Deep Purple - In Rock (1970)

Alternatieve titel: Deep Purple in Rock

Label: Harvest

1. Speed King (5:53)
  2. Bloodsucker (4:11)
  3. Child in Time (10:18)
  4. Flight of the Rat (7:55)
  5. Into the Fire (3:29)
  6. Living Wreck (4:32)
  7. Hard Lovin' Man (7:10)
  8. Black Night [Original Single Version] * (3:28)
  9. Studio Chat * (0:34)
  10. Speed King [Piano Version] * (4:15)
  11. Studio Chat * (0:27)
  12. Cry Free [Roger Glover Remix] * (3:22)
  13. Studio Chat * (0:05)
  14. Jam Stew [Roger Glover Remix] * (2:32)
  15. Studio Chat * (0:41)
  16. Flight of the Rat [Roger Glover Remix] * (7:55)
  17. Studio Chat * (0:32)
  18. Speed King [Roger Glover Remix] * (5:53)
  19. Studio Chat * (0:24)
  20. Black Night [Unedited Roger Glover Remix] * (4:47)
HiLL schreef:
Nee Led Zeppelin is wat mij betreft stukken beter dan Deep Purple, of laat ik het zo zeggen: de sound van Led Zeppelin spreekt mij meer aan dan die van Deep Purple.

Dat de sound van LZ je meer aanspreekt dan DP, ok dat kan. Dat LZ beter zou zijn dan DP begrijp ik niet zo.... Naar mijn bescheiden mening zijn beide bands van uitzonderlijke kwaliteit.
Ik ben van begin af aan een groot Deep Purple fan maar ik weet de albums van Led Zeppelin ook zeer zeker te waarderen
Maar dames en heren alle gekheid op een stokje...... Deep Purple in Rock blijft toch echt het allerbeste rockalbum allertijden!!!!!

sorry hoor!

Jaja Hans.

Hill je begint een beetje op een Toto fan te lijken die zijn ook ziende blind

avatar van avdj
Ik vindt Houses of the Holy niet beter. LZ1, LZ2, LZ4 en PG wel. Page vindt ik de betere zanger, hij heeft meer gevoelige ballads en rustige nummers gezongen. En Child in Time is jatwerk van Bombay Calling! Dit is trouwens onder andere gespeeld door een Nederlandse toetsenist die vandaag is overleden. R.I.P.

Lying Mouth schreef:

Hill je begint een beetje op een Toto fan te lijken die zijn ook ziende blind

Dit doet mij pijn!

avdj schreef:

"Ik vindt" schrijf je nog altijd zonder t dus "ik vind". Page was niet de zanger maar de gitarist van LZ. Het nummer Child in Time bestond al ruim 25 jaar voor dat Bombay Calling werd opgenomen. Avdj, gelieve wel bij de les te blijven!!

Dit doet mij pijn!

Vandaar ook de knipoog maar je gaat de afgelopen pagina wel erg ver in je idolatie van LZ

Hans Brouwer schreef:

"Ik vindt" schrijf je nog altijd zonder t dus "ik vind". Page was niet de zanger maar de gitarist van LZ. Het nummer Child in Time bestond al ruim 25 jaar voor dat de dvd Bombay Calling uitkwam. Gelieve wel bij de les te blijven!!

Was even in de war met Plant. Bombay Calling komt van de band "It's a Beautiful Day" en verscheen eind jaren zestig.

Ja weet ik

Nou nee, kijk er wordt gesuggereerd dat Deep P beter is en ik verdedig dit. Dat lijkt mij prima. Of diegene(miloz) gaat ook erg ver in zijn idolatie, wat ik niet vind. Daarna komt Hans met zijn post en kan ik het natuurlijk niet laten (met een knipoog) dat Led Z. stukken beter is. Niks mis mee toch?

Och Hans hang niet de docent uit...we maken wel eens foutjes.

tuurlijk niet maar het blijft meisjesmuziek heel dat LZ

Lying Mouth schreef:
tuurlijk niet maar het blijft meisjesmuziek heel dat LZ

Wahahaa Ik zwijg!

avdj schreef:
En Child in Time is jatwerk van Bombay Calling!

En LZ heeft Whole Lotta Love en The Lemon Song zelf bedacht

avatar van avdj
Whole Lotta Love is misschien niet zelf bedacht maar het is ook niet Zep's bekendste nummer en bovendien heeft voor zover ik weet niemand op MuMe LZII op #1 staan zonder te weten dat het door C.C.S. bedacht is.

avdj schreef:

Houses of the Holy ken ik helaas nog steeds niet. PG is iets beter dan in Rock, LZ1 is ongeveer gelijk aan in Rock en LZ2 & 4 zijn ietsje minder naar mijn mening.

Ik wist helemaal niet dat Rick van der Linden in Child in time zat! Speelt ie ook op de rest van dit album of is dat weer iemand anders? (bij Deep Purple weet ik nooit wie wie is... heel irri die wisselingen ) Ben trouwens nu naar Ekseption aan t luiseren... Staat dat ook hier op MuM? Ff zoeken

avatar van HiLL
Whole Lotta Love is m.i. één van de bekendste nummers van LZ.

avatar van pauljojo
Ja, volgens mij ook... Na Stairway de bekendste gok ik?

avatar van gemaster
Het riffje is nog steeds de openingstune van Top Of The Pops. Dus je kunt wel stellen dat het erg bekend is.

pauljojo schreef:

Rick van der Linden, helaas te vroeg overleden. Heb veel respect voor deze toetsenist. Ik heb nooit geweten dat hij op DP in Rock heeft meegespeeld. Maar ja, wie ben ik??

miloz
Dat word hier toch ook helemaal niet beweerd. Er staat dat dat rick van der linden dat vaak gespeeld heeft. Niet dat hij mee speelde op In Rock.

Aha, ok...

miloz schreef:

Ik lees wat anders.

avdj schreef:

Hangt ervan af wat je onder 'dit' verstaat... Maar ja, was het dus hem of niet?

pauljojo schreef:
Hangt ervan af wat je onder 'dit' verstaat... Maar ja, was het dus hem of niet?

Beste Pauljojo,

Ik las vanmorgen in De Telegraaf dat Rick van der Linden als gast wel eens meespeelde met DP. Het zou best kunnen, ik weet het niet. Wat ik wel zeker weet is dat hij op het album Deep Purple in Rock niet heeft meegespeeld. De toetsenist op In Rock was?? ....... drie keer raden ......... Jon Lord .

Beste Pauljojo,

Oke. Rock van der Linden speelde trouwens ook voor Genesis, maar ja, wie heb daar nou niet gespeeld?
Heb jij trouwens de 25th A. Edition van dit album Hans Brouwer?

Beste Pauljojo,

....... drie keer raden ......... Jon Lord .

Yup, ok... (hoe slecht ik ook namen kan onthouden... dit keer toch echt 1e gok gelijk goed geraden )

avdj schreef:
Heb jij trouwens de 25th A. Edition van dit album Hans Brouwer?

Ja, die heb ik.

avatar van VanDeGriend
En heb je ook kaartjes voor donderdag as ?

miloz
Ik heb ze in ieder geval wel!

Hopelijk spelen ze een aantal nummers van In Rock!