menu

Deep Purple - In Rock (1970)

Alternatieve titel: Deep Purple in Rock

mijn stem
4,05 (828)
828 stemmen

Verenigd Koninkrijk
Rock
Label: Harvest

  1. Speed King (5:53)
  2. Bloodsucker (4:11)
  3. Child in Time (10:18)
  4. Flight of the Rat (7:55)
  5. Into the Fire (3:29)
  6. Living Wreck (4:32)
  7. Hard Lovin' Man (7:10)
  8. Black Night [Original Single Version] * (3:28)
  9. Studio Chat * (0:34)
  10. Speed King [Piano Version] * (4:15)
  11. Studio Chat * (0:27)
  12. Cry Free [Roger Glover Remix] * (3:22)
  13. Studio Chat * (0:05)
  14. Jam Stew [Roger Glover Remix] * (2:32)
  15. Studio Chat * (0:41)
  16. Flight of the Rat [Roger Glover Remix] * (7:55)
  17. Studio Chat * (0:32)
  18. Speed King [Roger Glover Remix] * (5:53)
  19. Studio Chat * (0:24)
  20. Black Night [Unedited Roger Glover Remix] * (4:47)
toon 13 bonustracks
totale tijdsduur: 43:28 (1:18:23)
zoeken in:
avatar van avdj
4,0
gemaster schreef:
Speed King is zelfs fantastisch! Alhoewel ik de versie met een orgelintro wel prefereer. Die staat op Deepest Purple.


Ik heb de verjaardag editie van "In Rock" en daar staat-ie ook op.

miloz
Die staat op beide. Ongeloofelijk mooi die intro, die opbouw tot de climax en dan die beukende gitaarriff. Puur genieten. Gister de plaat weer geluisterd en ik verhoog me beoordeling toch tot 5 sterren. Het is gewoon pure klasse!

dit album kent echt geen zwakke momenten
ik bedoel
voor mij is dit niet het album van Child in Time, doe je 'm tekort

3,5
Zonet even gedownload (heel gemakkelijk als een album maar zeven tracks bevat) en dit klinkt wel goed. Het is nog wat gewoon worden, maar wat me opvalt is dat "Child in Time" voor mij belange niet het beste nummer is. Integendeel - hoewel ik hiermee wellicht massa's reacties ga uitlokken - vind ik dat nummer een van de minderen op deze plaat... ik zeg niet dat het slecht is, maar liedjes als "Speed King", "Living Wreck" en "Flight of the Rat" (mijn favoriet) zijn toch stukken beter?
Wel een baanbrekend album voor hun tijd! Je zou niet zeggen dat deze plaat werd gemaakt in 1970! Zeer invloedrijke band blijkbaar.
Voorlopig 4*

avatar van avdj
4,0
Zeker invloedrijk, maar dit haalt het bij lange na niet bij de Led Zeppelin albums rond die tijd. Black Night vindt ik één van de beteren. De single versie van Speed King is ook erg goed net als Flight on the Road.

avatar van Lying Mouth
4,5
advdj nu noem je allemaal songs die niet op de orignele LP staan (Flight on the Road moet zelfs nog geschreven worden )

Ik was indertijd net iets te jong om dit mee te krijgen maar dit was een paar jaar later wel mijn eerste plaat. Stoere jongens gingen toen toch echt voor Deep Purple en niet voor Led Zeppelin dat was toch een beetje meisjesmuziek (Stairway to Heaven).

Ja deze plaat is inderdaad veel meer dan Child in Time vooral Speed King (met noise intro!) en Hard Lovin' Man vind ik nog steeds geweldige nummers.

avatar van VanDeGriend
3,5
Lying Mouth schreef:
Stoere jongens gingen toen toch echt voor Deep Purple en niet voor Led Zeppelin

En hadden een Kreidler. Die van mij was oranje !

avatar van avdj
4,0
Kreidler?


Meisjesmuziek.... Dazed and Confused, Black Dog, How May More Times, Moby Dick...niet bepaald kinderachtig.

Wat was de originele tracklist trouwens?


avatar van HiLL
4,0
Lying Mouth schreef:
niet voor Led Zeppelin dat was toch een beetje meisjesmuziek (Stairway to Heaven).

Jij bent helemaal

avatar van VanDeGriend
3,5

Wat anders !

avatar van tomthumb
Aansprekende hoes. Ik zag 'm altijd in het mid-price rek staan (fame, anyone?). Natuurlijk kende ik Child in tiime al vande top-100 allertijden, hoewel ze meestal de verkorte versie draaiden. Dus toen ik de plaat voor het eerst opzette, werd ik bijna van m'n stoel geblazen door het furieuse intro, dat vervolgens overgaat in een sereen kerkorgel. Opmerkelijk dat Deep Purple voor deze lp gewoon popmuziek speelde.

avatar van avdj
4,0
tomthumb schreef:
Aansprekende hoes. Ik zag 'm altijd in het mid-price rek staan (fame, anyone?). Natuurlijk kende ik Child in tiime al vande top-100 allertijden, hoewel ze meestal de verkorte versie draaiden. Dus toen ik de plaat voor het eerst opzette, werd ik bijna van m'n stoel geblazen door het furieuse intro, dat vervolgens overgaat in een sereen kerkorgel. Opmerkelijk dat Deep Purple voor deze lp gewoon popmuziek speelde.


Het intro van de lange versie is toch gewoon idem?
Je heb gelijk HiLL

avatar van HiLL
4,0
Over wat avdj?

avatar van avdj
4,0
HiLL schreef:
(quote)

Jij bent helemaal


Deze post ben ik het mee eens
Ik denk niet dat er veel meiden Led Zeppelin luisteren, hoewel Katie Melua een goede smaak heb.

Zie:
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_ViewMiniSite-Start;sid=xircXtiKmFbcXZs2xMDiaThSXHEW9npQyt4=?Section=MUSIC&Template=MiniSites%2fmini_katiemelua

avatar van tomthumb
avdj schreef:

Het intro van de lange versie is toch gewoon idem?



jawel, maar in de solo was flink geknipt en volgens mij ook in het tweede couplet of is het een refrein dat ahahaaaaaaa van Gillan?

avatar van avdj
4,0
Na de gitaarsolo (of beter gezegd: als ie begint) stopt de korte versie, de lange versie gaat daarna verder.

avatar van Backdrifter
4,5
In Rock blijft voor mij het beste Deep Purple album!
Ik vind dat met deze plaat toch wel een hele nieuwe wereld open ging wat Rockmuziek betreft. Echt een ritchie Blackmore album, te gek wat die man voor geluiden uit z´n gitaar kan halen... Met name nummers als Speed King, Child in Time, Hard lovin´ Man maar ook de bijbehorende single Black Night klinken na al die jaren nog steeds geweldig!

avatar van avdj
4,0
Zelf heb ik 'm al een tijdje in de 30th anniversary edition. De piano versie van Speed King ligt mij vele malen beter dan de plaatopener. Hard Lovin' Man vindt ik wél goed. Al met al is het gewoon een harstikke goede plaat, het klinkt totaal niet gedateerd of overgeproduceerd. Maar wat wil je ook....het zijn tenslotte Britten.

avatar van pauljojo
3,5
avdj schreef:
Maar wat wil je ook....het zijn tenslotte Britten.


Lol Daar ligt het aan denk ik ja...

avatar van Hans Brouwer
5,0
Beste album in z'n genre. Nooit overtroffen!

avatar van avdj
4,0
Niet door Deep Purple zelf in ieder geval.

Favourite
avdj schreef:
(quote)


Deze post ben ik het mee eens
Ik denk niet dat er veel meiden Led Zeppelin luisteren, hoewel Katie Melua een goede smaak heb.

Zie:
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP.enfinity/eCS/Store/nl/-/EUR/BOL_ViewMiniSite-Start;sid=xircXtiKmFbcXZs2xMDiaThSXHEW9npQyt4=?Section=MUSIC&Template=MiniSites%2fmini_katiemelua


Enkele meisjes van 14 toch wel..

avatar van Drs. DAJA
4,0
Ik heb de LP . Toch gaaf album. De complete versie van Child In Time... geweldig

miloz
Led Zeppelin vind ik absoluut geen meisjes band. Maar Deep Purple is wel harder en daar door misschien wel stoerder. Ik vind Deep Purple ook zeker een klasse beter dan zep. Led Zeppelin is meer van het zelfde dan purple. En als je naar de inviduele kwaliteiten van de muzikanten kijkt: gillan is een betere zanger dan plant. Blackmore een stuk betere gitarist dan Page. Roger Clover vind ik ook beter dan Jones. Alleen Paice is misschien iets minder dan Bonham.

maar dat is misschien ook een kwestie van smaak.

avatar van HiLL
4,0
Deep Purple is niet harder dan Led Zeppelin vind ik. Led Zeppelin is zeker niet meer van hetzelfde. Van Blues, tot Folk, tot Rock. Plant is zeker niet minder dan Gillian. Meer een kwestie van smaak. Blackmore stukken beter dan Page...??
Laat me niet lachen. Dat Bonham weer beter is dan Paice, he let's shake hands! Nee Led Zeppelin is wat mij betreft stukken beter dan Deep Purple, of laat ik het zo zeggen: de sound van Led Zeppelin spreekt mij meer aan dan die van Deep Purple.

avatar van avdj
4,0
Idem dito hier: de sound van Deep Purple ligt mij minder. En dat het betere muzikanten zijn is echt onzin. Misschien dat Led Zeppelin miloz minder aanspreekt maar hierdoor hebben ze niet gelijk een B zanger en een B gitarist. Dit album van DP vindt ik hun beste (4*) maar het komt niet in de buurt bij de albums van Zep.

avatar van gemaster
4,0
Ik vind Gillian wel een betere zanger dan Plant. Plant loopt mij iets te vaak te 'oeh en aah-en' en hij zingt te vaak over baby's. Gillian daarentegen krijst het uit en dat kan ik altijd wel waarderen. Blackmore is weliswaar een snellere gitarist dan Page, maar hij heeft lang niet zoveel briljante riffjes op zijn naam(al heeft Blackmore dan wel weer de riff der riffjes gemaakt: Smoke On The Water), dus Page wint. Bonham is natuurlijk de betere drummer en Jones is ook beter dan Glover(zit net op google te zoeken of het Roger Glover of Clover is, allebei hebben ze heel erg veel hits, raar). Dus Zep wint met 3-1.

avatar van HiLL
4,0
Glover is het.

miloz
gemaster schreef:
Blackmore is weliswaar een snellere gitarist dan Page, maar hij heeft lang niet zoveel briljante riffjes op zijn naam(al heeft Blackmore dan wel weer de riff der riffjes gemaakt: Smoke On The Water), dus Page wint. .


Hier ben ik het dus niet mee eens. Als je alleen al naar de riffs op dit album kijkt: speed king, into the fire, living wreck en natuurlijk black night. Dat zijn meesterlijke riffs. En zo kan ik er nog wel wat op noemen. Page heeft er minder vind ik. Maar ja, black dog heeft natuurlijk wel een meesterlijke riff.

Gast
geplaatst: vandaag om 07:02 uur

geplaatst: vandaag om 07:02 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.