Led Zeppelin - Celebration Day (2012)

Label: Atlantic

1. Good Times Bad Times (3:11)
  2. Ramble On (5:44)
  3. Black Dog (5:53)
  4. In My Time of Dying (11:10)
  5. For Your Life (6:40)
  6. Trampled Under Foot (6:19)
  7. Nobody's Fault but Mine (6:43)
  8. No Quarter (9:21)
  9. Since I've Been Loving You (7:52)
  10. Dazed and Confused (11:44)
  11. Stairway to Heaven (8:49)
  12. The Song Remains the Same (5:46)
  13. Misty Mountain Hop (5:08)
  14. Kashmir (9:06)
  15. Whole Lotta Love (7:26)
  16. Rock and Roll (4:34)

WOW! die DVD is 1 groot kippenvel moment...

iggy schreef:
Tja de standpunten qua geluids kwaliteit lijken me nu wel duidelijk west. Kom op terug naar de muziek
Volgens mij gaat het bij muziek juist om het geluid.

kristof_bolleke schreef:
WOW! die DVD is 1 groot kippenvel moment...
flauwekul, het is gewoon ouwe zompenmuziek.

avatar van lennon
Gisteren ook zitten genieten van de BluRay... volume op 10! En die Jason Bonham ramt minstens net zo lekker als zijn vader op die drums! Wat een passende vervanger zeg!!

Heerlijke show!! Muziek zoals muziek bedoelt is

Helemaal mee eens: Jason Bonham lijkt als drummer, opvallend genoeg, zelfs wat op zijn vader.

west schreef:

Hij heeft goed zijn vader geluistert, dat is zeker.
Jason neemt niet alles over, maar die robuuste stijl van Pa heeft hij aardig in de vingers.

Hij schijnt ook alles te weten over Zep. Tot concert data aan toe. Waar Page, Plant en Jones het allemaal even niet wisten, kwam Jason met het verlossende woord.

Voorbeeld : " Hey Jimmy op 4 Oktober 1971, speelde je dat riffje, dat was geweldig" .

Zoiets.

wauw!!!! schitterende cd!!!
was een beetje sceptisch na de commentaren hier, maar daar is allemaal niets van aan!
super!

bikkel2 schreef:

Hij heeft goed zijn vader geluistert, dat is zeker.

Bevlogen zeg: mooi is dat!

avatar van bikkel2
Ja, mooie kerel die Jason.

Deze staat trouwens met kerst bovenaan mijn verlanglijstje. (cd+ dvd)

Verheug me er al op.

avatar van musician
Het blijft een vrij verslavend 'plaatje'.

Het aardige is, dat met deze reünie gelijk wat "mythes" worden rechtgetrokken.
Wie ooit de wereld in heeft gebracht dat Robert Plant zijn stem "kapot" zou hebben gezongen bij Led Zeppelin (en aldus kritiek leverend op de solo cd's van Plant) gaat hier toch eigenlijk ook behoorlijk af.

Plant zelf verwijst de lastercampagne volledig naar het land der fabelen. Hij ontkomt uiteraard ook niet aan het klimmen van de jaren.
Maar menig (oud-)vocalist kan alleen nog maar dromen wat Robert Plant hier nog voor stem weet op te zetten.

avatar van bikkel2
Een stukje lager, maar door de jaren heen een stuk rijper.
Plant zingt op zijn laatste soloplaten (incl. die met Alisson Krauss) voorbeeldig.

Niet iedereen zal het met mij eens zijn, maar in veel opzichten vind ik de Plant van nu een prettiger stemgeluid hebben dan vroeger...... en die was al niet beroerd.

avatar van iggy
En daar ben ik het dus helemaal mee eens.

iggy schreef:
En daar ben ik het dus helemaal mee eens.

Iggy..... My Man.......

avatar van iggy
Vrienden voor het leven .

iggy schreef:
Vrienden voor het leven .

Hey, daar is toch ook een liedje van ?

avatar van henk01
Wat lees ik nu, is de blu ray geen concertregistratie? Alleen audio? Jammer, als ik dat had geweten had ik de blu ray niet besteld

avatar van Running On Empty
Er is een Bluray audio voor de liefhebbers maar ook een concertregstratie hoor. heb hem hier liggen. Wellicht heb je de verkeerde besteld.

avatar van henk01
Heb nog niet gekeken, wel de cd gedraaid. Als ik de hoes lees kan ik er niet uithalen of het een registratie is of niet. En ik ben niet alleen thuis dus even kijken lukt me nu ook niet

avatar van Running On Empty
In combinatie met de 2CD heb je waarschijnlijk de concertregistratie met beeld want de Bluray audio only wordt volgens mij alleen als 1Disc versie verkocht.

avatar van henk01
Ik heb idd de 2 cd met de blu ray. Morgen kijken!

avatar van Running On Empty
Ik heb de 4 Disc versie, zit nog een extra DVD bij met de dress rehearsel maar die kijk je 1 keer en daarna niet meer.

Lazarus Stone
Concert op BBC was uitstekend.
Plant is sterker dan ooit, verrijkt met heerlijke zelfspot ('woman')
Smaakt naar meer.

avatar van henk01
De blu ray voor de eerste keer bekeken en geluisterd.
1e indruk: wat een power en wat een slager die Jason en wat een gitarist die Jimmy!

Ik ga deze zeker vaak draaien de komende tijd. Het is natuurlijk wel een beetje nostalgie allemaal. Ik vind dat allemaal wel lekker.

4.5*

avatar van ricardo
De concert dvd begin ik steeds beter te vinden. Het gitaarspel van page is nog steeds ff slordig en ruig als vroeger. De stem van plant haalt de hoge uithalen niet meer, maar blijft uitgesproken plant natuurlijk. Jason mept er net als zijn vader net zo lekker op los, en John Paul Jones is zoals altijd de verborgen Bas parel zoals vroeger bij led zep. De nummers en de muziek zijn prima in orde op deze pracht dvd, alleen....................

avatar van jellecomicgek72
Ja, alleen wat?

jellecomicgek72 schreef:
Ja, alleen wat?
The Noise.

Vind hem wel een voldoende waard nu, dat beslist!

Als het geluid wat beter gefilterd was geweest had ik hem zeker een vol punt meer gegeven dan nu.

Vind het gewoon teveel als een brij van geluid klinken, komt ook wel van de hal trouwens, maar goed heb al eerder gezegd dat hier voor mijn gevoel meer uit te halen was geweest.

avatar van lennon
ricardo schreef:

Vind het gewoon teveel als een brij van geluid klinken, komt ook wel van de hal trouwens.

Waar het is gespeeld maakt niks uit, het is geen publieksopname, maar uiteraard gewoon van het soundboard. Dus het geluid is geeb vrij (volgens jou) door de O2....

Ik vind het overigens wel meevallen!

Heerlijke concertregistratie, van een heerlijke band die nog steeds laat zien terecht tot de beste rock bands van vroeger en heden te behoren.

avatar van BenZet
Ik vind het een goede registratie. Plant is erg goed bij stem en de band klinkt als geheel. Klein nadeel vind ik dat de drums soms wat te beukerig naar mijn smaak zijn. Maar goed, al met al mooie uitvoeringen van tijdloze rocknummers

avatar van bikkel2
Die '' beukdrums'' horen bij de sound van de groep. Jason past zich prima aan.

Of bedoel je hoe de drums geregistreerd zijn ?