The Rolling Stones - Goats Head Soup (1973)

Alternatieve titel: Goat's Head Soup

Label: Rolling Stones

1. Dancing with Mr. D. (4:53)
  2. 100 Years Ago (3:59)
  3. Coming Down Again (5:54)
  4. Doo Doo Doo Doo Doo (Heartbreaker) (3:26)
  5. Angie (4:33)
  6. Silver Train (4:27)
  7. Hide Your Love (4:12)
  8. Winter (5:30)
  9. Can You Hear the Music (5:31)
  10. Star Star (4:25)
beaster1256
een van de zwakkere cd's van the stones , alleen angie is hemels mooi , de rest vind ik minder , en silver train vind ik slecht , winter valt ook nog mee

avatar van avdj
Als je de sound eenmaal 'aangevoeld' heb vind ik het een zeer sterke plaat. Niet helemaal Stones, maar Angie, Doo Doo Doo Doo Doo, Winter, Star Star en 100 Years Ago vind ik echte toppers.

avatar van HiLL
Angie vind ik niet (meer) om aan te horen.

avatar van HiLL
Ik vind Angie toch in eens wel heel mooi.....heel raar ik weet niet hoe dat komt.................

avatar van avdj
Haha, ik vind 'm ook mooi. Misschien in de stemming HiLL?

avatar van Gajarigon
Ik ken enkel Angie, en ik moet toegeven dat het zo'n nummer is dat je helemaal omtovert. van eender welk gevoel ga je naar melig.

prachtig gewoon.

avatar van avdj
Doo Doo Doo Doo Doo (Heartbreaker) is na Angie de enige hit. Die zullen sommigen denk ik ook wel kennen. Maar die is uiteraard minder goed, niet meer dan logisch. Ik vind Mick's stem bij Angie mooier dan vrijwel elk andere Stones ballad.

avatar van Hans Brouwer
Ik moet eerlijk bekennen dat ik niet zo'n Stones man ben. Destijds heb ik deze (toen nog) lp gekocht en vond hem helemaal geweldig. Nummers als "Coming down again" en "Can you hear the music" vind ik top. Later niet veel meer gekocht van de Stones (op een verzamelaar na) maar deze plaat............4*

avatar van marco straaten
de nummers Winter en Star Star zijn absuluut twee toppers op deze plaat. Angie vind ik zker niet de beste ballad van de stones, doe mij dan maar Blue turns to grey of Wild Horses

avatar van Thunderball
Behoorlijk teleurstellend album na de vier absolute klassiekers die hier voor uitgebracht zijn.

Probleem bij dit album was dat ze bang waren er te veel rocknummers op te zetten, helaas zijn ze nu te veel naar de andere kant doorgeslagen!

Angie was de grote knaller, maar is niet echt mijn ding, Heartbreaker was trouwens gewoon de achterkant vd singel dus geen hit zoals avdj hier boven beweert.

Dancing with mr D is een hopeloze poging Sympathy nog eens dunnetjes over te doen.
Favoriete nr's voor mij zijn Coming down again, star star (lekker live nr) en winter.

avatar van Tribal Gathering
Dit is altijd een van mijn favoriete Stones albums geweest. Waarschijnlijk voornamelijk door Mick Taylor, de beste gitarist die ooit in band heeft gezeten. Luister eens naar Winter en je hoort meteen waarom.

Angie is enigszins kapot gedraaid, maar mag ik nog steeds graag horen.

Mijn persoonlijke hoogtepunten (naast Winter) zijn het afwisselende 100 years ago en de heerlijke rockers Heartbreaker, Silver train en Starf*cker.

Als dit album niet meteen na de vier vorige was uitgebracht denk ik dat het veel beter gewaardeerd zou worden.

EVANSHEWSON
Voor mij is dit ook een pareltje, wees gerust, je bent de enige niet die dat vindt.
Star Star (maar Jagger zingt wel degelijk STARF*CKER) is ook één van mijn favorieten; Het had best ook op 40 Licks gestaan...
Heartbreaker, Can You Hear the music en het prachtige Winter ook bij mijn all-time Stonesfavorieten ! 4 sterren ****

avatar van kaztor
Een tegenvaller na Exile, maar zeker geen bagger, hoor!
Staan enkele onderschatte rockertjes op zoals Silver Train, Heartbreaker, Dancing With Mr. D en Star Star. Van Angie krijg ik al jaren jeuk en de andere nummers zijn ook vrij makjes.

Vreemd artwork.

Pieter Paal
Dit is geen slecht album, maar vergeleken met 'Sticky fingers' en 'Exile on Main St.' ...
'Silver train', het b-kantje van 'Angie' is best wel een lekkere rocker. De albino-rocker Johnny Winter heeft daar ook nog een gave versie van gemaakt. 'Angie' zelf sla ik altijd over, want dat heb ik al teveel gehoord. Zelfs James Last(ig) heeft dat nummer op zijn repertoire staan. Ik hoor liever het prachtige 'Coming down again'.
'Starfucker' en 'Doo doo doo doo doo (Heartbreaker) zijn ook echte uitschieters. Ik denk dat James Last die nummers wel niet zal coveren, maar je weet maar nooit.
'Doo doo' werd alleen in Amerika op single uitgebracht met op de keerzijde 'Dancing with Mr. D'.
Ook verscheen daar een e.p. met 'Star star', 'Hide your love', 'Can you hear the music' en '100 years ago.

In 1973 verscheen bij Decca de compilatie 'No stone unturned'

Poison Ivy - The singer not the song - Surprise, surprise - Child of the moon - Stoned - Sad day - Money - Congratulations - I'm moving on (live) - 2120 South Michigan Avenue - Long, long while - Who's driving your plane?.

Op single werd 'Sad day' met op de b-kant 'You can't always get what you want' uitgebracht.
In Amerika verscheen 'Sad day' al in 1966 als b-kantje van '19th nervous breakdown' en de korte versie van 'You can't' stond al op de b-kant van 'Honky tonk women'.

Harald
Geen topper maar ook niet zoooo slecht en zeker ook onderschat.

Zonder "Exile on Mainstreet" of "Sticky Fingers" zou dit een heel goede plaat geweest zijn....maar hun masterpieces hadden ze al geschreven.

Goats Head is trouwens het laatsde Rolling Stones album dat
Jimmy Miller produceerde.

Geen van de tracks is echt slecht....tracks zijn rough en zwaart maar toch kwam het niet echt goed aan

Voor veele fans is Keith Richards "Coming Down Again" zijn beste lead vocal ooit. "Starfucker" is een heel goede Rock nummer.en ook mijn personelijke favourit track van deze plaat.

Angie gaat niet over David Bowies vrouw Angie maar over Keith Richards vriendin Anita Pallenberg. Hun gemeinsame dochter Dandelion noemde zich dan later ook Angie nadat ze dat liedje gehoot heeft

Ik hou niet van de album version van "Angie" maar geniet liever van de Bootleg versies zonder dat orkestrale gedoe.

De Hoes was disigned en fotografeerd bij Jaggers old vriend David Bailey, de hotest fotograf in the swinging sixties, en het is een heel goede hoes

Twee outtakes van de Goat Head sessions Tops" en "Waiting on a Friend", kwamen later op Tattoo You terecht .

Pieter Paal
De orchestrale begeleiding op 'Angie' lijkt heel veel op James Last.

Yep...heel Last(ig)

avatar van Hans Brouwer
Pieter Paal schreef:
De orchestrale begeleiding op 'Angie' lijkt heel veel op James Last.

Is daar wat op tegen .

avatar van kaztor
Harald schreef:

Keith moet natuurlijk weer een gat in dat laken branden...

Hans Brouwer schreef:
Is daar wat op tegen .

Nee, maar je mag het leuk vinden of niet. en ik personelijk vind de Bootleg versie interessanter als ook tijdloser en ....meer Rolling Stones. Anzich is Angie een goede song maar als ik destijds het Bootleg "The stars in the sky they never lie" konde krijgen was ik helemaal blij met deze niet orchestrale versie.

avatar van Thunderball
De versie van The stars... is toch helemaal geen studiotake, maar 1 vd vele liveversies (deze specifiek van de Europese '73 tour) en dus niet te vergelijken met de album versie?!

Harald
Ik bedoel de live versie van Angie. En zonder dat orchestrale vind ik deze versie beter dan hun officiele release.

Fantastische hoes!!

100 years ago en Winter, dat zijn toch twee zeer goede nummers.

Harald
Coming Down Again als ook Silver Train zijn mijn favourite nummers.

Harald schreef:

Daar moet ik je gelijk in geven. Ik ben niet echt weg van de studioversie, maar spelen ze het live is het toch altijd weer de moeite waard (maar wanneer ik zelf een concert bijwoon heb ik toch liever dat ze een ander nr doen).

avatar van marco straaten
Angie hoeven ze van mij inderdaad ook niet live te spelen, dan liever een wat minder bekend nummer.

Harald
Yep..."Connection" en Keith on lead vocal.

"You got the silver" zou ook prachtig zijn

avatar van marco straaten
Heel goed idee en misschien all about you i.p.v. Happy.

LoveStoned
The Rolling Stones zijn gewoon een raggende rock band met meestal maar 4 akoorden. Met nadruk op meestal, want ik wil wel erbij vertellen dat een numer daarop een uitzondering is. Het nummer wat door de échte Stones-fans afgrijselijk wordt gevonden.... Precies, we hebben het hier over het meesterwerk: "Angie". Hoewel ik "Angie" een 10 zou geven. Zou ik dat album een 1 geven. Dat is dus gemiddeld een 5,5. Ongeveer het zelfde als een 2,5... De Stones blijft voor mij een slechte band, maar "Angie" is toch een goed nummer. 2,5

Een niveau minder dan de voorgaande albums maar zonder meer een heel goed album. Mijn favoriet is het lekker smerig rockende Star Star. Zelfs mijn kinderen van 5 en 6 vinden die geweldig !