James Blunt - Back to Bedlam (2005)

Label: Custard

1. High (4:04)
  2. You're Beautiful (3:33)
  3. Wisemen (3:42)
  4. Goodbye My Lover (4:18)
  5. Tears And Rain (4:04)
  6. Out Of My Mind (3:33)
  7. So Long, Jimmy (4:24)
  8. Billy (3:37)
  9. Cry (4:06)
  10. No Bravery (4:02)
  11. Fall at Your Feet [Acoustic] * (2:25)
  12. You're Beautiful [Acoustic] * (3:31)
  13. No Bravery [Live] * (3:41)
  14. Goodbye My Lover [Acoustic] * (5:06)
rodneyVL schreef:
Ik weet niet wat het is maar de stem van James Blunt vind ik ronduit "annoying". Vreselijk. Verder denk ik ook dat mensen dit goed moeten vinden omdat hun vrienden de cd hebben. Een soort obligate plaat.

Daar ben ik het absoluut niet mee eens. Ik neem aan dat de meeste mensen hun eigen muzieksmaak wel kunnen bepalen en deze niet laten afhangen van de mening van vrienden.

Ik persoonlijk vind het een prima album, al moet ik hem niet te vaak draaien. Het album is geen blijvertje, maar ik heb er in elk geval een tal van mooie herinneringen aan overgehouden.

1 van de beste albums die ik ooit gehoord heb. Alle nummers op deze CD zijn gewoon goed daarom 4.0*.

Het enige nummer op het album wat ik erg kan waarderen is "Goodbye my lover"
En daarmee houd het ook wel op....... jammer

avatar van tims
MariahCarey schreef:
Het is gewoon een geweldig album (imo).
Sommige mensen zeiken nou eenmaal graag

Zeiken? Ach....een stukje psychologie...Stel: Je bent 15,16,17 jaar. Een leeftijd waarop velen zich (muzikaal) willen onderscheiden van 'de rest'. Wat moet je dan met een nummer als You're beautiful? Dat nummer wat bijna iedereen mooi vindt. Is niet echt retestoer om het dan ook maar mooi te vinden. Dus ga je tegen een ieder die het wilt horen brullen...Wat een kutnummer!
Tja...zo werkt het toch? Ik schopte vroeger tegen alles aan wat met disco en soul te maken had...ik was tenslotte punk..new wave. En nu....een paar honderd jaar later durf ik eigenlijk pas toe te geven dat ik diep in mn hart die disco en soul niet zo slecht vond.
Conclusie....Diegene die nu brullen dat you're beautiful zo'n kutnummer vinden, zetten dat nummer over 25 jaar in hun voorkeurslijstje voor de top 100 aller tijden.

ps...lekker album...mooi in zn eenvoud.

"Did I dissapoint you, or let you down", met die hele kneuzige stem!

Oh wat erg!

fastpulseboy
heel erg eng dit,
ik dacht ook dat het om een parodie ging in eerste instantie. dat er nog zulke verschrikkelijke dingen oprecht worden gedaan...
het doet me denken aan een paar jaar terug toen had je twee gasten met zo'n soort liedje "the road ahead is empty....." nou was dat nog net iets meer om te kotsen maar toch.

fastpulseboy schreef:
en tims......nee, dit zal nooit in een top 100 van een muziekliefhebber komen.

Dus een muziekliefhebber met james blunt in zijn top 100 mag zichzelf in jouw ogen geen muziekliefhebber noemen? Of hoe moet ik het zien?

avatar van Jeanicious
tims schreef:

ps...lekker album...mooi in zn eenvoud.

Hoe kan ik duidelijk maken hoezeer ik het eens ben met Tims. Ik kom dit fenomeen hier heel vaak tegen, als een plaatje ook maar een beetje populair is, schopt direct 80% van de gebruikers er tegen aan.

avatar van Reijersen
Ik verhoog mijn rating met een halfje. Ga de cd steeds leuker, en vooral mooier, vinden.

slaemperayreon
De laatste tijd proberend mijn muzieksmaak te verbreiden, heb ik deze cd geleend. En de volgende dag meteen teruggegeven. Het spijt me, maar dit vind ik gewoon zo ongelofelijk mierzoet, dat ik het na 1 keer luisteren eigenlijk al gehoord heb. Bovendien vind ik de vocale capiciteiten van Dhr. Blunt niet om naar huis te schrijven. 1* voor de moeite.

fastpulseboy
klopt helemaal angeliqueK

tondeman
Wat mij de laatste tijd erg verontrustte is het gerucht dat James Blunt samen met Weller op de Brits zou gaan optreden. Ik dacht al dat Paul seniel aan het worden was maar gelukkig lees ik net ergens dat zijn reactie op dit nieuws was: ''I'd rather eat my own shit than duet with James Blunt''.

avatar van Rayaccos
1,5
fastpulseboy schreef:
heel erg eng dit,
en tims......nee, dit zal nooit in een top 100 van een muziekliefhebber komen.

ik dacht inderdaad ook dat het om een parodie ging hier. ik heb nog nooit eerder zo'n walgelijke zeikerd als mr Blunt gezien!

teutoon
Die stem is echt heel erg!

die Lange
ik vind het mooi

Wat een droge reactie

kan het zijn dat er ook een versie is van het album met een prozacpil op de voorkant?

slaemperayreon
Heb er een halfje bijgedaan omdat er een paar nummers zijn waarop hij toch wat minder kneuzig klinkt. Maar een voldoende van mij kan even gaan duren...

avatar van Hans Brouwer
Om te janken, zo helemaal niks

Pff wat een zeik reacties op deze plaat. Maarja.. ieder z`n eigen mening.. vind hier de meningen alleen nietzo vaak onderbouwd. En ik ben zeker geen James Blunt fan maar vind dit toch een aardig debuut voor deze singer/songwriter. Fijne liedjes met pakkende deuntjes waardoor het allemaal wel makkelijk in het gehoor ligt. Had graag van deze nummers nog uitgeklede versies willen horen waarbij ik denk dat de breekbaarheid van zijn stem beter tot zijn recht komt. maar het blijft helaas bij deze 10 nummers en dat is zeker niet onverdienstelijk. 3.5 *

0,5
Omfg... Ik vind het vreselijk vreselijk dat stem van hem die nummer's vandaar een 0,5

avatar van Dielie
ik zou deze plaat ook wel eens willen horen, heb er een vooroordeel over maar toch, vind het wel iets zeer kwetsbaar hebben en dat zoek ik wel eens,

keer luisteren

avatar van Pauluzz de BK
Ik ken de hele CD niet maar You're beautiful vind ik echt TE erg. Helemaal niks helemaal ruk helemaal vlak en een bijzonder irritante stem heeft die man. Kwestie van smaak vrees ik. Deze cd zal over 25 jaar ZEKER NIET in wat voor een lijstje dan ook bij me voorkomen. (meest klote cd van de eeuw misschien) ZO dat is eruit en DAT lucht op. Sorry! No offense!

avatar van Dielie
Pauluzz de BK schreef:
Kwestie van smaak vrees ik.

ZO dat is eruit en DAT lucht op. Sorry! No offense!

is idd een kwestie van smaak

kan idd opluchten!

ik wil dan ook iets meedelen op MM: ik vind dEUS stom!

echt

avatar van Justinx
De cd is ontzettend sloom en slijmerig en komt na een paar keer luisteren echt je strot uit, dat geslijm. Begrijp me niet verkeerd, Back to Bedlam heeft opzich wel zijn leuke nummers, maar gaan nooit lang mee. Ik ga toch even wat anders zoeken...

Ace
Het lijkt een beetje een trend om deze plaat maar eens goed af te zeiken. Ok, het is niet bijzonder en totaal niet vernieuwend, maar ach, moet dat altijd? Ik vind persoonlijk dat er een aantal mooie pakkende songs opstaan. Na verloop van tijd gaat het wel een klein beetje vervelen, maar als je 'm net als ik zo af en toe eens uit de kast trekt is ie best te pruimen! Ik vind bijvoorbeeld 'Tears and Rain' een prachtig mooi liedje... 3,5*

Ik vind het echt een straf om naar zijn nummers te luisteren.

Hij klinkt als iemand die ooit erg hard in zn ballen is getrapt.

Bah.

avatar van Justinx
Hmm, ja deze plaat is inderdaad gedoemd om afgezeikt te worden...

0,5
dikke zeik man, zeik zeik zeik zeik zeik