Wilco - Kicking Television (2005)

Alternatieve titel: Live in Chicago

Label: Nonesuch

1. Misunderstood (6:09)
  2. Company in My Back (3:44)
  3. The Late Greats (2:41)
  4. Hell Is Chrome (4:56)
  5. Handshake Drugs (6:24)
  6. I Am Trying to Break Your Heart (6:04)
  7. Shot in the Arm (4:51)
  8. At Least That's What You Said (5:19)
  9. Wishful Thinking (4:27)
  10. Jesus, Etc. (4:00)
  11. I'm the Man Who Loves You (3:58)
  12. Kicking Television (3:03)
  13. Via Chicago (5:15)
  14. Hummingbird (3:20)
  15. Muzzle of Bees (4:50)
  16. One by One (3:26)
  17. Airline to Heaven (4:41)
  18. Radio Cure (4:42)
  19. Ashes of American Flags (6:04)
  20. Heavy Metal Drummer (3:22)
  21. Poor Places (5:32)
  22. Spiders (Kidsmoke) (11:17)
  23. Comment (6:13)
avatar van corn1holio1
zoppo schreef:

Zouden de heren van Wilco nogmaals een live schijf willen bakken?

Van mij mogen ze, hoewel gewoon een nieuwe tour door Europa me nog gelukkiger zou maken.
Op hun recent uitgebrachte Alpha Mike Foxtrot vind je wel alvast heel wat live zoethoudertjes terug:
Wilco - Alpha Mike Foxtrot (2014)

avatar van Cannabooze
Gekocht op basis van het enthousiasme hier.
Vooralsnog begrijp ik de enorme waardering niet helemaal.
Ja. Dit is een uitstekende band en ook zeker mijn soort muziek.
De stem van Jeff Tweedy is me alleen teveel van hetzelfde. Hierdoor komt de zang erg monotoon over en klinkt hij erg moe.
Dit zorgt er bij mij voor dat ik de aandacht verlies en amper 1 cd volledig uit krijg. Laat staan 2!

Anyway.. Ik zal hem toch zeker nog wat kansen geven want ergens begrijp ik best dat dit een live-klassiekertje is. Het komt helaas nog niet bij me binnen.

avatar van ddutch
Ik vind dit na vele draaibeurten uiteindelijk een middelmatige plaat waar een paar fraaie composities de boel nog enigszins redden. Veel simplistische gehak op gitaren en de weinig dynamische zang maken het een saaie boel. Gisteren weer eens gedraaid na de eerste LP van Black Sabbath, het contrast kon bijna niet groter kwa muzikaliteit. Ik snap niet zo goed waarom dit zo hoog wordt gewaardeerd.

Ik ben sinds Uncle Tupelo een fan van Tweedy. Het is net als met Neil Young: of je houdt van zijn stem of je vindt het verschrikkelijk. Al zakt het peil van Wilco's laatste albums wel wat in, de meeste platen zijn van een zeer hoog niveau. Er zijn m.i. maar weinig groepen die dat kunnen nazeggen. Laat Wilco maar lekker cult blijven, dan houden we hen lekker voor ons zelf.

avatar van harm1985
Toch weer verhoogd naar 4,5. Voornamelijk vanwege de eerste cd die van mij de volle mep krijgt vanwege nummers als Handshakes Drugs (die intro, wow), Shot in the Arm en Jesus, etc. CD 2 vind ik iets minder krachtig maar nog steeds erg goed (o.a. vanwege Spiders en Heavy Metal Drummer). Jammer dat de DVD er nooit is gekomen.

avatar van Frenz
Goed, de rondgang langs het Wilco oeuvre is de laatste maand wel enigszins voltooid, A Ghost Is Born blijft m'n favoriet, ruim zelfs. Ik heb zeker gezien de hoge waardering van dit live album en de reputatie van Wilco op live gebied dit als soort van toetje bewaard. en die smaakt, ondanks de hoge verwachting, zeer goed. Los van het vakmanschap dat er vanaf straalt bieden de live versies meer, hoe zeg je dat netjes, meer kloten? Of mss ook meer gevoel. Het werkt voor mij igg.