagochtend-kansje geven.....

avatar van Monsieur'
HansVon schreef:
Ga 'm morgen een zondagochtend-kansje geven.....

Joh, laat lekker gaan. Zoveel mooie muziek waar je van kunt genieten, waarom zou je jezelf dwingen iets te blijven proberen? Sterker nog, ik vind veel dingen in de Top 250 echt totaal niet boeiend!