Propaganda - A Secret Wish (1985)

West-Duitsland
Label: ZTT

1. Dream Within a Dream (9:08)
  2. The Murder of Love (5:13)
  3. Jewel (6:23)
  4. Duel (Eye to Eye) (4:43)
  5. Frozen Faces (4:25)
  6. p:Machinery (3:50)
  7. Sorry for Laughing (3:27)
  8. The Chase (4:05)
  9. Dr. Mabuse (First Life) (10:42)
  10. Dream Within a Dream (Analogue Variation) * (8:03)
  11. Jewel (Analogue Variation) * (3:08)
  12. Duel (Analogue Variation) * (4:43)
  13. p:Machinery (Analogue Variation) * (3:50)
  14. Dr. Mabuse (First Life) (Analogue Variation) * (4:57)
  15. The Last Word (Strength to Dream) (Analogue Variation) * (2:59)
  16. Do Well: [I) the First Cut, (II) Duel, (III) Jewel, (IV) Wonder, (V] Bejewelled * (19:55)
  17. Testament One * (1:20)
  18. Die Tausend Augen des Mabuse [Ridge Farm 12" Remix of Mabuse, May 1984] * (10:08)
  19. Sorry for Laughing [Unapologetic 12" Remix, September 1985] * (10:00)
  20. Thought (Part I) * (2:05)
  21. Thought (Part II) * (0:30)
  22. p:Machinery [Out-take 26.04.85 Goodnight 32] * (4:11)
  23. The Chase [Out-take 26.04.85 the Goodnight Mix] * (3:58)
  24. (Echo of) Frozen Faces * (10:19)
  25. p:Machinery (p:Polish) * (9:26)
  26. Testament Three * (0:20)
avatar van Arrie
Chameleon Day schreef:

Zo gedefinieerd is heel veel alternatieve (indie) muziek progrock. Dat lijkt me niet de bedoeling.

En zo gedefinieerd is heel veel prog dan weer geen prog. Ik zou toch zeggen, zelfs met een wat beperktere kennis van het genre, dat er een hoop progrockbands zijn die gewoon aansluiten op het genre en daarmee juist weinig vooruitstrevend zijn.

avatar van Parlotones
Vroeger toen ik geld ging verdienen waren mijn eerste aankopen deze A Secret Wish en Forever Young van Alphaville.. En er volgend er nog velen, maar heb ze beide nog in mijn collectie. Ook 1234 van Propaganda die minder is, maar Wounded in my Heart en Heaven give me words zijn best redelijk, komt ook wel door stem van Claudia brücken.

Twee prima eerste aankopen..

avatar van Edwin
Parlotones schreef:

Vreemd dat je de stem van Claudia hoort in die nummers, want zij maakte toen al lang geen deel meer uit van de band.

avatar van Parlotones
Edwin schreef:

O dan is het Susanne freytag. . Heb onlangs het album The Lost are found [2012] van Claudia ontdekt met het prachtige The Mysteries of Love. Samen met Susanne voert Claudia Brücken sinds 2018 de muziek van Propaganda uit onder de naam "D:uel". De samenwerking met Paul Humphreys leverde OneTwo op, waarvan ik Cloud 9 wel kan waarderen.