AC/DC - Highway to Hell (1979)

Australiƫ
Label: Atlantic

1. Highway to Hell (3:26)
  2. Girls Got Rhythm (3:23)
  3. Walk All over You (5:08)
  4. Touch Too Much (4:24)
  5. Beating Around the Bush (3:55)
  6. Shot Down in Flames (3:21)
  7. Get It Hot (2:24)
  8. If You Want Blood (You've Got It) (4:32)
  9. Love Hungry Man (4:14)
  10. Night Prowler (6:13)
Cured
Höken ! (maar dan met een 'o' met zo'n streepje erdoor)

avatar van B.Robertson
B.Robertson (crew)
Toen ik vroeger op het christelijk voortgezet onderwijs zat zei mijn mentor eens dat de naam AC/DC Anti Christ / Death to Christ betekende. Ik hechtte meer geloof aan wat acher op mijn radio stond (alternating current / direct current). Van dit album is Walk All over You mijn favoriet. Andere uitschieters zijn het titelnummer, Shot Down in Flames, If You Want Blood (You've Got It) en Night Prowler. Beating Around the Bush en Love Hungry kunnen er ruimschoots mee door en de rest vind ik wat minder.

avatar van Von Helsing
Cured schreef:
Over die Countdown opname uit aug/sept. 79: ik zie Lex harding nog in zijn korte broek schreeuwen dat ze die avond het hardste van het hardste hadden o.i.d. ;wel gaaf trouwens met Bon nog, ik heb dat op DVD.

"De hardste rock 'n roll komt uit Australië".

YouTube - AC/DC - 1979-07-13 Rijnhallen, Arnhem, Netherlands [Proshot]

Cured
Ja, dat was het juiste; het is dus Rock "n Roll

avatar van jailhouserocker1
Springsteen Highway to hell

The Boss speelt in Australie Highway to Hell. Mooi!!

Bedankt AC/DC ,voor deze topper!

Vandaag alweer 35 jaar geleden! Wat een juweeltje, in 1 woord geweldig, om te smikkelen.

Ik ben totaal geen liefhebber van AC/DC, maar deze plaat is wel lekker. Het heeft een heerlijke groove en bevat niet alleen maar simpele songs. Op een gegevens moment wordt het wel een beetje langdraderig, maar het laatste nummer 'Night Prowler' maakt weer veel goed.

Is het alweer 35 jaar geleden? Highway To Hell, wat een ongelooflijk geweldig nummer is dat toch. Veel betere hardrock bestaat er niet. Net als het hele album geweldig gezongen door een in topvorm verkerende Bon Scott en een niet te houden Angus Young, die briljant speelt. En daarachter de fantastische tandem Malcolm Young / Phil Rudd.

Nu vond ik de LP altijd wat mat klinken, maar vandaag kreeg ik de geremasterde 180 gram Vinyl binnen. Goedemorgen: het klinkt geweldig: wat een sound, wat een goede productie blijkt dit album toch te hebben. Het dringt inmiddels in al mijn vezels door en deze plaat is onstopbaar, zoveel fraaie songs staan erop. Natuurlijk moet je ook het lekkere Girls Got Rhythm noemen, Shot Down in Flames en If You Want Blood (You've Got It), maar zelf vind ik bijvoorbeeld Walk All over You & Beating Around the Bush helemaal niet verkeerd. Historische hardrockplaat met een schitterende hoes!

avatar van Rockfan
Historisch zeker vanwege dat het de laatste is met Bon Scott. De hoes is spuug lelijk imo.

avatar van De buurman
Ik vond 'm qua nummers altijd een stukje minder dan de voorgangers Let There Be Rock en Powerage. Maar de sound is juist weer erg lekker. LTBR tot en met Back In Black, dat is hun gouden periode wat mij betreft. Van de albums die in die periode uitkwamen vind ik het niet de sterkste, maar nog steeds een AC/DC album dat ik iedereen zou aanraden.

avatar van ricardo
Ik vind de productie wat gladder klinken dan hun 2 voorgangers, powerage en vooral let there be rock zijn een stuk ruwer en ongepolijster, wat ik toch meer bij ac/dc vind passen.

Dit album is ook niet verkeerd, maar volgens mij vooral vanwege de titeltrack wat overgewaardeerd.

avatar van nlkink
Ik zie dat ik Highway To Hell ooit een beoordeling heb gegeven van 4,5 en Powerage 4, dat terwijl ik de laatste verreweg het meeste speel van de twee. Ik denk dat ik hier maar een halfje af haal en die aan Powerage toevoeg.
Dit album heeft een behoorlijk aantal toptracks, maar ook een paar nummers die eigenlijk niet meer dan het predikaat "aardig" verdienen. Met andere woorden, in zijn geheel vind ik Powerage consistenter dan Highway To Hell.

avatar van Heer Hendrik
Goed album, al schat ik de andere Bon Scot- albums qua kwaliteit hoger in.

avatar van Kronos
Zeg dan toch gewoon dat je de andere albums met Bon Scott beter vindt.

Of niet.

buizen
jailhouserocker1 schreef:
Springsteen Highway to hell

The Boss speelt in Australie Highway to Hell. Mooi!!

Vier gitaristen tegelijk op het podium maar liefst, en nog klinkt het niet zo rauw en puur als Angus Young.
Maar wel heel gaaf gedaan van Bruce in Australië, daarmee krijg je het dak er wel af down under.

avatar van spinout
Goede uitvoering, al doet Bruce wel z'n mond belachelijk ver open.

buizen
Wat een jonge jochies waren het toen toch eigenlijk nog.
In de muziek is een hooky riff belangrijk maar ook titels kunnen erg catchy zijn.
"Highway To Hell"!! Bekt dat lekker of niet? Kom daar maar eens overheen met een nog pakkender titel van een stoere hardrocksong.

Van de kattekwaadachtige jongens op de albums missen wij anno 2016 Bon Scott (overleden), lijkt Phil Rudd erg verslaafd en wordt verdacht van een 'moordkwestie' en zit Malcolm Young met zware dementie in het verzorgingstehuis.
Angus Young is de enige constante uit de originele bezetting. Hij speelt al heel lang samen met Cliff Williams (bas) en Brian Johnson.

Ik voel me de hele week ook al niet lekker.
Misschien dit album eens opzetten.

avatar van De buurman
buizen schreef:

"Back In Black"!

Inderdaad, als je die groepsfoto bekijkt..... er is heel wat gebeurd met die band. En altijd volledig in controle over hoe ze naar buiten treden, en bomvolle stadions worldwide. Ongelooflijk professioneel.

Highway To Hell is een prima plaat overigens, maar mist een beetje het ruige, smerige bluesy gevoel van zijn twee klassieke voorgangers, Let There Be Rock en Powerage. Titelnummer vind ik overigens de meest perfecte AC/DC track.

avatar van Boenga
De buurman schreef:
Titelnummer vind ik overigens de meest perfecte AC/DC track.

Ik meen me te herinneren dat er een paar jaar terug een soort 'verkiezing' was bij AC/DC-fans voor de beste track, en dat HTH daar op nummer 1 eindigde.
Ik vind dat best wel vreemd: het is een stuk trager dan veel andere songs uit de Bon Scott-periode, méér hard rock en minder rock 'n' roll, ik mis hier en vlammen (ondanks de hel...)
Persoonlijk vind ik bv een Let There Be Rock daar met kop en schouders bovenuit steken.
Maar, over smaken en kleuren...

avatar van iggy
Boenga schreef:

Maar, over smaken en kleuren...

Precies !
Highway To Hell komt niet eens in mijn persoonlijke AC/DC top 25 voor. Beating Around The Bush is mijn favoriete track op deze plaat.
Maar dit is sowieso niet mijn favoriete AC/DC Plaat. Sterker nog, Ik vind dit de minste cd uit de Bon periode.

avatar van Boenga
iggy schreef:

Highway To Hell komt niet eens in mijn persoonlijke AC/DC top 25 voor.

Mee eens !
Beating Around The Bush is mijn favoriete track op deze plaat.

Mee eens !!

Mee eens !!!

Er had best wel wat meer tijd mogen besteed worden om nummers verder uit te werken; de meeste songs op deze cd zijn behoorlijk mainstream. Meer dan bij de andere Bon Scott-lp's is hij het die met z'n stem deze plaat bijna alleen draagt, daar waar dat op de vorige vijf het geheel was...

ricardo schreef:
Dit album wordt enkel omwille van de titeltrack zo opgehemeld.

Girls Got Rhythm, Walk All over You, Shot Down in Flames, Night Prowler, Beating Around the Bush, If You Want Blood...

ricardo schreef:
Ik vind...

Het gaat er mij niet over wat jij er van vindt, maar dat het niet iedereen enkel om het titelnummer te doen is.

Kortom; je moet geen verklaring verzinnen voor de algemene waardering aan de hand van je eigen waardering. Of het gebrek daaraan.

avatar van ricardo
Jij bent mij te vermoeiend dat ik mijn berichten maar weggehaald heb!

Zelden zo,n drammerige en vermoeiende user hier op mu.me meegemaakt!

Zonde van de tijd!!

avatar van Kronos
In je weggehaalde berichten zat je onder andere door te drammen dat genoeg échte AC/DC fans het er terecht over eens zijn dat dit een minder album is met Bon Scott. Je dramt dus zelf door, want jouw mening is regel. Als het gemiddelde naar jouw zin te hoog ligt dan is dat natuurlijk onterecht, door niet echte AC/DC fans die alleen maar omwille van Highway to Hell een hoog cijfer hebben gegeven. Als ik hier bij dit album eens teruglees hoe vaak je al hebt herhaald dat hier maar enkele goede nummers op staan dan is meteen duidelijk dat ook de term 'vermoeiend' vooral op jezelf van toepassing is. Het grappige is dat je dat zelf niet beseft.

avatar van gigage
Terug naar het album zelf; Als je de wiki leest van dit album, dan mogen we nog van geluk spreken dat het sowieso een Hardrock album is geworden. Atlantic vloog een producer in die Gimme some lovin' voorstelde om op te nemen... De gedachte alleen al. Afijn, leest u zelf maar. Gelukkig is alles toch nog goed gekomen.

Gisteren tijdens het echt geweldige concert van AC/DC in Düsseldorf, met een uitstekende Axl Rose on vocals, speelde de band maar liefst 4 nummers van dit album. Naast de titelsong en Shot Down in Flames, ook If You Want Blood (You've Got It) & Touch To Much (pas de 4e keer ooit!).

avatar van Leeds
west schreef:

Shot Down in Flames is zowat de grotere broer van Thunderstruck. Fantastisch nummer!