The Rolling Stones - Some Girls (1978)

Label: Rolling Stones

1. Miss You (4:49)
  2. When the Whip Comes Down (4:21)
  3. Just My Imagination (Running Away with Me) (4:38)
  4. Some Girls (4:37)
  5. Lies (3:11)
  6. Far Away Eyes (4:24)
  7. Respectable (3:07)
  8. Before They Make Me Run (3:25)
  9. Beast of Burden (4:25)
  10. Shattered (3:47)
  11. Claudine * (3:42)
  12. So Young * (3:19)
  13. Do You Think I Really Care * (4:22)
  14. When You're Gone * (3:52)
  15. No Spare Parts * (4:30)
  16. Don't Be a Stranger * (4:06)
  17. We Had It All * (2:54)
  18. Tallahassee Lassie * (2:37)
  19. I Love You Too Much * (3:11)
  20. Keep Up Blues * (4:21)
  21. You Win Again * (3:00)
  22. Petrol Blues * (1:36)
  23. So Young [Piano Version] * (2:55)
far away eyes, parodie op country, met een werkelijk prachtige clip waarbij ik mijn lach niet kan onderdrukken

op zich is dit geen slecht album, natuurlijk, maar ik vind dat ze hier hun typisch Stones-geluid kwijt zijn en is ook nooit meer teruggevonden
maar nummers als before they make me run zijn zeer te waarderen

avatar van avdj
Die clip ken ik niet, het nummer wel: één van de beste van het album in mijn ogen. Just My Imagination is trouwens niet door het traditionele duo Jagger/Richards geschreven maar door Whitfield/Strong. Ken iemand die twee?

just my imagination was een Amerikaanse nummer 1 hit voor The Temptations

als Far Away Eyes een van hun beste nummers is, dan schiet het zijn doel voorbij

Oke, een cover dus?
Wel mooi nummer trouwens.

ettettummu schreef:

Hoe bedoel je?

zeker
van Temptations nog mooier, trouwens
ook een kwestie van smaak

avdj schreef:

Hoe bedoel je?

is niet bedoelt als een mooi nummer, maar als parodie op country-muziek
hier hebben ze niet veel mee, zacht uitgedrukt

avatar van avdj
Haha, toch bevatten albums als Sticky Fingers en Exile on Main St. wel degelijk country nummers. Far Away Eyes vind ik dus ook goed, ik ben geen echte country fan trouwens, maar 1 of 2 nummertjes per album kan van mij wel.

mee eens

m'n vader is fan van The Rolling Stones, dus krijg ik regelmatig wat plaatjes van ze te horen en deze beviel me wel.
3.5*

avatar van marco straaten
shattered is ook een klassieker al sje het mij vraagt. Ook het nummer some girls vind ik top

avatar van marco straaten
oh, ik vergeet when the whip comes down en before they make me run helemaal, dat zijn natuurlijk ook toppers

avatar van avdj
Eigenlijk vindt ik elk nummer op dit album een 7+ waard. De twee afsluiters zijn mijn favorieten. Het geluid op dit album is heel anders dan de albums hiervoor maar toch zeer herkenbaar.

avatar van ACole_20
ettettummu schreef:
is niet bedoelt als een mooi nummer, maar als parodie op country-muziek
hier hebben ze niet veel mee, zacht uitgedrukt

Ik ben geen Stones-kenner, maar dat ze een hekel aan country zouden hebben, kan niet waar zijn.

Rond 1970 heeft de legendarische grondlegger van de countryrock Gram Parsons een tijdlang met de Stones opgetrokken en Keith Richards ingewijd in het gitaarspel van de countrymuziek. Dit is ook duidelijk terug te horen op Sticky Fingers en Exile On Main Street.

avatar van Thunderball
ze hebben geen hekel aan country maar Far away eyes is echt wel een parodie, ik bedoel, luister nou eens goed naar de teks, ongeloofelijk melig!!

Album is weer een goede vd Stones, hoewel het zeker niet tot mijn favorieten behoort, daarvoor is het net allemaal te veel aanleunend op de toendertijds trends als disco en punk.

Miss you is een leuke single, maar nergens fantastisch. Respectable vind ik drie keer niks en ook lies is zie ons eens met de mode meegaan.

Geef mij dan maar de motowncover Just my imagination, waar ze weer een echt Stones nr van hebben gemaakt (als je het origineel hoort herken je het bijna niet terug), klonk ook zeer mooi tijdens de '81/82 tour (luister maar eens naar de Hamptonversie).

Shattered is een lekkere meezinger en een soort van rapnr avant la lettre, Before they make me run is een Keith classic, maar vooral Beast of Burden vind ik erg goed. Gekke aan dit nr is, dat iedereen het wel kent, terwijl het nooit een single is geweest!

Dit album werd tijdens de '78 tour zo goed als compleet live gespeeld, dat waren nog eens tijden, nu mag je blij zijn wanneer ze drie of vier nr's vh nieuwe album doen, zucht!

Thunderball schreef:
...vooral Beast of Burden vind ik erg goed. Gekke aan dit nr is, dat iedereen het wel kent, terwijl het nooit een single is geweest!...

Dit komt misschien omdat Bette Midler hem heeft gecovered.
Ik heb van Some Girls de originele (uitschuif-)hoes gehad, net als de hoes-met-rits van Sticky Fingers, na mijn scheiding heeft mijn 'lieftallige' ex al die lp's verkocht
Maar de Stones blijven bij mijn favoriete groepen aller tijden. Ik speel zelf ook gitaar en blijf me verbazen over de wonderschone eenvoud van sommige nummers terwijl ze toch zo mooi zijn.
Ben nu de biografie van Keith, "het leven van een Rolling Stone" geschreven door Victor Bockris, aan het lezen en dit boek kan ik elke Stonesfan aanraden! Ik had al heel veel respect voor Keith en door dit boek wordt dat op een geweldige manier bevestigd.
Soms vind ik het jammer dat ik pas in 1964 (wel het geboortejaar van de 1e Stones-lp ) geboren ben want tegenwoordig muziek schrijven is een stukje moeilijker dan toen omdat bijna alles al wel een keer is gemaakt.

avatar van SemdeJong
Net weer eens maar dit album geluisterd. Zit geen echt slecht nummer tussen. Absoluut geen vervelend album om naar te luisteren. Lengte van het album is ook prima. Zitten een paar lekkere hits tussen. Blijft toch beter dan naar een verzamel cd te luisteren. Naar aanleiding van het recente concert ben ik weer meer naar deze jongens gaan luisteren.

Geweldig album van de stones.

EVANSHEWSON
Eén van de beste albums van de Stones uit de seventies; Minder sterk dan Beggar's Banquet of Let it Bleed, maar toch... de discostomper Miss You, de rockers Beast of Burden en Respectable, het tongue-in-cheek Faraway Eyes; het zwoele Shattered... deze stilaan ouder wordende rockers maakten toen nog een fijn plaatje, ze zouden dat minstens nog 1 keer herhalen met Tattoo You, daarna was het zowat op wat sterke evenwichtige albums betreft... Maar deze ; **** 4 zondermeer !

avatar van Tribal Gathering
Als er een album van de Stones is dat in aanmerking komt voor de vreselijke term overschat dan vind ik het Some Girls.

Er zijn maar vier nummers die boven de middelmatigheid uitstijgen nl. Far Away Eyes, Respectable, Beast of Burden en Shattered, vreemd genoeg allemaal nummers van de B-kant.

Kant A is totaal oninteressant met als absolute dieptepunt het vreselijke Miss You. Gelukkig bewezen ze met Dance en Emotional Rescue dat ze wel goede disconummers konden maken.

Some Girls wordt vaak genoemd als het beste album sinds Exile on Main Street, maar Goats Head Soup en It's Only Rock 'n' Roll blazen deze met gemak omver.

EVANSHEWSON
Tja Tribal, ik blijf Miss You toch één van de betere Stones disco-achtige nummers vinden, zeker de saxsolo middenin van Bobby Keyes, en het titelnummer op kant één vind ik toch ook biezonder lekker... it's all perception natuurlijk.

Ik blijf dit album als één van de betere seventies platen van de Stones vinden, al draag ik de voorganger Black & Blue toch veel méér mee in mijn muzikaal hart.

Ik blijf in ieder geval bij : * * * * (4)

Harald
Prachtige plaat.

En met Këith Richards "Before they make me run" een absulute topper

Gonna find my way to heaven, `cause I did my time in hell

Yeah...that' s Rock 'Roll, man

Mijn favorieten zijn some girls en just my imagination. Alleen nummers 2 en 5 vind ik minder, de rest is goed tot zeer goed en luister ik regelmatig, maar het is niet de kwaliteit van hun toptijd. Ik vind de singleversie van miss you trouwens veel beter dan de (langere) studioversie.

Laatste Stones album dat ik gelijkwaardig vond aan, Beggars banquet, Sticky Fingers, Let it bleed, Dit album toont de Stones in topvorm. Maar begrijp me niet verkeerd ik vind de albums die hier na zouden komen ook goed. Maar ze halen dit niveau niet, Maar hier geef ik graag 4.5*

avatar van judgepaddy
En bedenkt hé, Ik wou dus net precies het zelfde typen.
Onder invloed van de Disco hebben de Stones met de mooie Blues achtige Disco nummer: Some Girls, zichzelf weer op de kaart gespeeld en ook de punk invloeden zijn in de rock nummers te horen die wat scherper zijn als voorheen.
Met :Before They Make Me Run had Kieth er tevens weer een nieuw lijf lied bij.
Goed album, Mooie herinneringen

Mick Jagger wou van dit album een punk album maken om de PunkRockers te overtreffen. Net als hij een Psychedelisch album maakte om de Beatles te overtreffen. Gelukkig heeft Keith hem dat uit zijn hoofd gepraat

avatar van devel-hunt
Eén van de lekkerste Stones platen, misschien niet de beste en ook geen klassieker, maar wel erg lekker!! Nummers als Miss you, Some gilrs, Beast of Burden en respectable zijn onweerstaanbaar!! En de rest ook!! Pracht plaat en heeft in al die jaren niets aan aantrekkingskracht verloren!!

avatar van kaztor
Goeie Stones-plaat. Lekker stout, decadent sfeertje ook. Geen atoomsplitser a la Exile On Main St., haalt het kwa niveau ook nèt niet bij voorganger Black N Blue, maar dat vind ik niet zo erg. Het is gewoon een hele fijne plaat. Doet me 'n beetje aan Undercover denken.