The Cure - Three Imaginary Boys (1979)

Label: Fiction

1. 10:15 Saturday Night (3:41)
  2. Accuracy (2:18)
  8. Meathook (2:18)
  9. So What (2:37)
  10. Fire in Cairo (3:23)
  11. It's Not You (2:49)
  12. Three Imaginary Boys (3:17)
  13. The Weedy Burton (1:04)
  14. I Want to Be Old [Studio Demo] * (2:37)
  15. I'm Cold [Studio Demo] * (3:22)
  16. Heroin Face [Live at the Rocket] * (2:40)
  17. I Just Need Myself [PSL Studio Demo] * (2:14)
  18. 10:15 Saturday Night [RS Home Demo] * (4:37)
  19. The Cocktail Party [Group Home Demo] * (4:17)
  20. Grinding Halt [Group Home Demo] * (3:32)
  21. Boy's Don't Cry [Chestnut Studio Demo] * (2:45)
  22. It's Not You [Chestnut Studio Demo] * (3:17)
  23. 10:15 Saturday Night [Chestnut Studio Demo] * (3:41)
  24. Fire in Cairo [Chesnut Studio Demo] * (3:42)
  25. Winter [3IB Studio Out-take] * (3:47)
  26. Faded Smiles [A.K.A. I Don't Know) (3IB Studio Out-take] * (2:17)
  27. Play with Me [3IB Studio Out-take] * (3:30)
  28. World War * (2:38)
  29. Boy's Don't Cry * (2:38)
  30. Jumping Someone Else's Train * (2:59)
  31. Subway Song [Live in Nottingham] * (2:28)
  32. Accuracy [Live in Nottingham] * (2:36)
  33. 10:15 Saturday Night [Live in Nottingham] * (4:39)
Haha.. ieder zijn voorkeur he

avatar van Mjuman
lennon schreef:
Haha.. ieder zijn voorkeur he

Omdat jij 't bent, nog een fillempje, check vanaf 7:35

THE CURE Apeldoorn, Netherlands 18 Jul 1980 FULL CONCERT - YouTube

avatar van musician
Hier nog niet gestemd, maar ben ook een groot liefhebber van vooral de eerste albums van The Cure.
Persoonlijk draai ik dan nog het liefst de als verzamelaar bekend staande Boys don't cry (1980).

Na Seventeen Seconds, een grandioos vervolg, viel The Cure voor mij daarna behoorlijk terug om met Kiss me Kiss me Kiss me eindelijk weer met een album van allure te komen.

Arbeidsdeskundige
10:15 Saturday Night en Fire in Cairo zijn niet alleen de mijlpalen van dit fraaie debuutalbum van deze toonaangevende band maar ook van hun hele bijzonder indrukwekkende oeuvre.

Op de debuutplaat laat The Cure een eigen geluid horen, maar heel consistent vind ik het album niet. '10:15 Saturday Night' was al een goed B-kantje van de debuutsingle 'Killing An Arab'. 'Fire In Cairo', 'Another Day', 'Grinding Halt' en de titelsong zijn geslaagd. De rest vind ik eerlijk gezegd een stuk minder. Het eerder genoemde 'Killing An Arab' en de later in 1979 verschenen singles 'Boys Don't Cry' en 'Jumping Someone Else's Train' konden mij meer bekoren.

avatar van jorro
Het oorspronkelijke album is wel OK. De meeste bonustracks hoeven niet zo van mij. Al was het maar vanwege de geluidskwaliteit. Ik zie er zo geen toegevoegde waarde in. Ik vergelijk het maar met sommige concertopnames op je telefoon. Die zijn ook vaak niet best. Maar ieder zijn ding. 3*.
Opvolger Seventeen Seconds vond ik destijds een heel stuk beter.

Bijzonder dat dit album in de Oor jaarlijst 1979 op een gedeelde laatste plaats staat (34). De lijst was dat jaar korter omdat ieder slechts 10 albums punten kon geven ipv 20.