Neil Young - Freedom (1989)

Canada
Label: Reprise

1. Rockin' in the Free World [Acoustic] (3:37)
  2. Crime in the City (Sixty to Zero Part I) (8:44)
  3. Don't Cry (4:16)
  4. Hangin' on a Limb (4:19)
  5. Eldorado (6:04)
  6. The Ways of Love (4:28)
  7. Someday (5:40)
  8. On Broadway (4:58)
  9. Wrecking Ball (5:07)
  10. No More (6:05)
  11. Too Far Gone (2:49)
  12. Rockin' in the Free World [Electric] (4:40)
avatar van Lau1986
Een heerlijke plaat van Neil Young. Die inderdaad voor ieder wat wils heeft. Heerlijk als hij met de distortion aan de slag gaat, maar ook van de rustige passages kan ik erg genieten.

avatar van TEQUILA SUNRISE
Vanavond weer eens herbeluisterd, wat een knaller van een plaat is dit toch, de jaren 80 was niet Neil zijn decennium maar hij sloot dit tijdperk wel met een grandioos album af. Tekstueel erg sterk maar ook de afwisseling van stevig naar ingetogen werk vind ik erg goed. Van het scheurende Don"t Cry naar het liefelijke Hangin On A Limb, of van het knetterende On Broadway naar het ingetogen Wrecking Ball. Neil in topvorm.

Daar heb je wel een punt, bij mij vielen vooral Rockin' in the Free World en Eldorado op, maar de rest mag er ook wel wezen.

I see your smoky eyes
Right across the bar
I've seen that look before
Shining from star to star

Mooi die verwijzing naar Like a Hurricane

Weer eens geluisterd en blijft een heerlijk album van Young nadat hij een aantal misperen maakte in de jaren 80. Muziek is zeer afwisselend en dat pakt hier prima uit. Hoogtepunten Crime in the City, Het geweldige Eldorado, Wrecking Ball en No More.