Carice van Houten - See You on the Ice (2012)

Label: EMI

1. Siren or the Sea (4:08)
  2. Something Funny (3:31)
  3. Time (4:07)
  4. Particle of Light (3:28)

met Antony Hegarty

5. Emily (3:07)
  6. Recovery Mission (4:42)
  7. Broken Shells (3:55)

met Howe Gelb

8. I'm Here (4:23)
  9. You. Me. Bed. Now. (3:19)
  10. End of the World (5:09)

met Marc Ribot

11. Still I Dream of It (4:05)
deric raven schreef:
Carice in haar nieuwe rol.
Nu speelt ze Lana Del Rey; het onzekere schuchtere meisje.
Muzikaal stuitert het ook alle kanten op, met een aantal zeer geslaagde pogingen, maar ook een aantal mindere resultaten.
Natuurlijk vind ik het knap dat ze met zo'n album op de proppen komt, daarvoor zit het gewoon goed in elkaar.
Maar het zou ook prettig zijn als ze zich op televisie gewoon echt zou presenteren, en eerlijk zeggen waarom ze hier trots op is.
Carice is slim genoeg en heeft genoeg acteerervaring om gewoon zichzelf te kunnen zijn; dat weet ze zelf donders goed.
Want dit is goed genoeg, alleen gaat mijn voorkeur meer uit naar de zwoelere stem van Lana Del Rey.

Je kan niet acteren om jezelf te zijn. Net zoals dat ze niet kan acteren dat ze niet zenuwachtig zou zijn als ze moet zingen. Zo werkt het niet. In alle interviews is te lezen waar Carice trots op is en ze is trots op het album en het clubje waar ze het meegemaakt heeft.

meneer schreef:
Ben wel benieuwd of hier iemand naar haar concert is geweest ( voorprogramma ) en he deze cd dan live is overgekomen.

Ik was bij de showcase in NSJ club en was behoorlijk verrast door de performance en de band.
Ze is nog een beetje onwennig maar het was haar eerste optreden. Dus dat komt vast wel goed!

Carice kan echt wel acteren hoor, is onze beste actrice.
Alleen haar rol bij DWDD is slecht gespeeld.

Mathijs: Goh, Carice kan weer lachen, dat is lang geleden.
Carice: Ik heb nu iets gemaakt waar ik pas echt trots op ben.

Je moet wat als het je hoopt op succes in het buitenland met je films, en je daar helaas onterecht niet wordt opgepakt.

Ik vond ze geweldig bij Minous, Alles is Liefde, en vooral in Zwartboek.

Muzikaal vind ik ze niet bijzonder.

avatar van Marijke1960
voor mij de beste cd van 2012!

Maar The XX en Alt-J geef je een hogere waardering op deze site? Of heb je die op LP?

avatar van lauradance
Ik heb dit album nu een aantal keer gehoord en het heeft me verrast. Verschillende stijlen en best een prima stem van Carice. Ik ga deze nog even wat vaker luisteren en dan komt er een stem aan.

avatar van xrockerx
0,5
schoenmaker blijf bij je leest...vind haar als actrice ok...maar lichtelijk overgewaardeerd maar waar ze nu mee komt is niet te behappen.

natuurlijk wanneer je een nummer met Kane opneemt dan heb je al een streepje achter bij mij...maar die eerste singel is echt tenenkrommend...ik snap dan ook echt niet dat Anthony meewerkt aan dit soort prullen...zal wel een tegendeal zijn voor het acteren in zijn clip.

ik wordt ook moe van reclames op tv met de melding: een van de platen van het jaar.\

tuurlijk is dit een van de platen van het jaar...maar dan alleen voor DWDD kijken, niets van muziekwetende nitwits.

daarnaast springt het album zo van hot naar her in stijlen dat ik het niet eens serieus als 1 compleet album kan zien

xrockerx schreef:
schoenmaker blijf bij je leest...

Hier ga je al mis, ze is begonnen als zangeres op de kleinkunstacademie.

avatar van Bardt1980
xrockerx schreef:

Op een aantal punten geef ik je zeker gelijk. Met name het gehypte gedeelte in de media.
Maar inderdaad zoals Herman al aangeeft is ze van origine een zangeres (mede door haar kleinkunst achtergrond) die later is gaan acteren. Bovendien moet je een samenwerking met een band als Kane gewoon los kunnen zien. Ze heeft voor dit album een goed team van mensen om zich heen verzameld. Ik vind daarom 0,5 voor dit album wel erg laag, zo super slecht is het allemaal toch ook weer niet?

avatar van DikkeDarm
Hoe negatief ook ze heeft toch een voldoende hier... .en in de DWDD zitten zo af en toe best wel geweldige artiesten waar ik graag wat meer van zou willen horen. Maar ik zou van deze dame nooit een cd aanschaffen ik zie ze liever in een film daar is ze top. Een beetje het "een goede voetballer is geen goed coach" verhaal. En die cover ; waar staat ze eigenlijk op te wachten

avatar van Madjack71
Carice van Houten hangt een beetje tegen het over exposure aan, voor mijn gevoel. Edoch dit album is een alleraardigst stukje muziek geworden. Divers in stijlen waarin Carice zich redelijk tot goed weet neer te zetten. M.n. de wat rustigere nummers klinken goed bij haar enigszins vlakke stem. Het debuut met Antony Hegarty is een van de mooiere tracks van dit album.

avatar van thesceneisnow
DikkeDarm schreef:

Op iemand die met haar wil schaatsen?

Best een aardige cd met nummers die me erg doen denken aan het vroege werk van Goldfrapp en Hanne Hukkelberg. Maar deze beide dames vind ik (vooralsnog) wel een stukje interessanter. Niettemin een voldoende.

avatar van meneer
thesceneisnow schreef:

Op iemand die met haar wil schaatsen ?

avatar van TJN
TJN
Carice belande juist vandaag op mijn draaitafel, een dozijn pijlen richting haar.. sow. Blijft mooi, schaatsen met Carice, ..warm, lief, helder, open, kwetsbaar, sterk, sexy en mooi. Een bijzondere verpakking met inhoud neergezet op plaat. Heerlijk om naar te luisteren.