Bon Jovi - Slippery When Wet (1986)

Label: Mercury

1. Let It Rock (5:27)
  2. You Give Love a Bad Name (3:42)
  3. Livin' on a Prayer (4:09)
  4. Social Disease (4:18)
  5. Wanted Dead or Alive (5:08)
  6. Raise Your Hands (4:16)
  7. Without Love (3:30)
  8. I'd Die for You (4:30)
  9. Never Say Goodbye (4:48)
  10. Wild in the Streets (3:54)
  11. Wanted Dead or Alive [Wembley 1995] * (8:06)
  12. Livin' on a Prayer [U.S.A. 1987] * (5:06)
  13. You Give Love a Bad Name [U.S.A. 1987] * (3:43)
  14. Wild in the Streets [Wembley 1995] * (4:56)
  15. Borderline * (4:12)
  16. Edge of a Broken Heart * (4:36)
  17. Never Say Goodbye [Live Acoustic] * (5:31)
  18. You Give Love a Bad Name [Live] * (4:10)
  19. Livin' on a Prayer [Live] * (5:33)
  20. Wanted Dead or Alive [Live] * (5:22)
avatar van gigage
In die tijd stond er altijd wel een rock song in de vaderlandse top 40. Survivor, Queen, Quo, Europe, Iron Maiden, Bon Jovi daarna Aerosmith Guns n roses, Def Leppard, Whitesnake en dan vergeet ik er nog heel wat. Juiste tijd, juiste plaats zoiets. Leuk energiek album, nog steeds, en de looks hielpen ook wel erg mee.

avatar van Faalhaas
gigage schreef:

En blij dat we waren als er een stevig nummer voorbij kwam! Cassettedeck in de aanslag, mooie tijden waren het.

avatar van Kronos
Faalhaas schreef:
Omdat de songwriting van hoog niveau was. Iets wat je ook van Slippery kunt zeggen. Sterke singles + lekkere energieke albumtracks.

Inderdaad. Al heb ik met de muziek van Bon Jovi nooit dezelfde klik gehad als met die van Europe. Eigenlijk ken ik slechts de drie singles heel goed door ze destijds zo vaak op radio, tv en fuiven te horen. Omdat het album in de lijst van '1001 albums die je gehoord moet hebben' staat probeerde ik het onlangs weer en zelfs bij lage verwachtingen viel dat tegen. Maar enkele nummers bleven in mijn hoofd hangen en mijn oordeel leek milder te worden. Ik geef het dus nog enkele kansen.

avatar van Kronos
geplaatst:
Intussen (vier luisterbeurten verder) vind ik dit album 'goed'. Vrijwillige blootstelling heeft de nare smaak van onvermijdelijke blootstelling geneutraliseerd. Never Say Goodbye vind ik wel een zeursong. Juist om die zeikerige ballads die Bon Jovi later nog meer ging maken kreeg ik nog meer een hekel aan de band. Maar de rest van Slippery When Wet vind ik gewoon genietbaar en soms zelfs echt een beetje lekker. Mijn cd exemplaar, een kringloopkoopje, is die ene betaalde euro meer dan waard.