AC/DC - Highway to Hell (1979)

Australiƫ
Label: Atlantic

1. Highway to Hell (3:26)
  2. Girls Got Rhythm (3:23)
  3. Walk All over You (5:08)
  4. Touch Too Much (4:24)
  5. Beating Around the Bush (3:55)
  6. Shot Down in Flames (3:21)
  7. Get It Hot (2:24)
  8. If You Want Blood (You've Got It) (4:32)
  9. Love Hungry Man (4:14)
  10. Night Prowler (6:13)
Na 'Back in Black' vind ik dit een van de beste albums van AC/DC.

avatar van FisherKing
AC/DC jeugdsentiment. Vroeger een aantal klasgenoten die hun boekentas daarmee bedoezelt hadden, kon ik niet begrijpen. Begrijp het nog steeds niet echt., Dit is wel een aardige hoogvlieger van hun. 3,5 vooruit

avatar van Carow
Ze zjn er nu ook nog hoor Bij ons zijn er ook een paar met AC/DC op hun tas

Hier ook , AC/DC is momenteel erg populair bij jongeren.

Dit is het laatste album met de single Highway to hell als een hitje hier in nederland.
Daarna kwam AC/DC pas terug met de hit 'Thunderstruck en het album The Razor's Edge hier in nederland.
ik vind dat Bon Scott niet vervangbaar is hij had een unieke stem en
dat heeft Brian johnson absoluut niet.
Halverwege de jaren 80 was Brian johnson zijn stem zo verkracht dat het nooit meer goed kwam.
R.I.P. Bon Scott

avatar van Poeha
Bon Scott a la
Maar je kunt niet beweren dat Brian geen unieke stem heeft.

Onmogelijk!

avatar van vogelaar
Een goed album van AC/DC, jeugdsentiment, toen dit album uitkwam heb ik'm gelijk gekocht, toen nog LP.

Nee Dat heeft ie niet.

Poeha Schreef: Bon Scott a la
Maar je kunt niet beweren dat Brian geen unieke stem heeft.

Onmogelijk!

Nee dat heeft hij niet

avatar van orbit
Naast back in black hun beste plaat! Lekker meebrullen dit

avatar van the viking
Bon Scott forever,de man had alles wat bij Johnson grotendeels ontbreekt :goede stem, een man met charisma en veel meer uitstraling op het podium(al was hij in het dagelijks leven absoluut geen lieverdje) Op de dvd Family Jewels kun je goed de vergelijking maken !

avatar van avdj
Zijn uitstraling vindt ik niet belangrijk, zijn zangkwaliteiten wel. En die van Bon Scott vindt ik toch een stuk beter.

avatar van Hans Brouwer
avdj schreef:
Precies wat mijn grote vriend The Viking zegt!

avatar van avdj
Inderdaad. Wat trouwens niet wil zeggen dat het met die nieuwe zanger niks meer was. Goede nummers kwamen er even goed nog.

Snowman
Highway to hell wat een lekker nummer is dat toch.

Absoluut de beste plaat van AC/DC imo.
Brengt ook weer de herinneringen boven van de 2 groepen.. Of je hield van AC/DC of van Status Quo, mooie tijd

Magistraal album. Het laatste met Bon helaas. Wederom staan er alleen maar goede nummers op.

Ook de opvolger van dit album was ongelofelijk en een treffend eerbetoon aan de gevallen frontman Bon Scott.

Bon's lyrics zijn hier op zijn best en zijn zang is mijns inziens niet meer te overtreffen.

Bon Scott en Brian Johnson zijn absoluut niet met elkaar te vergelijken vind ik. AC/DC sloot hier dus ook, al dan niet gewild, een tijdperk af..

R.I.P. Bon Chazbot, nanu nanu

mugken
Voor ac/dc vind ik dit goed.Het lijkt wel veel op elkaar.
de cover is best leuk.
voor de rest vind ik the razor edge even goe.
De stem begint wel te iriteren.
Dit zal er wel nooit van komen.3,5toch nog

avatar van Confessor
mugken schreef:
Voor ac/dc vind ik dit goed...De stem begint wel te iriteren...Dit zal er wel nooit van komen...BLAAT!!!

Je bent een echte kenner, dat zie ik wel...

MetalDex

van judas priest moeten maken.

ja heb je dat ook altijd dat als je naar deze plaat luistert, sinds wanneer is rob halford de zanger van ac/dc?

Dit zal er wel nooit van komen.3,5toch nog

Judas Priest (Halford) en AC/DC (Scott) vergelijken Waarom niet meteen Bon Jovi en Slayer...

mugken
Ik bedoel dat ac/dc meer met een gewone stem zou moeten werken zoals in "Thunderstruk".Maar je hebt wel gelijk hcmv Rob Halford en Bon Scott vergelijken is niet echt eerlijk.Verhoog mijn stem trouwens naar 4,0*

mugken
IK vind ook dat het allemaaal beetje te sloom is,maar ja hardrock is nu niet derekt mijn stijl alhoewel led zeppelin.

zeker wel de beste van ac/dc, ook de laatste mat bon scott helaas.

kan iemand mij vertelle wanneer ze weer met een nieuwe komen???

Joy
sinds die schreeuwlelijkerd is ac/dc toch niet meer om aan te horen?

MetalDex
Ik heb nooit problemen gehad met Brian Johnson (want daar doel je waarschijnlijk op). Bon Scott is natuurlijke een legende, en de beste albums heeft AC/DC met hem gemaakt, maar ik kan net zo goed naar bijvoorbeeld Flick of the Switch luisteren als naar deze. Ze maken helaas niet veel albums meer (de laatste dateert alweer uit 2000), maar de laatste drie (The Razor's Edge '90, Ballbreaker '95 en Stiff Upper Lip '00) evenaren (imo) alledrie AC/DC's hitalbum Back In Black (het eerste album met Brian Johnson).

Joy
idd, Brian Johnson, ach ik overdrijf wat, maar (mooi) zingen kannie niet

hij is een beetje de nog slechtere voorganger van Axl Rose

ik vind inderdaad dat bon scott beter was. maar ik vind dat brion johnson ook wel wat heeft.

Fantastisch album van de een van de meest compromisloze rockbands ooit.
Het openingsnummers sleurt je mee voor 40 min lekkere Rock & Roll. Zanger Bon Scott is de absolute ster van het album en leeft zich volledig uit. De scherpe hooks en het nijdige gitaarspel van de gitaartandem/broers Young zijn akelig strak en geweldig opzwepend.
Nummer als Highway to Hell, Touch Too Much, Girls Got Rhythm, Shot Down In Flames en Beating Around the Bush (persoonlijke albumfavoriet) behoren makkelijk tot het beste werk van AC/DC. Verplichte aanschaf voor elke hardrockfan!