Frank Ocean - channel ORANGE (2012)

R&B
Label: Def Jam

1. Start (0:46)
  2. Thinkin Bout You (3:21)
  3. Fertilizer (0:40)
  4. Sierra Leone (2:29)
  5. Sweet Life (4:23)
  6. Not Just Money (1:00)
  7. Super Rich Kids (5:05)

met Earl Sweatshirt

17. End (2:15)
  18. Golden Girl * (4:15)

met Tyler, the Creator

avatar van Jordyp
Door Pyramids heb ik ontzettend veel zin in dit album. Pyramids duurt 10(!!) minuten en wat is het ongelofelijk sterkt zeg. Vooral het tweede deel is geniaal.

Voor mij nu al de beste single van 2012...

Vraag me wel af over wie en waarover het nummer nou precies gaat. Pyramids is een striptent neem ik aan, maar wat die er nou precies allemaal mee bedoeld? Misschien maakt dat het allemaal nog wel beter...

avatar van Jacktherapper
Het gaat over een mysterieuze dame die Cleopatra heet en Pyramids symboliseert een stijve penis onder den deken. "She's working on the Pyramids tonight", het is duidelijk dat Cleopatra een kunstje op Frank's pyramid zal doen.

Ik heb ook bijzonder veel zin in dit album, ik denk dat hij niet tegen gaat vallen.

avatar van Jordyp
Gezien de cover moet het dat wel zijn idd.

spit.tsvnami
Op Pitchfork staat dat Frank Ocean "uit de kast is gekomen."
Oorspronkelijk wou hij dit op z'n album zetten, maar door de geruchten heeft hij een lang bericht op zijn Tumblr geplaatst.

Jacktherapper schreef:

Jaaaa, daar zou ik nu toch niet meer zo zeker van zijn

avatar van Flipm0de
Net binnen. Heb er erg veel zin in. Bad Religion en Pyramids klinken in elk geval al fantastisch.

Jocharo-T
Channel Pink had misschien wat meer voor de hand gelegen als albumtitel.

avatar van Angelo
Het album is inmiddels te streamen via zijn website. Zal er zo 'ns aan beginnen, ben benieuwd.

JonB.
Ben toch aangenaam verrast staan een paar lekkere tracks op. Ga hem nog een keer helemaal luisteren.

avatar van bennerd
Van de fragmenten die ik nu gehoord heb zou het al heel vreemd moeten lopen mocht deze plaat niet in mijn jaarlijst verschijnen. De verwachtingen liggen hoog ten huize Bennerd.

avatar van Rhythm & Poetry
Plaat van het jaar. Hands down (onder de dekens). Elk nummer kent een verrassend sterke instrumentale begeleiding en zowel qua zang als qua teksten is Frank Ocean bijzonder interessant. Sinds D'Angelo ben ik niet meer zo onder de indruk geweest van een artiest uit de R&B-hoek.

avatar van Angelo
Inderdaad, wat is dit prachtig geproduceerd.

avatar van bennerd
Ik knal er meteen een erg hoge score op. Andre 3000 mocht wegblijven en Earl Sweatshirt stelt ook teleur, maar alles draait hier rond Frank Ocean. Geweldige zanger die ook nog eens een fenomenale sfeer weet neer te zetten.

avatar van Rhythm & Poetry
Ik vind de bijdrage van Andre 3000 wel erg lekker hoor, die van Earl stelt niet heel veel voor maar stoort gelukkig ook niet.

avatar van Jordyp
Pyramids is niet alleen de beste single van het jaar. channel ORANGE is ook al het beste R&B album van het jaar, voor mij iig. Vooral de gruwelijke sfeer die Frank Ocean op dit album neerzet is ongekend...

avatar van Harderwiek
Aangezien jullie ontiegelijk positieve reactie zal ik dit maar eens checken, heb zijn eerste project nog nooit gehoord, sterke nog; heb eigenlijk nog nooit wat gehoord van deze schattige jongen.

avatar van Rhythm & Poetry
Ik weet niet of dit wel iets is voor jou. Ben je hip genoeg?

avatar van Harderwiek
Hip genoeg, maar teveel straat voor zo'n zwoele plaat als dit; ieder geval, neem aan dat het dat is.

Jocharo-T
Van wat ik er tot op heden van gehoord heb, ben ik niet echt onder de indruk. Heb de stream na een nummer of vijf afgezet omdat het een beetje hap slik weg muziek was. Niets bleef hangen en alles klonk tamelijk saai. De zang was ook niet geweldig te noemen. Misschien als we het album binnen krijgen dat ik hem nog een paar keer opzet, maar nu hou ik het even voor gezien.

spit.tsvnami
Ik ben eerlijk gezegd ook niet echt zo onder de indruk. Thinkin Bout You en PinkMatter zijn wel zeer leuke nummers. Ook Bad Religion en Pyramyds vallen wel mee. De rest is niet bijzonder en daar ben je zo door, precies achtergrond muziek dat speelt en na een tijd vergeet je gewoon dat je ernaar luistert. Bij echt goede muziek heb je dat niet.

avatar van Rhythm & Poetry
Vreemd, dit is namelijk echt goede muziek. En behoorlijk intens, dus ik zie dit zeker niet als achtergrondmuziek.

avatar van Slowgaze
Waldo en Sjoerd zijn gewoon niet hip genoeg, daar zal het aan liggen.

Jocharo-T
Of wij zijn te hip en daardoor voorlopers. Jullie moeten het licht nog zien.

Achetrgrondmuziek zou ik het ook niet willen noemen, maar ben ook niet van mijn stoel geblazen en Frank trekt het vocaal ook niet echt naar een hoger plan, maar ik zal het album als we hem binen hebben nog een keer draaien en wat aandachtiger luisteren, misschien dat ik het ooit zou kunnen waarderen, maar zo na een kleine eerste luisterbeurt was het gewoon niet mijn ding.

HIP
Wat is hier hip aan?Deze muziek is net zo oud als de toren van pisa,wat een saaie muziek, mijn mening dan,he.
Beetje dwaas om zichzelf hip te noemen als je deze muziek kunt waarderen,hier is niks hips aan.

greetz

avatar van Rhythm & Poetry
Groetjes terug aan het thuisfront.

avatar van Dikkop
Hoho!

Ik ben deze beginnen beluisteren door zijn prachtige post op zijn blog.
Nooit verwacht dat ik dit iets ging vinden.
Ferm onder de indruk van de beste man.

Mata
Tekstueel en qua zang vind ik Frank Ocean toch wel erg goed.
En de producties vind ik ook van een erg hoog niveau, heerlijk album.
En het nummer met John Mayer had van mij trouwens wel iets langer mogen duren.
Tot nu toe het album, maar ook zeker de verassing van 2012 mij!
4.5*, maar kan eventueel nog uitgroeien tot een 5*.

spit.tsvnami
Het bevalt me ondertussen al iets beter, ben eigenlijk aan het twijfelen tussen een 3 en 3,5. Super Rich Kids, Lost en Sierra Leone zijn ook stuk voor stuk goede nummers. Forrest Gump is ook heerlijk! Nog een keer dus.

avatar van Tha)Sven
Jammer dat Fertilizer niet langer duurt, wat een heerlijke feelgood deuntje zeg.

avatar van Reijersen
Ik ga de positieve berichten toch even breken. Ik vind namelijk Frank Ocean vocaal niet heel bijzonder. Vrij dunnetjes zelf, maar dat past an sich ook wel bij de vibe.
Goed geproduceerd lees ik, maar ik vind het wat overgeproduceerd. Voeg daaraan toe dat het wat teveel van hetzelfde laken en pak is en de energie allemaal wel erg op één (soms mat) niveau uit en je komt op 3* uit.