Propaganda - A Secret Wish (1985)

West-Duitsland
Label: ZTT

1. Dream Within a Dream (9:08)
  2. The Murder of Love (5:13)
  3. Jewel (6:23)
  4. Duel (Eye to Eye) (4:43)
  5. Frozen Faces (4:25)
  6. p:Machinery (3:50)
  7. Sorry for Laughing (3:27)
  8. The Chase (4:05)
  9. Dr. Mabuse (First Life) (10:42)
  10. Dream Within a Dream (Analogue Variation) * (8:03)
  11. Jewel (Analogue Variation) * (3:08)
  12. Duel (Analogue Variation) * (4:43)
  13. p:Machinery (Analogue Variation) * (3:50)
  14. Dr. Mabuse (First Life) (Analogue Variation) * (4:57)
  15. The Last Word (Strength to Dream) (Analogue Variation) * (2:59)
  16. Do Well: [I) the First Cut, (II) Duel, (III) Jewel, (IV) Wonder, (V] Bejewelled * (19:55)
  17. Testament One * (1:20)
  18. Die Tausend Augen des Mabuse [Ridge Farm 12" Remix of Mabuse, May 1984] * (10:08)
  19. Sorry for Laughing [Unapologetic 12" Remix, September 1985] * (10:00)
  20. Thought (Part I) * (2:05)
  21. Thought (Part II) * (0:30)
  22. p:Machinery [Out-take 26.04.85 Goodnight 32] * (4:11)
  23. The Chase [Out-take 26.04.85 the Goodnight Mix] * (3:58)
  24. (Echo of) Frozen Faces * (10:19)
  25. p:Machinery (p:Polish) * (9:26)
  26. Testament Three * (0:20)
avatar van VanDeGriend
Waarvan acte

avatar van Chameleon Day
We hebben goede nota genomen van uw bericht in deze. Indien we nog vragen hebben, nemen we contact met u op. Don't call us, we call you. Cheers!?

avatar van Premonition
Goh, zag dat ik deze nog niet eens had gewaardeerd. De live versies zijn imo een stuk beter, maar dat komt omdat de gitaar van Kevin Armstrong een prominentere rol heeft (en een uitstekende ritmesectie ).

avatar van Stekelnootje
Kippenvel toen, en nu nog steeds kippenvel. Wat blijft dit toch een geweldig album. Enige mindere track vindt ik “jewel”. Moet me altijd beheersen om die niet te skippen want het is dé opmaat voor “duel”, daar hoort dat tenenkrommende “jewel” gewoon voor.

RPvanDam
Kan me nog herinneren dat ik hier heel vroeg bij was. Formel Eins vertoonde de video van Dr. Mabuse, een prachtige clip van Anton Corbijn. Uiteindelijk werd het een top 20 hit in Duitsland, daarbuiten deed de single vrijwel niets. De 12" was met wat moeite ook te vinden en bleek een geweldige onheilspellende EP, met o.a. de VU-cover 'La Femme Fatale'. Op de 12" stond dat de volgende single, Duel, in aantocht zou zijn, maar daarna niets meer van vernomen, ik dacht eigenlijk dat de band al uit elkaar was. Tot ineens ruim een jaar later [i]Duel [/i]op Music Box te zien was en ook hier een enorme hit werd. De CD heeft zijn sterke momenten, maar had het m.i. nét niet om een echte topper te zijn. Toch een paar klassiekers te horen.

avatar van Parlotones
Dit is de eerste album die ik ooit op cd gekocht heb, en heb hem nog in de kast staan. Er staan toch wel enkele klassiekers op de eerste 6 nummers zeker. En de tweede cd was ook van een Duitse band Alphaville album Forever Young.