Mumford & Sons - Babel (2012)

Folk / Rock
Label: Island

1. Babel (3:28)
  2. Whispers in the Dark (3:15)
  3. I Will Wait (4:36)
  4. Holland Road (4:13)
  5. Ghosts That We Knew (5:39)
  6. Lover of the Light (5:14)
  7. Lovers' Eyes (5:21)
  8. Reminder (2:04)
  9. Hopeless Wanderer (5:07)
  10. Broken Crown (4:16)
  11. Below My Feet (4:52)
  12. Not with Haste (4:09)
  13. For Those Below * (3:35)
  14. The Boxer * (4:05)

met Jerry Douglas en Paul Simon

15. Where Are You Now * (3:39)
  16. Lovers Eyes [Live from Redrocks, Colorado] * (5:42)
  17. Little Lion Man [Live from Redrocks, Colorado] * (4:27)
  18. Below My Feet [Live from Redrocks, Colorado] * (4:44)
  19. Roll Away Your Stone [Live from Redrocks, Colorado] * (4:42)
  20. Lover of the Light [Live from Redrocks, Colorado] * (5:21)
  21. Ghosts That We Knew [Live from Redrocks, Colorado] * (5:54)
  22. Awake My Soul [Live from Redrocks, Colorado] * (4:23)
  23. Whispers in the Dark [Live from Redrocks, Colorado] * (3:39)
  24. Dustbowl Dance [Live from Redrocks, Colorado] * (4:56)
  25. I Will Wait [Live from Redrocks, Colorado] * (4:45)
  26. The Cave [Live from Redrocks, Colorado] * (4:11)
Thekillers87327
Op 3 nummers na een erg saai maar geen slecht album.
Het lijkt allemaal veel op elkaar en opzich heb ik er daar geen probleem mee maar als de goede melodielijnen en lyrics uitblijven is het wel klaar.
Een krappe 3,5 voor I will wait

avatar van Niek
Tjonge wat is dit matig. Zelden een artiest gehoord die zo graag hetzelfde trucje wil herhalen. Voegt helemaal niets toe aan, nee, doet zelfs afbreuk aan Sigh no more. Gaat dit zo door op alle nog volgende platen? Dit gaat snel door naar de kringloop in ieder geval. Matig matig matig.

avatar van Roxy6
Hetzelfde trucje? M&S doen precies wat ontelbare bands en artiesten ook doen en dat is voortborduren op hun eigen stijl en uitgezette individuele muziekkoers, en daar is niets mis mee.
(luister van ABBA naar de Rolling Stones en terug in het spectrum....)

Ook de door jou zeer gewaardeerde Sufjan Stevens herhaalt zich oeverloos op Carrie & Lowell, maar daarom breng ik de cd nog niet naar de Kringloop...

avatar van Roxy6
Ik heb direct het album weer even opgezet, was lang geleden, maar ik vind het een super album.
Neem alleen het opzwepende eind van Holland Road met de blazers...gevolgd door het subtiele intro van Ghosts that we Knew, gevoelig gezongen. Later het beeldschone Below my feet....enfin zo kan ik nog wel door gaan.

Er staan heel goede nummers met een prachtige opbouw op dit album, die naar mijn smaak ook volstrekt tijdloos zijn.

avatar van Yield
(willie) schreef:
Introotje met melancholische stem, werkend naar de banjoclimax en dat een keer of 12.
Ja, eigenlijk is dat het wel, maar toch vind ik het een fijn album, met helaas wel die constante factor.

avatar van Casartelli
Casartelli (moderator)
Sigh No More deel 2...
Hopeless Wanderer springt er bij eerste beluistering wel ver bovenuit. En in iets mindere mate Below My Feet ook wel.

avatar van luukve
Ik luister de Top 2000 van 2023 terug van #2000 naar #1, maar ik beluister het hele album waar het nummer vandaan komt.

Album nummer: #10
Getriggerd door: #1991 (Lover of the Light)
Andere Top 2000 nummers op dit album: #1940 (Hopeless Wanderer), #784 (I Will Wait)
Nummers toegevoegd aan persoonlijke playlist: Babel, I Will Wait, Lover of the Light

Op zich prima album die wellicht iets te repetitief is om 52 minuten lang interessant te blijven. De hits werken wel goed op me (vooral I Will Wait en Lover of the Light), de rest heb ik niet zo veel mee maar ik kan begrijpen dat het voor een ander aantrekkelijk is.