Air - Moon Safari (1998)

3,91

Frankrijk
Electronic / Pop
Label: Source

1. La Femme D'Argent (7:11)
  2. Sexy Boy (4:58)
  3. All I Need (4:28)

met Beth Hirsch
  4. Kelly Watch the Stars (3:45)
  5. Talisman (4:16)
  6. Remember (2:34)
  7. You Make It Easy (4:01)
    met Beth Hirsch
  8. Ce Matin-Là (3:39)
  9. New Star in the Sky (Chanson pour Solal) (5:40)
  10. Le Voyage de Penelope (3:10)
  11. Remember [D Whitaker Version] * (2:25)
  12. Kelly Watch the Stars [Live BBC 1998] * (2:44)
  13. J'ai Dormi Sous L'Eau [Live BBC 1998] * (4:10)
  14. Sexy Boy [Live BBC 1998] * (3:10)
  15. Kelly Watch the Stars [Moog Cookbook Remix] * (5:40)
  16. Trente Millions D'Amis [Live KCRW 1998] * (4:34)
  17. You Make It Easy [Live KCRW 1998] * (4:45)
  18. Bossa 96 [Demo] * (4:44)
  19. Kelly Watch the Stars [Demo] * (3:46)
  20. Sexy Boy [Sex Kino Mix] * (6:36)
375 BERICHTEN 8 MENINGEN
Wat blijft deze plaat toch bijzonder mooi, ook na al die jaren.

bij elke speeltbeurt is dat relaxte gevoel er, en de plaat verveeld niet, ook niet na 17 jaar.

Knap album, jammer dat dit niveau door de heren niet meer is gehaald in de jaren erna.

avatar van Flottante

Dit is toch wel een plaat in de categorie Het Betere Jeugdsentiment.

Hoewel ik strikt gesproken in 1998 al een aantal jaren volwassen was. Maar dat zegt niet zo veel, heuh.

Mooie klanken uit een verdwenen tijd.

Heerlijke plaat! Zeer relaxed en toegankelijk. Een instrumentaal meesterwerkje.

avatar van vigil
Dit album min of meer herondekt en daar ben ik reuze blij mee, Ce Matin-Là is toch wel van een grote schoonheid

avatar van GrafGantz
vigil schreef:

Waar zo'n MuMe-spelletje al niet goed voor kan zijn hè?

avatar van vigil
GrafGantz schreef:

Waar zo'n MuMe-spelletje al niet goed voor kan zijn hè?

Precies!

avatar van LucM
Hun debuutalbum blijf in de beste van Air vinden. Sfeervolle en relaxte elektronische pop, soms neigend naar lounge en hoewel het enigszins retro klinkt in die zin dat het raakvlakken heeft van de elektronische muziek van de jaren '70 klinkt het ook weer nieuw.

avatar van Aproxis
Mijn vorige oordeel denk ik toch wat te snel gedeeld. Ik kom erop terug. Na wat luisterbeurten ruim een jaar later begint ie toch te hangen hier. Ik heb nog steeds wel wat mindere momenten in het album maar die randjes slijpen al snel af

avatar van cornstars
Dit album doet me de (classic) noodlanding in de Paradiso herleven, eind jaren 90. Studententijd... Maar het album staat nog steeds sterk vind ik, tijdloos

avatar van Ernie
Het begint langzaamaan goed te komen tussen mij en Air.

Waar ik vroeger vlug uitgeluisterd was op deze heb ik eindelijk begrepen waar de weerhaken zitten
in deze muziek. Niet dat ik zulke rustige (pop)Electronic niet kon appreciëren maar deze Moon safari deed mij heel weinig en ik hoorde er absoluut geen klassieker in zoals anderen. Nu zit ik al in de fase dat ik het gwn erg goed vind

Ze live zien en meerdere luisterbeurten doen blijkbaar wonderen

avatar van dazzler
Ernie schreef:
Nu zit ik al in de fase dat ik het gwn erg goed vind

Of beluisteren op een herfstige zondagmorgen.

Als mensen buiten al in rookpluimen praten, maar het achter glas nog gezellig warm is.

Toen openbaarde de pracht van dit album zich aan mij.

avatar van Ernie
dazzler schreef:

Of beluisteren op een herfstige zondagmorgen.

Toen openbaarde de pracht van dit album zich aan mij.

Zal ik ook eens proberen alhoewel dit meer als een "zwoele zomeravondalbum" klinkt voor mij persoonlijk

avatar van dazzler
Ernie schreef:

Ja, dat vond ik dus ook zo wonderlijk aan die luisterervaring.
Maar met La Femme D'Argent en Ce Matin-Là kan het op zondagochtend niet fout lopen.

Een plaat als een verkoelende zomerbries.

Moon Safari ruikt naar zonovergoten lavendelvelden. Bevond ik me maar opnieuw in Zuid-Frankrijk, waar het leven een ander ritme kent. Dit album bleek keer op keer de perfecte soundtrack om met de wagen zachtjes doorheen het glooiende landschap te schrijden. Ja, dames en heren, ik rijd niet met de wagen; ik schrijd.

Luiheid schijnt een hoofdzonde te zijn maar bij Ce Matin-Là geef ik me graag over aan een wegdromende slakkengang. De diamanten morgendauw, onbetaalbaar bij gratie van de opkomende zon, mag me tot zich nemen. Het enige wat ik nodig heb is het gras onder mijn voeten en de blauwe lucht als stille getuige.

Ik wens, ik wens... eeuwig vakantie! Moon Safari is alvast een stap in de goeie richting.

avatar van Broem
Franck Maudit schreef:
Een plaat als een verkoelende zomerbries.

Geluk zit in kleine dingen. Lekkere Chauvignon Blanc met een supermalse Bavette steak op een perfecte BBQ en een zoon die roept bij dit album "Lekkere muziek pa". Voor het eerst terwijl ik ze al hun hele leven bestook met muziek. Nou ja