Sigur Rós - Valtari (2012)

IJsland

7. Valtari (8:19)
  8. Fjögur Píanó (7:50)
  9. Kvistur * (5:30)
  10. Logn * (8:14)
M'n 1e stem. Toen ik in aanraking kwam met Sigur Ros een aantal maanden terug was ik niet eens overtuigd, dat is inmiddels wel anders. En dat dit album, tja: pure, zwevende, dromerige magie. Vooral door oordopjes als je de deur uit bent is dit zo heerlijk in combinatie met bepaalde omgevingen, matcht zowat met elk klimaatseizoen. Moet IJsland echt z.s.m. bezoeken.

avatar van chevy93
chevy93 schreef:
Langzaamaan begin ik deze zelfs beter te vinden dan Agaetis Byrjun. Absoluut een magische plaat.
5 jaar na dato (3 jaar na dit bericht) heeft deze plaat nog niets aan kracht verloren. Zwaar onderschatte plaat binnen hun oeuvre.

avatar van legian
Ik kan niets anders dan daar volledig mee instemmen. Heb deze, dankzij het concert gisteren, weer eens opgezet en hij blijft prachtig. Ik draai dit echt te weinig.

avatar van Chameleon Day
Echt zo'n album dat je in zijn geheel moet beluisteren. Elk nummer staat precies op zijn plaats. Net zoals bij '17 seconds' en 'Kid A'. Alleen had voor de afsluiter nog een kraker als 'Varud' of 'Daudalogn' moeten staan, dan was het subliem geweest. Maar hoe dan ook, ...... prachtig!