Paul McCartney - Kisses on the Bottom (2012)

Pop / Jazz
Label: Hear

1. I'm Gonna Sit Right Down and Write Myself a Letter (2:36)
  2. Home (When Shadows Fall) (4:04)
  3. It's Only a Paper Moon (2:35)
  4. More I Cannot Wish You (3:03)
  5. The Glory of Love (3:45)
  6. We Three (My Echo, My Shadow and Me) (3:22)
  7. Ac-Cent-Tchu-Ate the Positive (2:31)
  8. My Valentine (3:14)

met Eric Clapton

9. Always (3:49)
  10. My Very Good Friend the Milkman (3:04)
  11. Bye Bye Blackbird (4:26)
  12. Get Yourself Another Fool (4:42)
  13. The Inch Worm (3:42)
  14. Only Our Hearts (4:21)

met Stevie Wonder

15. Baby's Request * (3:30)
  16. My One and Only Love * (3:50)
avatar van rkdev
En tof dat grote sterren Natalie Portman en Johnny Depp in de clip wilden spelen. Erg mooie video, die Paul trouwens zelf geregisseerd heeft (naar een idee van dochter Stella). Er zijn drie versies van de clip: 1x Depp, 1x Portman en 1x samen (bron, de geweldige site WogBlog).

avatar van Madjack71
McCartney hoeft zich niet meer te bewijzen en kan lekker zijn eigen ding doen. Dat zal ook wel de insteek geweest zijn bij dit Kisses on the Bottom, muziek maken waar hij zin in heeft. Of het bij hem past is weer een ander verhaal. McCartney is niet echt een jazzy crooner, of heeft dat geleefde over zich zoals een Chet Baker dat met zijn stem en charisma in de muziek meenam. Daarnaast is de muzikale ondersteuning degelijk maar tegelijk ook oersaai. Dat i.c.m. de gentleman jazz van McCartney is dit niet aan te raden om op je mp3 speler te zetten terwijl je aan het fietsen bent. Als je een iets te lange rechte fietspad voor je hebt, val je al soezend van je fiets af.

0,5
Ad Brouwers schreef:
Beste Milus, heb jij dit album helemaal afgeluisterd of jezelf maar een half sterretje gegeven. God weet waarvoor. Als je totaal niet van deze muziek houdt zet dan iets leukers op. Zonde van je tijd, reaktie en die halve ster. Een beetje heel erg zielig. Dit is onderhand erger dan een antistem!

Ja, helemaal uitgezeten.

Je bent niet helemaal duidelijk in je reactie. Niet helemaal afluisteren vind je blijkbaar niet goed (mee eens overigens), maar toch ook weer zonde van de tijd?

Ja, ik weet waarvoor en ik heb het gemotiveerd, zoals dat op Musicmeter hoort. Een half sterretje is ook een score. En dus niet zonde van de tijd. Of mogen we alleen maar voldoendes geven? Dan zou het hele scoringsysteem van Musicmeter zinloos worden. Dat kan dus niet.

Het staat je natuurlijk vrij om uit te leggen waarom ik het verkeerd beoordeel, graag zelfs!

Je pakt het misschien iets te persoonlijk op. Smaken veschillen nu eenmaal. Wel vind ik dat McCartney zich niet moet (laten) verlagen tot dit soort projecten. Deze nummers zijn door vele anderen namelijk wel goed uitgevoerd en McCartney heeft betere dingen gedaan. Het gaat echt om deze productie specifiek die een lage score krijgt.

avatar van IllumSphere
Een teleurstellende plaat van McCartney. Zeker omdat deze muziek me enorm op de zenuwen werkt wat ironisch genoeg niet de bedoeling is van deze soort muziek. Nu verwachtte ik uiteraard geen nieuwe Ram en is deze soort muziek wel meer doeltreffend bij het publiek waar hij zelf deel van maakt, wat allesbehalve beledigend bedoelt is, maar dat doet niets af aan mijn teleurstellingen. Enige rationalisering is dat zijn optredens tegenwoordig nog steeds van een hoge kwaliteit zijn.

avatar van Peterjan
het is meestal bij jazz, daar krijg je gewoon zenuwen van

avatar van IllumSphere
Ik krijg anders van Miles Davis en John Coltrane geen zenuwen.

avatar van Peterjan
Oke !

avatar van E-Clect-Eddy
T is jammer dat Macca bijna geen stem (of kracht daarin) meer over heeft om z'n eigen klassiekers nog fatsoenlijk live te brengen. Ik kan dus goed begrijpen dat hij verkent wat nog wel mogelijk is en dan is het begrijpelijk dat zo'n album daar uit voortkomt. Voor laat op de avond wanneer je even bezig bent maar toch iets wil luisteren.

Eigenlijk omringt hij zich zo vaak zoveel talent om zich heen dat er altijd wel vakmanschap in een album zit. Ben een fan van de man maar niet van Jazz, alhoewel met de jaren dat er toch langzaam insluipt. Welke artiest met 30 jaar ervaring heeft er nou geen Jazz of Country album gemaakt. Je kan het veel slechter treffen dat dit album, snap niet waarom dit niet vlak voor de kerst is uitgebracht lijkt me de beter periode om bij aan te sluiten. Ik luister dit een paar keer en dan gaat er weer een echte klassieker van hem of van zijn voorgaande bandjes in

avatar van musician
E-Clect-Eddy schreef:

Je mag van het album vinden wat je wilt, maar dit is echt klinklare onzin. Wie zijn live optreden in Nederland heeft gezien in 2012 weet wel beter.

avatar van E-Clect-Eddy
musician schreef:

We hebben blijkbaar verschillen ervaringen en/of meningen. Heb dat concert gemist, ik heb hem diverse keren live op TV gezien in 2012 en hoe jammer ik het ook vind, het klinkt gewoon veel minder, gelukkig niet elk nummer maar toch, de jaren gaan ook voor hem tellen.

avatar van devel-hunt
Ik heb McCartney ongeveer 20 keer live gezien. Zijn stem is minder als ten tijde van The Beatles en Wings, maar voor een man van 70 nog zeer in vorm. Ook fysiek overigens.
Ik vind het ongekend knap dat je op die leeftijd nog een show van 3 uur neerzet.
Alleen Bruce Springsteen & the E street band geven concerten die net zo lang zijn.

Bovendien heeft McCartney de gave om mensen in hun hart te raken. Ik heb nog nooit zoveel tranen en glimlachen gezien als bij een McCartney concert.

Ik vind dit een geweldig album van hem en past perfect tussen mijn jazzy laid back cd collectie en pak deze cd dus regelmatig..heerlijk relaxt van begin tot eind voor de zondagmorgen en de late uurtjes...