A$AP Rocky - Long. Live. A$AP (2013)

Label: RCA

1. Long Live A$AP (4:50)
  2. Goldie (3:12)
  3. PMW (All I Really Need) (3:55)

met ScHoolboy Q

4. LVL (3:40)
  5. Hell (3:52)

met Santigold

6. Pain (3:53)

met OverDoz

7. Fuckin' Problems (3:54)

met 2 Chainz, Drake en Kendrick Lamar

8. Wild for the Night (3:30)

met Skrillex

9. 1Train (6:12)

met Action Bronson, Big K.R.I.T., Danny Brown, Joey Bada$$, Kendrick Lamar en Yelawolf

10. Fashion Killa (3:56)
  11. Phoenix (3:54)
  12. Suddenly (4:31)
  13. Jodye * (4:21)
  14. Ghetto Symphony * (3:58)

met A$AP Ferg en Gunplay

15. Angels * (3:48)
  16. I Come Apart * (3:37)

met Florence Welch

17. Pretty Flacko [Remix] * (4:17)

met Gucci Mane, Pharrell en Waka Flocka Flame

avatar van Norim
bennerd schreef:
Dat nummer heeft een verse van Gunplay, dat maakt iets automatisch een vette track.

Cartoons & Cereal van Kendrick Lamar is mijn favoriete track uit 2012.

1.Train vind ik overigens een saai nummertje vergeleken met PMW of Wild for the Night.

Nog steeds wel het tofste album van het jaar imo.

avatar van Holla
Video voor Phoenix komt eraan! Dope dat hij dit nummer uitkiest voor een video

avatar van FelipeGutiérrez
Deze vind ik veel beter dan Live.Love.Asap. Vooral omdat dit album veel veelzijdiger is. Tot nu toe een 3.5 maar dat kan zomaar een 4 worden na meerdere luisterbeurten, want ik vind het heel lekker klinken.

avatar van Raul
Goldie is van YouTube verwijderd... Zat er naakt in ofzo?

Verder lang op A$AP Rocky geslapen, nu eindelijk aan begonnen
Klinkt allemaal wel hard en fris, nog te vroeg om een stem uit te brengen... Nog niet heel bijzonder maar wel potentie!

avatar van Holla
Ja nudity, dusja... te verwachten.

Klinkt goed, gun hem de tijd en er zit zat tussen wat je misschien wel meer gaat draaien

avatar van Ralph.
Tot nu toe nog steeds mijn favoriete album van 2013. Wat een plaat. Kan echt niets slechts ontdekken. Beste track is voor mij de opener, beste beat van 2013 tot nu toe!!

avatar van Raul
die 1 Train is wel belachelijk hard in ieder geval!

avatar van Improvision
Kwartje begint te vallen bij deze. Eigenlijk zijn de verschillen met de mixtape te groot om ze te vergelijken. De "subtiliteit" (bij gebrek aan een beter woord) is er een beetje uit, deze is gewoon hard.

avatar van He$$el_01
1,5
Ik heb nog steeds helemaal niks met dit album, maar Phoenix is misschien wel een van de beste nummers van dit jaar. Wat een heerlijke beat.

avatar van Improvision
Yelawolf op 1Train is echt verschrikkelijk, het lijkt net alsof iemand zijn verse niet juist op de beat heeft gezet.

avatar van Slowgaze
Ik denk dat Yelawolf 'm er dan zelf niet goed op heeft gezet.

avatar van Der Untergang
die verse van die Ghostface killah-sound-alike klinkt ook nergens naar

avatar van Holla
Action Bronson vind ik persoonlijk niet verkeerd op deze track hoor!

avatar van nedbed
Nog altijd het fijnste hiphopalbum van dit jaar.

Bij mij staat ie op 10!

avatar van bennerd
Qua hiphop staat hij bij mij ook op 1.

avatar van Shelter
geluisterd, herluisterd, even on the shelf en weer geprobeerd maar ik vind het net als Kendrick Lamar geen geweldige MC. Na alle positieve reviews had ik veel meer verwacht, maar ik vind het mager zowel kwa beats als flow. Tekstueel soms wel ok maar niks spectaculairs.

avatar van Raul
Hoewel ik deze iets minder vindt dan Live Long A$AP kom ik toch weer uit op een 3,5
Paar fantastische tracks maar blijft niet een album lang interessant, zitten ook wel wat mindere nummers bij

avatar van brooklyn
Dat synthje op de achtergrond van PMW maakt de track hoor

avatar van FelipeGutiérrez
Vandaag weer eens helemaal geluisterd en ietwat herontdekt. Verhoogd naar een 4 nu.

avatar van IllumSphere
Ik kan het zelf eigenlijk nog niet geloven, maar A$AP Rocky heeft in een korte tijd mijn waardering weten te krijgen. En ik snap zelf ook niet helemaal waarom. Tekstueel is het verre van diepzinnig, maar toch neig ik enorm naar een nummer van A$AP Rocky wanneer ik thuis kom van een zware dag. En ik denk dat dit (onbewust) een beetje de filosofie is van A$AP Rocky. Het is niet muziek om echt bij na te denken, maar vooral te beluisteren met een joint op. Ik heb al vaak deze plaat met mijn koptelefoon op de sofa beluisterd en dan is het gewoon genieten. Al is deze plaat en zijn debuut mixtape een vreemde eend in de bijt tussen al mijn andere platen.

Nu heb ik het vooral over zijn muziek in het algemeen en om punten te geven moet ik Long. Live. A$AP individueel bespreken. De plaat opent sterk met de eerste vier à vijf nummers, maar kakt in het midden ietwat in. De nummers stellen dan ook maar weinig voor, maar zijn ook geen hindernis. Zoals ik al eerder zei is het tekstueel weinig soeps en kan je dit in mijn ogen niet apart benoemen. De tekst hoort bij het totaalpakket en daarom concentreerde ik me er niet op. Waar de plaat het wel van moet hebben zijn de beats en de flow (om het in hip-hop termen te besluiten). Een flow die me keer op keer enthousiast maakt en met een dergelijke flow zit je wel goed. Had de plaat een niet zo 'middelmatig' midden gehad, dan had ik deze plaat waarschijnlijk een vier en een half gegeven.

avatar van Oortrommel
Dit album is mijn meest gedraaide cd van 2013. Wat een heerlijk frisse nieuwe muziek was dit destijds. Een jaar later staat de plaat nog geregeld van begin tot eind op en ik geniet nog steeds even hard van ieder nummer.

De A$AP Mob inhouse producers leggen bombastische, futuristische beats neer die perfect aansluiten op de stijl van A$AP Rocky. En dit wordt dan af en toe afgewisseld met een posse track (1 Train), een clubbanger (Fuckin' Problems) en een uitstapje naar de techno (Wild for the Night). Het is nog wat te vroeg om dit te bestempelen als classic (een jaar na dato), maar ik schat de invloed van dit album toch wel hoog in. A$AP Rocky is voor mij na de Black Hippy-movement dé ontdekking van de laatste jaren, chapeau!

avatar van Johnny Marr
Leuk hiphop album, maar ik heb de deluxe editie en ik vind de bonustracks echt dramatisch slecht. Wat een niveauverschil zeg. Iemand hier die het met mij eens is?

avatar van Slowgaze
Nee man, die bonustracks check ik ook geregeld, perfect voor een treinritje van een minuut of twintig, 's morgens vroeg, pubers die op je wachten om les van je te krijgen, en dan eerst gewoon die bonustracks in de trein pompen. Iets minder dan het reguliere album zijn die nummers wel, maar ik vind ze toch best fijn. Fuck them other niggas.

avatar van bennerd
Zeker zo'n verse als die van Gunplay of Ghetto Symphony... Een heldendaad.

avatar van carero
Goh ja Ghetto Symphony idd: A rebel I be one day, on that track with Gunplay; Outcast my whole life so I decide to spit like Andre. Interessant om te weten is dat Rocky beide voormalig Outkast leden op deze track wilde.

avatar van Slowgaze
A$AP Ferg op die track, kinders, A$AP Ferg.

avatar van BabaGanoesj
Luister dit album nu al een jaar regelmatig. Heel dope. 'Trigger finger itching fuck parental supervision'. Gotta love it!

avatar van RotterdamWe$$$t
CLAMS CASINO moet echt meer beats gaan maken

Heeft iemand al iets gehoord over een nieuw album?