Bruce Springsteen - Born to Run (1975)

Rock / Pop
Label: Columbia

1. Thunder Road (4:49)
  2. Tenth Avenue Freeze-Out (3:10)
  3. Night (3:00)
  4. Backstreets (6:30)
  5. Born to Run (4:30)
  6. She's the One (4:30)
  7. Meeting Across the River (3:18)
  8. Jungleland (9:35)
avatar van Hans Brouwer
Tommert14 schreef:
Wat vind jij dan het mooiste liedje van hem?
Ik heb niets met de muziek van heer Springsteen maar zijn liedje "Trapped" vind ik geweldig. Is ook één van mijn keuzes voor de Top 2000 van dit jaar.

avatar van cosmic kid
cosmic kid (moderator)
Hans Brouwer schreef:

Her is alleen niet van hem; een Jimmy Cliff cover

avatar van Hans Brouwer
cosmic kid schreef:
Het is alleen niet van hem; een Jimmy Cliff cover
Hoe dan ook, "Trapped" in de Bruce uitvoering is en blijft fantastisch.

avatar van Rogyros
Teunnis schreef:

Ik zei daarnet nog iets positiefs over deze saxofoonsolo en uiteraard heeft ieder zijn eigen voorkeuren, maar dit is wel een heel boude uitspraak. Er zit - in tegenstelling tot andere momenten op dit album - uiterst veel gevoel in de solo en het lijmt mooi de rest van de muziek bij elkaar, maar zo bijzonder vind ik deze solo nou ook weer niet. Zelfs niet binnen de kaders van toegankelijke pop/rock. Als ik bij vergelijkbare oudelullenmuziek moet blijven noem ik bijvoorbeeld Van Morrison en Pink Floyd. En wat te denken van The Stooges en Frank Zappa?

Ik schreef ook waarschijnlijk.
Met Zappa heb ik niet veel. Maar de saxsolo in Money of in Shine On is evengoed fantastisch.

Maar de saxsolo in Jungleland ontroert me echt. Echt kippenvel. Overigens doet de stem van Bruce dat ook vaak. Ik vind het juist een geweldige zanger. Tonaal - zoals hij het zelf omschrijft - niet fantastisch, maar de warmte in zijn rauwheid en de zeggingskracht in zijn zang vind ik geweldig.