Megadeth - Countdown to Extinction (1992)

Label: Capitol

1. Skin O' My Teeth (3:14)
  2. Symphony of Destruction (4:02)
  3. Architecture of Aggression (3:34)
  4. Foreclosure of a Dream (4:17)
  5. Sweating Bullets (5:03)
  6. This Was My Life (3:42)
  7. Countdown to Extinction (4:16)
  8. High Speed Dirt (4:12)
  9. Psychotron (4:42)
  10. Captive Honour (4:14)
  11. Ashes in Your Mouth (6:11)
  12. Crown of Worms * (3:17)
  13. Countdown to Extinction [Demo] * (3:55)
  14. Symphony of Destruction [Demo] * (5:29)
  15. Psychotron [Demo] * (5:28)
avatar van frolunda
Geweldig dynamisch album dat nog steeds klinkt als een klok.Van nummers als Sweating bullets,Symphony of destruction of Foreclosure of a dream,om er maar enkele te noemen krijg ik nooit genoeg.Pracht plaat

avatar van gigage
Beste MD album samen met rip. Songs zijn hier evenwichtiger en hij duurt langer (is langer genieten). Captive honour , ashes.. en melodieuze titesong zijn mijn favorieten. En daar doe ik de rest mee tekort, eigenlijk. Mocht je m nog niet hebben probeer dan wel de originele uitgave te scoren en niet de opnieuw ingezongen remaster uit 2004. Ik heb de 20th anniversary edition uit 2012 nog niet gehoord. Anyone ?

avatar van james_cameron
Oké, een lichte tegenvaller na het meesterlijke Rust In Peace, nog steeds mijn favoriete Megadeth-album, maar al met al wel één van de betere werkstukken van de band. De songs zijn hier meer compact en melodieus, maar het materiaal is unaniem sterk en lekker divers. De spartaanse produktie had evenwel wat krachtiger gekund en het album klinkt een beetje klinisch. Dat is jammer, maar de songs zijn dermate sterk dat dit album de tand des tijds met gemak heeft doorstaan.

avatar van Kondoro0614
Megadeth heeft na hun erg sterke album R.I.P. niet stil gezeten en komen ruim twee jaar later aanzetten met dit geweldige album 'Countdown to Extinction'. Wederom een ontzettend sterk en fijn trashmetalalbum waarbij de jongens weer door je geluidsboxen knallen alsof het niets is. Met heerlijke platen als 'Ashes in Your Mouth', 'Symphony of Destruction' en 'Countdown to Extinction' maakt deze band weer een statement en is ook dit album moeilijk weg te denken in de metalscéne laat staan de trashmetalscéne. Heerlijk album waarvan ik erg heb genoten en ze laten me steeds weer genieten met geweldige songteksten (zo vond ik 'Sweating Bullets' erg gaaf), mooi gitaarspel en heerlijke samenhang en een supermooie productie. Alleen kan hij niet tippen aan het geweldige album 'Rust in Peace' al komt hij wel verdomd dichtbij!