Simple Minds - Black & White 050505 (2005)

Label: Sanctuary

1. Stay Visible (5:17)
  2. Home (4:21)
  3. Stranger (4:06)
  4. Different World (Toarmina.Me) (4:35)
  5. Underneath the Ice (4:43)
  6. The Jeweller Part 2 (4:16)
  7. A Life Shot in Black and White (3:33)
  8. Kiss the Ground (4:03)
  9. Dolphins (5:56)
  10. Too Much Television * (4:19)
avatar van c-moon
Erh...: ik wou alleen maar duidelijk maken dat het niet zoals foutief op de music meter voorpagina staat 5 september is, mar wél 12 september, het is de single die op september verschijnt..

Quid.

Zo, nog een weekje wachten dan ligt "Black & white 050505" in de platenzaken.
Als het net zo goed is als de nieuwe cd van The Rolling Stones dan zal ik zeker niet teleurgesteld zijn,....maar van een teleurstelling ga ik zeker niet uit en heb dan ook hoge verwachtingen.

avatar van c-moon
Dat artikel waar je naar verwijst is klinklare nonsens beneden de gordel en dat weet je.

Voor zij die INFORMATIE in plaats van vuilspuiterij willen lezen, verwijs ik graag naar http://www.sparkle.be alsook

titan (crew)
Kom op zeg, tegen zo'n grap moet je wel kunnen toch?

avatar van SilverGun
c-moon schreef:

't Is wel ernstig gesteld met je Simple Minds adoratie/obsessie zeg... Hoezo "beneden de gordel"? Je reageert weinig inhoudelijk maar bent eigenlijk vooral snel op de teentjes getrapt en schiet bij het minste of geringste uit je slof. De voornaamste symptomen van een rasechte fanboy dus. En dat gespam begint ook te irriteren.

avatar van gemaster
c-moon schreef:

Beneden de gordel? Het lijkt wel alsof je persoonlijk wordt aangevallen.

avatar van vanh
Sommige band zouden gewoon geen cd's meer moeten maken, het is mooi geweest.

avatar van c-moon
Wie mijn andere post hier al heeft gelezen wéét dat ik héél vaak net wel probeer zinnige zaken te schrijven waar anderen wel wat anders neer zetten.

Obsessie? Dacht het niet. Zij die verder kijken dan hun neus lang is hebben al lang gemerkt dat mijn muzieksmaak zeer uitgebreid is, dat die zich niet tot SM beperk en dat ook ik op de band kritiek durf spuien wanneer dat terecht is.
Wat mij wel stoort is dat sommigen hier, daarin slaafs een bepaalde pers volgend, zonder ook maar enige moeite te doen om echt eens te luisteren en eerlijk te oordelen, meteen VERoordelen.

Spam? Ik? Ik heb hier al wel wat anders gelezen, en dat kan gewoon door de beugel. En maak je geen zorgen mij irriteert wel meer, de vooroordelen bijvoorbeeld.

Ik zou zeggen, luister naar het album, oordeel dan: inhoudelijk natuurlijk. Ik oordeel ook inhoudelijk, kwaliteit en niet kwantiteit, en als ik een SM album slecht vind zeg ik dat ook.

avatar van gemaster
Waarom reageer je dan zo fel als ik een flauw grapje maak?

Mr. VAHN mag ik je er attent opmaken dat de simple minds vanaf de beginjaren tot hun (volgens mij) laatste goede album street fighting years. mij nooit ontgoocheld hebben! De reden waarom de minds minder creatief waren in hun volgende albums waren is omdat
1) mick mac neill (die ik persoonlijk ken) de groep verliet. de keyboard sounds en het gevoel van de liedjes ontbraken.
2) kerr en charlie wilden hun eigen goesting doen ( als het maar plezant bleef zeiden ze. dat is ze niet in dank afgenomen door sommige fans maat
vele fans zijn daarom afgehaakt zoals ikzelf. ik ben daarom maar gaan luisteren naar het album van toetsenist mick mac neill.
Maar daarom deze groep zomaar afbreken en ze beschuldigen van plagiaat , vind ik ongepast.Als je vindt dat gimme GImme van ABBA en jeweler op elkaar gelijken dan moet je dringend eens bij de oorarts gaan . jezus wat een fantasie kerel
Ik heb de meeste liedjes al kunnen horen en kan je vertellen ( Dolphins en underneath the ice zijn mijn favorieten) dat die mannen een plaat gaan uitbrengen om U tegen te zeggen. U2 kan nog iets van die gasten leren , want die heb ik hooguit 3 maal gedraaid en de cd staat al klaar om tegen kerstmis in mijn boompje te hangen.
Mijn kinderen zullen het plezierig vinden .
ik stap alvast op 16 september naar de winkel en koop die pracht-cd
Lang geleden dat er nog een keer iets deftig op de markt is verschenen.

Allmusic
Wat hebben Pokkel, Butterfly, Scorpio74, Stayvisible, Tomsam en wwmar1 gemeen?
Ze hebben zich alle 6 vrij recent aangemeld en maar één stem uitgebracht: 5* voor dit album.

titan (crew)
Dat riekt inderdaad naar manipulatie.

Allmusic
gemaster schreef:
Simple Minds is eigenlijk een slap aftreksel van Abba! *gniffel*

"Het kan geen plagiaat zijn. Ik heb thuis niets van Abba. Ik weet zeker dat ik dat nummer nog nooit heb gehoord", "Als iemand mij hierop had gewezen tijdens de opnamen van de plaat, hadden we dat middenstuk zeker veranderd", zegt Kerr. LOL

Het is inderdaad wel opvallend dat een muzikant van de leeftijd van Kerr nog nooit het nummer 'Gimme Gimme Gimme' heeft gehoord

avatar van c-moon
Obsessed, als hij het nog nooit heeft gehoord, zal hij wel smaak hebben he

titan (crew)
Moet je dan geen smaak hebben om Gimme gimme gimme een leuk nummer te vinden?

Het ging hier niet eens om leuk vinden, maar om het nummer gehoord te hebben, het is een aardige hit geweest, dus vaak op de radio etc.

titan (crew)
Inderdaad, Jim Kerr moet in zijn jeugdjaren op de maan gewoond hebben of geen televisie of radio hebben gehad om dat nummer helemaal niet te kennen.

avatar van c-moon
Gimme Gimme Gimme was inderdaad vaak op de radio, ergerde me er toen dood aan, maar toen ik de cover versie van The Godfathers hoorde was ik wel aangenaam verrast. Eigenlijk is er niks mis met de nummers van Abba op zich he, dat merk je gauw genoeg als je eens een andere uitvoering hoort.

Titan, ok, ik maakte een flauw grapje. Mag ik ook eens? Dat is hier blijkbaar bon ton zodus..

Even terug on topice: voor zij die de nieuwe Simple Minds plaat kopen willen, hij ligt niet op 5 maar op 12 september in de winkels.. maar de single "Home" zou nu al in omloop moeten zijn...

avatar van Yak
Yak

Even terug on topic

Thanks, neem hier een voorbeeld aan mensen!

Yak schreef:

Thanks, neem hier een voorbeeld aan mensen!
Hoezeer ik het ook eens ben met de noodzaak om te streven naar een zekere staat van on-topic-wezen, moet ik toch opmerken dat het melden van het delen van dat einddoel gesteld door c-moon op zichzelf niet als zijnde on-topic aan te merken valt. Dientegevolge dien ik mijn ernstige teleurstelling te uiten met betrekking tot het gebrek aan inzet getoond door Yak, nota bene een moderator: Tsk, tsk tsk...

Even terug on topic: Ik wordt niet echt warm van deze plaat. Het voelt ietwat obligaat aan. Passieloos.

avatar van John Doe
42 schreef:
Als je zo ernstig je teleurstelling uit, doe dat dan zowieso in iets duidelijkere zinnen. Verder zie ik niet in hoe je Yak iets kwalijk kunt nemen over zijn positief geplaatste aanmoedigings-bericht. Dit bericht kwam nadat iemand zelfstandig aanroepte on-topic te gaan nadat mensen een meer dan 3-postige discussie over een nummer van Abba-begonnen bij een album van de ''Simple Minds''. De vergelijking daarvan met dit album was ook zoeen beetje zoek. Beschouw dit als reactie om de positieve steun (om het d.m.v. tautologie maar beter uit te drukken) voor de Mod weer op 2-1 te zetten en hun leed te verzachten

avatar van c-moon
Vandaag ligt "Black & White 050505" al in Vlaanderen in de Free Record Shop. (weet niet hoe dat in Wallonië en Nederland zit). De officiële datum was "pas" 12.09, aanstaande maandag dus...

c-moon schreef:

Vandaag in Nederland gekocht.....

avatar van VanDeGriend
Tjonge jonge. Als fan van de beginjaren altijd hun cd's blijven kopen. De laatsten meer voor de heb want echt iets fatsoenlijks zat er de laatste jaren niet meer tussen. Sterker nog, een paar bedroevende releases heb ik inmiddels naar de grote doos op zolder moeten verhuizen (neon lights.....amaai...).Weing verwachtingen dus ten aanzien van een nieuwe cd. Zeg maar...helemaal geen. Maar tjonge jonge wat een meevaller zeg. En dan druk ik me heel voorzichtig uit. Draai m nu voor de vijfde keer achter elkaar en de grootste kritiek die ik kan verzinnen is dat er maar 9 nummers op staan. En ik heb de laatste tijd heeeeel veel cd's voorbij horen komen van allerlei "geweldige" nieuwe bandjes waarvan ik dacht: waarom staan er in godsnaam meer dan 3 nummer op.
Ik vind het te vroeg om een stem te geven maar het lijkt een hoog aantal sterren te worden.

Vind het trouwens wel bijzonder dat er mensen zijn die op dag 1 dat de plaat uit is een 0,5 of 1 ster geven. Je maakt mij niet wijs dat die mensen het album gedownload hebben of anderszins moeite hebben gedaan hem voor release datum te pakken te krijgen. Dat is dan een stem omdat je niks heb met de Simple Minds. Stem dan niet joh of stel je oordeel uit totdat je echt geluisterd hebt.

=

Nu een keer of 14 gedraaid en ik sta mij zelf een stukje inconsistentie toe. Ik stem nu al op deze prachtplaat. 4,5 sterren. Mogelijk later aanpassing

Ronduit een geweldige cd, ...verrassend goed.
Een cd die toch ver boven mijn toch al hoge verwachtingen uitstijgt.
Hoewel de vorige cd "Cry" al een voorbode was dat de Simple Minds weer lekker in hun vel zaten hoopte ik toen dat de opvolger, ( deze cd dus ), weer eens een echte rake klap zou zijn, en dat is het zeker. Ze menen het dit keer echt.
"Black & White 050505" zou ik met het beste werk van de Simple Minds uit de jaren '80 willen vergelijken.
Dit vind ik Simple Minds op z'n best.
Verrassend sterke songs, waarvan ik niet eens meer van gedacht had dat de Simple Minds ze ooit nog zouden maken, al hoopte ik dat natuurlijk wel.
'Stay visible' vind ik het sterkste nummer, en ook 'Home' is erg sterk, maar de rest ook zeker erg goed.
Het slotnummer 'Dolphins' greep me echt bij de strot.
Mensen die niet zo Simple Minds- gezind zijn moeten nu toch even een pas op de plaats maken, want de Minds hebben nu toch écht een come-back gemaakt, dit moet vriend en vijand toch toegeven.
Hopelijk ziet het grote publiek dit nu ook eens een keer in, en krijgen ze weer de grote waardering die ze verdienen.
Hopelijk zijn de Simple Minds met deze cd weer muzikaal op de kaart gezet en worden de verkopen van 'Black & White 050505" gigantisch.
Ik heb m'n steentje alvast bijgedragen.

avatar van c-moon
Ik had het jullie toch gezegd/ beloofd
Ben heel blij dat de nieuwe CD ook bij een aantal MusicMeters Users hier bijval kent ...

Mijn officiële CD ligt wellicht maandag in de brievenbus (het is niet omdat ik de CD al gehoord had dat ik hem niet ook officieel koop he ... hehe).

Misschien zie ik wel enkele MusicMeter-users in de AB in Brussel of HMH in A'dam?

avatar van VanDeGriend
Ik ben er in ieder geval bij in Amsterdam