The Rolling Stones - A Bigger Bang (2005)

Label: Virgin

1. Rough Justice (3:13)
  2. Let Me Down Slow (4:17)
  3. It Won't Take Long (3:56)
  4. Rain Fall Down (4:55)
  5. Streets of Love (5:11)
  6. Back of My Hand (3:34)
  7. She Saw Me Coming (3:14)
  8. Biggest Mistake (4:07)
  9. This Place Is Empty (3:17)
  10. Oh No, Not You Again (3:48)
  11. Dangerous Beauty (3:49)
  12. Laugh, I Nearly Died (4:56)
  13. Sweet Neo Con (4:36)
  14. Look What the Cat Dragged In (3:58)
  15. Driving Too Fast (3:58)
  16. Infamy (3:47)
avatar van EmDee
Streets of Love valt imho behoorlijk tegen.
Maar als ze gaan touren, ben ik er zeker weer bij.
Het kan tenslotte de laatste keer zijn...

avatar van avdj
Waar heb je Streets of Love gehoord dan?

Giel draaide m smorgens op 3FM

avatar van avdj
Oke, ik dacht namelijk dat het nummer pas later uit zou komen. 16 nummers is trouwens wel wat veel. Alleen Exile On Main St. is langer. De Rolling Stones hadden jarenlang albums met op de kop af 10 nummers.

gaan idd weer toeren
ik heb ze nu 4 keer gezien, ik ga nu niet meer
de eerste keer is fantastisch, natuurlijk
maar het is wel steeds hetzelfde, vind ik
teren teveel op hun routine en nummers als Satisfaction, Jumpin' Jack Flash, Honky Tonk Women, Street Fightin' Man e.d. klinken live anno nu net zoals ze live in 1980 klonken, meen ik serieus.
de sfeer is optimaal maar voor mij is het echt teveel hetzelfde van hetzelfde

trouwens, over een jaar of 13 komen ze nog wel, denk ik

avatar van avdj
Hoe bedoel je 'klinken hetzelfde als in 1980' ?
Is toch logisch, de nummers zijn niet veranderd?

de live-versies van die nummers verschillen enorm met de single-versies, wat ook valt te waarderen
alleen lijken alle live-versies dus wel op elkaar, zelfs 25 jaar later, waardoor het dus een routineklusje lijkt/is

I can gimmieno satisfaksjooo

avatar van avdj
Oke, maar wat die nummers beteft: Live Licks bevat toch heel wat onbekendere nummers die live zijn gespeeld tijdens de Licks Tour. Mockey Man en Rocks Off bijvoorbeeld.

avatar van HiLL
Nieuwe nummers?

avatar van avdj
Onbekende die niet vaak gespeeld worden

avatar van HiLL
En ken jij het? Is het wat?

Live Licks? Die is erg goed

ettettummu schreef:

gaan idd weer toeren
ik heb ze nu 4 keer gezien, ik ga nu niet meer
de eerste keer is fantastisch, natuurlijk
maar het is wel steeds hetzelfde, vind ik

Eerste keer vond ik ook t mooist, maar dat had mi meer te maken door t werkelijk geweldige podium van de Voodoo Lounge tour en de locatie (Goffert Park).

Maar ga (bijna) op zeker naar de nieuwe tour.
Het blijft elke keer weer een gigantische happening.

mijn eerste keer was de Urban Jungle tour (na uitbrengen van Steel Wheels) in Rotterdam

Wat een podium

inderdaad, zeg

avatar van avdj
Vreemd dat deze CD de vier nieuwe nummers van Forty Licks niet bevat. Ik had verwacht dat het nieuwe albums die nummers + wat nieuwe zou zijn maar niet dus.

nee, dat had ik zeker niet verwacht
forty licks is 3 jaar oud!
trouwens, al was forty licks 3 weken oud, dan nog niet

In tegenstelling tot Emdee vind ik Streets of Love wel lekker klinken met een goede stem van Jagger, vooral als hij wat hoger zingt. Gewoon een lekker Stones nummer.

Oké het is geen Wild Horses, maar dit nummer kan zich nog moeiteloos meten met de huidige popmuziek en zie niet in waarom dit geen nr. 1 kan worden - behalve dat de jeugd de single niet zal kopen en hij dus nooit nr. 1 kan worden waarmee ik mijn argument uiterst vakkundig ontkrachtig.

- Hoes kan mij niet bekoren trouwens -

avatar van avdj
Ach, hoezen zijn onbelangrijk. De hoes van OK Computer (de nr. 1 hier) is toch ook niet echt mooi?

volgens mij is het juist wel een mooie hoes, verwijst toch ook naar de titel?

avatar van avdj
Dat wel maar ik vind de hoes wat druk.

Als je mooie hoezen wilt moet je bij Queen wezen.
Alleen daarom wil je zo'n plaat al hebben.
Over dit album:
Wil deze zeker hebben,ben ook erg benieuwd naar 'Streets Of Love'. Heb dit nummer nog niet gehoord helaas.

avatar van avdj
Zal niet lang meer duren denk ik

(Zeker de Queen hoezen A Night At.. en A Day At behoren tot mijn favorieten. De albums zelf ook trouwens )

Music4ever schreef:

Ik heb m nu toch al zeker 3 keer voorbij horen komen op 3FM.

avatar van c-moon
Ben eens benieuwd naar de nieuwe CD....

De single vind ik alvast een enorme tegenvaller! ;-o

Avdj - ik vind eigenlijk het net wel aangenaam om een mooie hoes te hebben... dat geeft toch iets extra vind ik... als je een CD koop, en nog meer was dat het geval met LP's (bij mij toch), kan je niet wachten om al luisterend naar de muziek, het artwork te bewonderen en de (hopelijk bijgevoegde) lyrics te lezen...

Hier zijn van een paar nummers het begin te horen, dus niet de gehele nummers.

avatar van c-moon
hm.. mijn japans is zo goed niet

Eigenlijk vreemd dat er hier over het nieuwe album van The Rolling Stones zo weinig geschreven word.
Is dit nieuwe album van de Stones niet hip genoeg of heeft bijna niemand er al nummers van gehoord, terwijl de cd volgende week al ongeveer uit komt.
Dat voor toch zo'n grote band als The Rolling Stones. Voor U2 of Coldplay werden ook al weken van te voren recensies geschreven omdat toch een bepaald aantal mensen voor de releasedata het album al helemaal gehoord hadden.
Zelf heb ik nog geen één nummer van A bigger bang gehoord dus kan ik er nog geen oordeel over vellen, maar ik ben wel erg benieuwd.