Bon Jovi - Slippery When Wet (1986)

Label: Mercury

1. Let It Rock (5:25)
  2. You Give Love a Bad Name (3:43)
  3. Livin' on a Prayer (4:09)
  4. Social Disease (4:18)
  5. Wanted Dead Or Alive (5:09)
  6. Raise Your Hands (4:17)
  7. Without Love (3:31)
  8. I'd Die for You (4:30)
  9. Never Say Goodbye (4:49)
  10. Wild in the Streets (3:56)
avatar van HammerHead
Er nu op terugkijkend een aardig plaatje met enkele leuke nummers. In ieder geval een stuk beter dan de vreselijke bagger die Bon Jovi vanaf de jaren negentig meende uit te moeten brengen.
Destijds een van de eerste albums die ik kocht en mijn voorkeur voor rock/metal bepaalde. Uit nostalgische overwegingen 3 sterren.

Wanted Dead or Alive is voor altijd de beste van Bon Jovi!

NIet mijn favorieten, maar zeker niet slecht. 3.5*

CAPIpsv
niet mooiste album, wel een paar erg goede nummers zoals I'd dy for you en Livin on a prayer.

3,0***

avatar van Albert Filth
Hét absolute topalbum die de grootste hits voor Bon Jovi heeft afgeleverd. Zowel 'Livin' on a Prayer, You Give Love A Bad Name en Wanted Dead or Alive zijn echte rockklassiekers en behoren tegenwoordig altijd nog tot de vaste live-nummers.

Na dit album heeft Bon Jovi geen album meer gemaakt dat zo veel los heeft gemaakt rondom deze band. Het betekentde dé absolute doorbraak voor Jon en de rest.

0,5
Wat deze cd bij mij in de kast doet is me echt een groot raadsel.

rayman schreef:
Wat deze cd bij mij in de kast doet is me echt een groot raadsel.

Geldt dat voor al je Bon Jovi cd's. Ik stel mij deze vraag namenlijk ook regelmatig. Rayman als we het nou over bagger hebben, dit is bagger.

0,5
Klopt. Daarom ben ik in ieder geval zo slim geweest om het bij deze slipper te laten. (al je Bon Jovi cd´s. )

rayman schreef:
Al je Bon Jovi cd´s.

Ik heb er twee onder een dikke laag stof liggen Wie biedt? Tegen elk aannemelijk bod!

avatar van the viking
Een paar straatstenen misschien ?

the viking schreef:
Een paar straatstenen misschien ?
Verkocht!

Slippery haalt het wel niet bij New Jersey, Keep The Faith en These Days, maar toch vind ik het een goed album. Wanted Dead Or Alive en Without Love vind ik nog steeds leuk... 4,0

Bon Jovi in de tijd dat het enigzins nog spontaan over kwam, en wat mij betreft ook z'n beste nummers heeft gemaakt.
Ook vandaag de dag nog best goed om aan te horen, jammer dat vooral in de jaren '90 deze band uitgegroeid is tot een gladjakkerige baladeband, en de uptempo nummers die ze er tussen door uitbrengen komen toch ook al niet echt overtuigend meer over.
Maar deze, daar is niks mis mee.

leroy*
dit is duidelijk het mooiste album van bon jovi k vond m altijd mooi maar al hun nummers vervelen dus een 3,5*

leroy*

''Livin on a prayer'' vind ik echt nog steeds een weergaloos nummer.
Grappig dat Richie Sambora zo''n talkbox gebruikt bij dit nummer. Heb het nog weinig gitaarristen zien doen.
(Alleen Joe Walsh van de Eagles en Peter Frampton )
Verder vond ik ''Wanted dead or alive '' een mooi opgebouwd nummer . Het begint rustig en daarna ontploffen je boxen haast ! Geweldig !

avatar van frankvankesteren
Mooi album, samen met Keep the Faith (tijdperk tot '92 dus) waarschijnlijk het enige album van hen wat ik ken waar de commercie nog geen rol speelde

fredpit
frankvankesteren schreef:

wauw... met dit album word ik terug helemaal gezogen naar mijn jeugdjaren, de geweldige jaren '80!! dit album heb ik grijs gedraaid, gewoon lekkere rockmuziek van de jaren '80, nu volledig misplaatst, maar als ik het album opzet, begin steevast opnieuw mee te brullen en vertoef ik onmiddellijk in een good mood!
de prijsbeesten you give love en living on a prayer kent iedereen uiteraard, maar ik val vooal voor het cowboy en wild west nummer wanted dead or alive... great car music, ik zie me opnieuw cruisen door monument valley!!!
eigenlijk geen slechte nummertjes, met ook speciale vermelding voor never say goodbye, bewaar ik nog leuke herinneringen aan! raise your ahnds is lekker uitleven en alles geven, without love, i'd die for you zijn lekkere meezingnummertjes
ach gewoon lekkere plaat!
vandaar een 4,5

avatar van FunkStar
Mijn ALLEReerste LP! Het album waar het echt mee begon, de echte BON JOVI sound, die we toen kenden en nu nog steeds kennen met hits als Livin on a Prayer, Wanted Dead or Alive en You Give Love a Bad Name

avatar van Tribal Gathering
Deze heb ik ook nog op LP. Ik kan hem nog wel aanhoren, maar ondertussen ben ik dit wel ontgroeid.

Kant A is duidelijker beter / hitgevoeliger dan kant B, Wanted dead or alive is mijn favoriete Bon Jovi song en New Jersey (het album dat hierna kwam) is nog net ietsje beter.

wel genoeg gezegd denk ik, 3 sterren voor die goede oude tijd.

avatar van Saldek
Best wel leuk albumpie, maar vinnem echt eeties. Dat maakt dat deze imme kast is vastgeroest, althans, bijna dan. Ik was toen helemaal weg van 'Wild in the streets', een song om lekker op 'los' te gaan. Uit nostalgische overweging haalde ik m daarvoor onlangs maar weer eens tevoorschijn, ff bezien.................
Wat jammer is van 'Wild....' is die synth-overheersing, want dat is wat 'm typisch '80 maakt. Verder knalt het nummer er nog steeds op los, met een zangstijl zoals ik 'm ken van de liveoptredens: gaaaan en strotten los.
Verder vind ik 'Wanted' nog altijd een pareltje. Verder? Ik denk dat ik toch maar weer snel naar New Jersey ga, hit it!

Joy
je kan het bagger vinden (jou muziek niet zijn)maar objectief gezien:een sterke plaat is het wel

een nummer als wanted, uiteraard hoogtepunt

supernummer , nog steeds kippevel

op de rand van commercieel doorbreken, daarna boeide het mij ook niet meer

het debuut vind ik eigenlijk nog sterker en ongepolijster, maar dit is net ff volwassener

nu 2007, ik zag ze laatst tijdens wat zappen bij oprah

als je als band daar beland kun je wel stellen dat je carierre zo'n beetje zo goed als over is

fastpulseboy
Joy schreef:

een nummer als wanted, uiteraard hoogtepunt

supernummer , nog steeds kippevel

op de rand van commercieel doorbreken, daarna boeide het mij ook niet meer

nu 2007, ik zag ze laatst tijdens wat zappen bij oprah

huh?

als bon jovi zijnde is het toch je droom om bij oprah te spelen? Daar zit immers je publiek!

avatar van kaztor
Ach, mijn zus had deze vroeger (nee, serieus!!).
Kan me nog herinneren dat het vrij aardig was. Het rockte tenminste nog wel enigszins, maarja....
We weten allemaal wel hoe het hierna zo'n beetje ging.

avatar van Rinus
Bon Jovi´s doorbraakalbum, en een klassieker. Er staan veel hits op, die ook in Nederland goed aansloegen.Vrij heavy album, maar ook met de nodige ballads.

avatar van Peter88
Het beste album van Bon Jovi. Daarna werden de platen van Bon Jovi steeds minder. Met name hun laatste albums zijn bagger

avatar van douwens
Wat is dat toch met de band Bon Jovi en Nederland. Wereldwijd gezien als een van de betere rockformaties van de laatste twee decennia. Maar wij Hollanders blijken toch niet zo kapot te zijn van deze band rondom frontman John Bon Jovi.

You give love a bad name en Living on a prayer zijn twee van die echte eighties klassiekers en op zich klinkt het allemaal leuk en kan ik ook de meeste overige singles van alle overige albums voor een groot deel meezingen.
Maar nee.. een album van deze heren zal ik nooit kopen.

avatar van Casartelli
douwens schreef:

Ze zijn hier populair genoeg bij een bepaald publiek (topveertig hits, miljoenen albums verkocht, uitverkochte concerten) en verguisd genoeg bij een bepaald ander groot publiek. En die verdeling is volgens mij weinig anders dan elders in de wereld.

mes-one
Ze zijn in Nederland populairder dan in de States denk ik.