AC/DC - For Those About to Rock (1981)

Alternatieve titel: For Those About to Rock (We Salute You)

Australiƫ
Label: Epic

1. For Those About to Rock (We Salute You) (5:43)
  2. Put the Finger on You (3:25)
  3. Let's Get It Up (3:53)
  4. Inject the Venom (3:30)
  5. Snowballed (3:23)
  6. Evil Walks (4:23)
  7. C.O.D. (3:19)
  8. Breaking the Rules (4:23)
  9. Night of the Long Knives (3:25)
  10. Spellbound (4:30)
avatar van ricardo
Ik vind dit nu juist 1 van de mindere AC/DC albums. De nummers Let's Get It Up en de titeltrack vind ik wel mooie nummers, maar de rest vind ik beduidend minder. Voor mij een reden om deze in de categorie Fly On The Wall en Blow Up Your Video te plaatsen. Een 2* voor de 2 goede nummers.

avatar van B.Robertson
Ach,ieder moet gewoon draaien wat hem/haar goed lijkt. Als ik AC/DC wil horen is het al snel deze. Ik ben ook gek op de stem van Brian Johnson.

avatar van ricardo
Dat is ook zo, je draait immers wat je lekker vind wegluisteren. Ik vind de opvolger van dit album een stuk beter. Ook is die geproduceerd door de band zelf. Maar dat album heb ik vroeger toen hij net uitkwam ook op lp gekocht, en is voor mij ook jeugdsentiment natuurlijk.

avatar van Epitaph
Ik heb erg veel moeite om door dit album heen te komen, Flick of the Switch vind ik een pak beter. Na een klapper (titelsong) valt de rest nogal tegen,ik heb het niet zo op platen waarbij de opener meteen de titelsong is (in mijn ervaring zijn dat tegenvallende albums).

avatar van ricardo
De titeltrack zou eigenlijk net als bij ieder concert van hun de afsluiter moeten zijn.

avatar van B.Robertson
Je kan op cd de volgorde veranderen dat doe ik ook vaak genoeg.

avatar van kaztor
Ik vind het wel werken als openingstrack.

avatar van Rockfan
Tja, de opvolger van Back in black

Wat zal ik er van zeggen, het viel niet mee om het succes te evenaren.

Is dan ook niet gelukt. Het is wel een prima album.

avatar van De buurman
Weer een superstrakke productie van Mutt Lange. Hij klinkt een stuk harder en directer dan Back In Black en is daardoor wat minder toegankelijk.

Qua songs doet de plaat nauwelijks onder. Snowballed, Evil Walks, C.O.D. en Spellbound zijn gewoon steengoeie nummers en hadden net zo goed op Back In Black kunnen staan.

Na Back In Black en Fly On The Wall is dit mijn favoriet uit de Brian Johnson jaren.

avatar van ricardo
Wel opmerkelijk dat bijna iedereen zonder uitzondering Back In Black het beste AC/DC album vind met Brian als zanger.

Als 2 de album kan het alle kanten uit gaan. ik vind Fly On The Wall echt veruit het minste album van AC/DC ooit, maar mooi dat er ook mensen zijn die er weer anders over denken.

avatar van Ducoz
Vinden jullie ook niet dat Motley Crue's Dr. feelgood wel heel erg op Night of the Long Knifes lijkt?

avatar van Edwynn
Nee niet heel erg. Met veel fantasie misschien de achterliggende partijen van het refrein van Dr Feelgood.
Daarnaast vind ik Dr Feelgood een gaaf nummer en Night Of The Long Knives maar een saai vullertje.

avatar van Ducoz
Edwynn schreef:

Tja. Als je de bio leest van Sixx of Motley Crue dan lees je ook wel dat hij oude riffjes van AC/DC en Aerosmith herbruikte(bekijk ook eens Hell On High Heels van MC).

Maar dat stukje, wat dus ook in Night of the Long Knives zit is wel een essentieel stukje van Dr. Feelgood. Daarom valt het op!

avatar van notsub
Het titelnummer is een echte klassieker, mede door de weergaloze live uitvoeringen. Voor de rest is dit een tamelijk saai album.

avatar van iggy
Nu had iedereen natuurlijke hoge verwachtingen voor de volgende lp. En dit werd bijna een grote teleurstelling. Het openinings nummer is nog van het zelvde niveau als b in b. Daarna is de koek eigelijk al op. Hier en daar nog een aardig nummer veel en veel te weinig voor ac/dc. 2 pingels

avatar van ricardo
Lets Get It Up is nog erg goed buiten de titeltrack om.

Voor de rest kan ik mij wel vinden in iggy zijn commentaar, deze vind ik ook stukken minder goed dan de voorganger.

avatar van De buurman
Hij ligt wat minder makkelijk in het gehoor, door die loodzware drumsound die nogal voor in de mix zit en die gortdroge gitaren. Vind 'm in die zin een stuk harder dan Back In Black. Daar zit hier en daar nog een galmpje of een delaytje in, waardoor het wat minder tegen je trommelvlies beukt allemaal. Het maakt Back In Black wel de betere plaat, maar de nummers op deze zijn nauwelijks minder.

Nieuwstad
Het titelnummer is een klassieker, de rest een stuk minder. Best jammer want qua productie knalt het er wel lekker in.

avatar van kaztor
Blijf het vreemd vinden waarom deze cd altijd klappen krijgt.
Ik zou de vandalen met liefde willen doorverwijzen naar Fly On The Wall.

PriestMaiden
Minder dan de voorganger, Back in Black. Dit is één van mijn minst favoriete AC/DC albums denk ik. De nummers (vooral het gitaarwerk) klinken nogal simpel. De nummers lijken ook nogal op elkaar. Het luistert wel gemakkelijk – zoals we gewend zijn van AC/DC.
Het album begint met de titeltrack, een ware live-klassieker, meestal gebruikt als afsluiter: ook meteen het hoogtepunt op dit album.
Dan krijgen we I Put The Finger on You – een aardige rocker. Let’s Get it Up is een nogal standaard nummer, geen hoogvlieger dus. Inject the Venom – aardig refrein. Snowballed: net zoals Let’s Get it Up een goed maar nogal standaard nummertje. Evil Walks heeft een fijne riff aan het begin en een goed refrein: 2de favoriet op dit album. C.O.D. is een niet-opvallend nummer. Breaking the Rules is een goed nummer maar ook geen hoogvlieger. Night of the Long Knives is mijn derde favoriet. Spellbound is een standaard track zoals nogal vele op dit album. Op zich geen slecht album – maar geeft me toch liever de voorganger en de opvolger.

PriestMaiden
kaztor schreef:
Blijf het vreemd vinden waarom deze cd altijd klappen krijgt.
Ik zou de vandalen met liefde willen doorverwijzen naar Fly On The Wall.

Fly On The Wall is hun minste album, deze is inderdaad wel beter.

avatar van Rockfan
Herstel.....veel beter. om over de produktie van Fly On The Wall maar niet te spreken. Klinkt als Donald Duck in een regenton.

avatar van Brutus
Ik vind dit album ook niet zo bijzonder.
De beste nummers voor mij:
Put the finger on You
Let’s get Up

Goed album van hun , niet zo goed als z,n voorganger , maar ja , kan dat ook wel?
De opener van dit album is echt gigantisch en de rest op dit album heeft dat nummer eigenlijk niet meer kunnen evenaren , maar er staan buiten de titeltrack ook nog wel liedjes op die ruig klinken

avatar van ricardo
De opener is inderdaad super, maar dat had vanwege de text beter de afsluiter kunnen zijn.

Een nummer waar ze op live concerten volgens mij nog steeds mee afsluiten.

Let's Get It Up is van hetzelfde niveau, maar de rest vind ik toch vrij matig.

Blijf het na vele luisterbeurten zelfs 1 van de zwakste iesiediesie albums vinden.

De eerste 3 nummers beloven veel voor dit album, en de geluidsproductie is ook dik in orde en vind Brian zelfs bijzonder goed bij stem.

MAAR vanaf het vierde nummer louter zwakke wat zeurende/drammende nummers waar ik totaal niets mee heb.

Dit album drijft wat mij betreft vooral op de eerste 3 nummers.

avatar van De buurman
Juist Snowballed, Evil Walks, C.O.D. en (vooral) Spellbound vind ik super. Samen met Fly On The Wall en Let There Be Rock behoort deze tot de hardste AC/DC platen vind ik. Staat zeker in mijn top 5 van de band.

dit is het enige AC/DC album dat wij in de kast hebben staan op vinyl.
ik vindt het een goed album voor for those about the rock zit goed in mekaar van een rustig begin tot een mooi einde. live vindt ik vooral mooi dat ze die kannonnenshow er bij doen

de rest is ook wel te doen maar for those about the rock vind ik de beste

een 3.5 hiervoor

avatar van AstroRocker
Na het geweldige Back in Black kwam in 1981 For Those About to Rock... uit. Ondanks het geweldige openingsnummer viel hij toch wel tegen. Ik weet dat ik na het kopen van deze lp alsnel weer Back in Black op had staan. FTATR mag wat mij betreft nog niet eens in de schaduw staan van BiB.
Zoals gezegd, het titelnummer is nog geweldig (ook live met die kanonnen!), maar de rest is stukken zwakker. Helaas waren de twee opvolgers nog zwakker . Ik geef 3 sterren.

avatar van Dibbel
Niet het slechtste AC/DC-album, maar ook lang niet het beste.
Wat de meeste hier zeggen dat het openingsnummer het beste is van de plaat, maar eigenlijk achteraan had moeten staan, deel ik.
Voor de rest moet ik zeggen, zit hier een lekker geluid in. Strak en droog. Om lekker hard te draaien dus.
Put The Finger On You vind ik ook nog wel lekker wegrocken, daarna wordt het wat middelmatiger om vervolgens dan met Evil Walks en C.O.D. weer de goede kant op te gaan.
Tweede favoriet van mij is de meebruller Night Of The Long Knives en met Spellbound eindigt het weer allemaal heel lekker.
Deze is zeer zeker beter dan Fly On The Wall en ook beter dan Flick Of The Switch en Blow Up Your Video.

avatar van Ronald5150
Brian Johnson's eerste plaat met AC/DC "Back in Black" was gelijk een schot in de roos, dus dat schept hoge verwachtingen. En hoge verwachtingen zijn altijd moeilijk in te lossen. "For Those About to Rock We Salute You" begint sterk met het gelijknamige titelnummer. Maar daarna zakt het in. De liedjes zijn ronduit matig en weinig memorabel. Brian Johnson knijpt erg met zijn stem, voor mijn gevoel nog meer dan dat hij normaal doet. Maar dan ineens, vanaf het geweldige "Evil Walks" keert AC/DC het tij. Het restant van de nummers zijn van een stuk hoger niveau en AC/DC herstelt zich van een middelmatige eerste helft van deze plaat. Het niveau van "Back in Black" wordt hier niet gehaald, maar uiteindelijk haalt "For Those About to Rock We Salute You" toch nog een voldoende.