Megadeth - Countdown to Extinction (1992)

Label: Capitol

1. Skin O' My Teeth (3:14)
  2. Symphony of Destruction (4:02)
  3. Architecture of Aggression (3:34)
  4. Foreclosure of a Dream (4:17)
  5. Sweating Bullets (5:03)
  6. This Was My Life (3:42)
  7. Countdown to Extinction (4:16)
  8. High Speed Dirt (4:12)
  9. Psychotron (4:42)
  10. Captive Honour (4:14)
  11. Ashes in Your Mouth (6:11)
  12. Crown of Worms * (3:17)
  13. Countdown to Extinction [Demo] * (3:55)
  14. Symphony of Destruction [Demo] * (5:29)
  15. Psychotron [Demo] * (5:28)
Zeker geen slecht album, maar het kan gewoon niet tippen aan Rust in Peace.

avatar van Jord
Niet mee eens. Ik vind deze veel uitgebalanceerder. Met name de titelsong vind ik van grote klasse. Rust in Peace heeft me nooit echt weten te boeien.

slaemperayreon
allebei zeer goede albums. misschien vind ik deze alleen net iets sterker tekstueel. maar over die 2 albums moet je niet gaan discussieren, want het zijn gewoon beiden de pronkstukken van deze band. 5*

Samen met cryptic writings de beste plaat.
Goede nummers en mooie geluidseffecten. Zoals bij de solo van Sweating Bullets.

Jord schreef:[/b]
Rust in Peace heeft me nooit echt weten te boeien.

mij ook niet.

avatar van Eddie
waterboy schreef:

mij ook niet.

Is op zich ook logisch, voor de ouder megadeth moet je echt een trash/speed liefhebber zijn, hou je daar niet van dan zul je die platen ook minder vinden., Persoonlijk vind ik Rust In Peace veruit de beste megadeth plaat die er is.

Eddie schreef:

De andere platen van megadeth van vroeger vind ik wel goed. Beter dan de laatste. So far... vind ik op zich een van de beste megadeth albums.

waterboy schreef:

Heb net r.i.p. gedraait geef 4,5*

avatar van Dielie
ik luister hem nog eens sinds ik denk tien jaar geleden en hij roept herinneringen op; ik moet zeggen dat dit album veeel beter klinkt dan indertijd toen ik hem kocht,

nu stemmen zou dus eigenlijk absurd zijn

avatar van tomthumb
vette, heldere productie, ijzersterke songs, geen vullertjes: mijn favoriete van Megadeth

avatar van Mart
Megadeth is voor mij één van de weinige thrash-/speedmetal bands die ik echt leuk vind.

Dit album van Megadeth vind ik redelijk goed, alleen jammer dat het na een tijdje nogal meer van hetzelfde wordt. Het album begint lekker met de eerste 3 tracks. Daarna vind ik het iets minder, maar na het titelnummer klinkt het weer lekker en wordt de plaat mooi afgesloten met Ashes In Your Mouth. Daardoor krijgt deze plaat van mij toch nog 4 sterren.

avatar van Bighead
Sweating Bullets is een lekker nummer zeg...doet me een beetje denken aan een nummer als War Pigs van Black Sabbath.. heerlijk!

Te rustig.

avatar van Justinx
Symphony of Destruction . Toch wel het beste nummer om je helemaal uit te leven bij PS2's Guitar Hero! Echt meesterlijk.

Wat mij betreft het beste album van Megadeth! ****1/5

avatar van king_arthur
Misschien niet het beste album van Megadeth, maar luister eens naar de meesterlijk strakke rif van Symphony of Destruction. Probeer je hoofd dan maar eens stil te houden. Een van de betere rifs die er ooit in metal-land gespeeld is. Overigens speel ik hem liever gewoon op mijn gitaar dan op PS2's Guitar Hero

Joy
talent mustaine, riffs bedenken die iedereen zou kunnen bedenken, alleen ,hij komt ermee, simpel en doeltreffend

strak nummer

avatar van sinkthepink
Pas de remixed&remastered versie gekocht, wat een sound top gewoon ! Alle heruitgaven uit 2002 klinken top trouwens.

avatar van sdr
sdr
Wow, Psychotron, wat een nummer En die stem van Dave went wel

En de tekst van Captive Honour: geweldig

avatar van Nicholas123
Erg fijn Megadeth album. Het blijft toch knap hoe Dave Mustaine technisch hoogstaande thrash zo catchy kan laten klinken.

Empyrium
Vind dit album helemaal niets, veel te glad en te commercieel.

avatar van ricardo
Goed album,heb deze beluisterd en Rust In Peace,maar vind deze beter beluisterbaar en vind dit album wat volwassener klinken dan RIP.Dit album luister ik ook altijd in zijn geheel,en ik skip geen nummers dus.

avatar van Dexter
Als 'commercieel album' is deze samen met Cryptic Writings (aanrader!) de beste voor een beginnend metal-liefhebber. Maar voor de beste old-school thrash zijn de drie voorgangers van deze toch echt stukken beter. Het is natuurlijk maar waarvan je houdt, beukend of vet en gelikt.

avatar van kaztor
Best een aardige plaat, maar lang niet de beste (Dat is Rust In Peace).

Maar nog steeds een meesterwerk vergeleken met de opvolger...

Guardian of Isis
Hier staan wel enkele van Megadeth's beste op, maar als ik het geheel bekijk, zijn er ook een paar nummers die me na verloop van tijd niet direct meer aanspreken. Ik ben meer voor de puurdere thrash (zoals op Peace Sells en Rust in Peace bijvoorbeeld). Desondanks geen slechte plaat, met Symphony of Destruction, Sweating Bullets en Ashes in Your Mouth als hoogtepunten.

avatar van Axl_Rose
Metallica brengt Black album uit. Testament volgt met The Ritual. En Megadeth brengt ons CTE,...

Vrij opvallende trend in begin jaren 90. Hun muziek wordt commerciëler. Niks op tegen mocht het goed zijn. CTE is echter maar matig: paar goeie songs (Sympthony, CTE, Skin 'O My Teeth), de rest is echter vrij zwak. Dan vind ik hun Youthanasia een pak beter.

avatar van James Douglas
Waarom wordt er altijd als een band hun sound uitdiept het woord commercieel bijgehaald?
Als je Rust in Peace naast deze plaat legt is de evolutie vrij geleidelijk gegaan. Songs als Tornado of Souls van RIP zijn toch de opmaat geweest naar dit werkje? Ook Mustaine zag in dat er geen eer meer was te halen in het snelste willen zijn. Het is geen toeval dat die hele Bay Area scene in de jaren negentig stierf omdat bijna iedereen songmateriaal schreef die het meest gelijkte op een langstomende TGV. Met Marty Friedman en Nick Menza had hij een stel uitstekende muzikanten aan boord die bovendien ook creatief op een ander pad konden bijdragen. Megadeth én Mustaine blijven hier relevant en scherp, tekstueel eens te meer. De golfoorlog (Architecture of Aggression), dierenleed (Countdown to Extinction) en de Bush quotes in Foreclosure of a Dream (Read my lips, read my lips). Mustaine blijft onderhoudend en die twee wat mindere songs in het midden van de plaat is hem dan ook vergeven.

avatar van ricardo
Hier laat Megadeth horen wat ze als complete groep in hun mars hebben. Van alle Megadeth platen is deze het meest in balans vind ik, en laten ze horen dat ze toch een goede balans hebben kunnen vinden in hun samenspel. De oude Megadeth albums doen mij gewoon nagenoeg niets, vooral vanwege de rommeligheid erop, en het slechte samenspel waar gewoon geen balans in zit. Altans dat vind IK, tis maar een mening meer niet.

avatar van winterstorm
Deze cd ooit gekocht omdat Megadeth achter de diensten van Jeff waters van Aniihilator - waar ik fan van was - zat te hengelen en wel eens wilde weten wat ze naast de nummers die je kon horen op MTV Headbanger's Ball te bieden hadden. En eigenlijk staan er toch wel een aantal leuke nummers op. Ik verwonder me wel over opmerkingen als 'te commercieel' waaraan dan meteen gekoppeld wordt dat het minder goed is. Dat commercieel (als je dit al zo mag noemen) per definitie kwalitatief minder goed is vind ik behoorlijk enggeestig.

stuart

Dat is een raak punt van Winterstorm en dit 'argument' hoor je wel vaker helaas.