Panic! At the Disco - A Fever You Can't Sweat Out (2005)

Label: Decaydance

1. Introduction (0:37)
  2. The Only Difference Between Martyrdom and Suicide Is Press Coverage (2:55)
  3. London Beckoned Songs About Money Written by Machines (3:24)
  4. Nails for Breakfast, Tacks for Snacks (3:24)
  5. Camisado (3:12)
  6. Time to Dance (3:22)
  7. Lying Is the Most Fun a Girl Can Have Without Taking Her Clothes Off (3:20)
  8. Intermission (2:35)
  9. But It's Better If You Do (3:26)
  10. I Write Sins Not Tragedies (3:07)
  11. I Constantly Thank God for Esteban (3:30)
  12. There's a Good Reason These Tables Are Numbered Honey, You Just Haven't Thought of It Yet (3:17)
  13. Build God, Then We'll Talk (3:40)
avatar van god
1,5
god

avatar van LieN..
Freddie schreef:
Ik heb ze Karma Police zien verkrachten op youtube.

heb toch eens respect voor mensen die plaat wel graag horen.. en de liedjes die ze coveren.. het begint ferm afgezaagd te worden van mensen die dit haten. stem dan gewoon niet of reageer niet!!!

dit was dus eventjes mijn mening..

avatar van ariedirk
het zou niet zo leuk meer zijn als er alleen maar mensen een reactie geven als ze het een goed album vinden, dan is de lol er zo af, er moet wel wat te discussieren vallen en het feit dat dat hier gebeurd zegt wel wat over het album. Hate it, or love it
zit ik daar mooi middenin met mijn 3 *

avatar van SOAD
Hun nieuwe is veel beter, En deze cd heeft tot nu toe een hoger gemiddelde en staat zelfs in de top 250 ongelooflijk.

avatar van Fatboyslim
Vond toen ik deze plaat voor het eerst hoorde, eigelijk wel vernieuwing. Erg vaak geluisterd eigelijk, maar dat had ik misschien niet moeten doen, want ik vind er jammer genoeg later niets meer aan..

Verder slaat dat slechtste plaat en groep van het jaar nergens op, het is maar een dubuut. Natuurlijk is het logisch dat de gemiddelde leeftijd wat lager ligt die hoog stemt dan die laag stemt. Fijn voor de jongere mensen dat het leuk klinkt.

Kid A(cid)
GIJSCORE! schreef:
Oh en leer vandaag de belangrijkste les. JE KAN NIET EMO ZIJN.

Het is: JE KUNT. Zouden emo's dan toch slechter zijn in taal dan anderen?

avatar van xSarah
Volgens mij is je kan wel juist, hoor.

avatar van vigonoah
Kid A(cid) schreef:
Het had van mij langer gemogen. Veel langer.

Wat is dat nou weer voor stomme opmerking...
Je hoeft het toch niet te luisteren:S
Waarom zit je eigenlijk bij een album dat je niet leuk vind op allemaal reacties commentaar te geven.

Diann-92
Dit album is toch leuker als het nieuwe ''Pretty.Odd''

davidqotsa
Deze is inderdaad veel leuker DAN die nieuwe.

Ik kende dit album nog niet. Ik had hem op mijn ipot staan en had op shuffel staan. Opeens kwam het nummer 'The Only Difference Between Martyrdom and Suicide Is Press Coverage' er op en was meteen verkocht. Wat een heerlijke plaat!!! Ik moet de rest nog horen, maar ik vindt dit een super nummer.

avatar van NewYorkCityLight
I write sins is wel een leuk nummer.

avatar van THEMARSVOLTA
Dit is top 250 materiaal? Afgaand op de cover song van Karma Police op youtube mag het wel bottom 250 worden.,

avatar van vigonoah
Het is een hele leuke cd, maar als dit in de top 250 staat klopt er toch echt iets niet met hoe die top samengesteld wordt hoor...:)

De top 250 zijn toch niet de beste, maar de populairste platen, op basis van de top 10 van de users, toch?

En top 250 discussies horen niet bij het album.

het leukste van dit album is de hoes, en dat zegt wat.

Jouw reactie geeft mij het gevoel dat je nog niet zoveel verstand hebt van het plaatsen van berichten op fora's/sites. Een van de gouden regels is onderbouw je mening! Waarom vind je dit een slecht album?

ariedirk schreef:
zit ik daar mooi middenin met mijn 3 *

Daar ben ik het mee eens, maar als ze geen argumenten voor hun mening geven kun je die ook niet ontkrachten en kun je geen discussie voeren

Helemaal MIJN cd gewoon. Deze muziek zit dus gewoon perfect in elkaar. Dit zijn gewoon conservatoriumklanten!
Van de laatste drie nummers sloeg ik echt achterover. Hoe kom je er op??? Ze kunnen wel componeren.

Nou ja ik heb al genoeg gezegd. 5 sterren.

avatar van FRNKY
Heb dit altijd een lekkere cd gevonden. Veel variatie in de tracks. Zet het volume hard en dan keihard meebleren met Lying is the most fun...

avatar van DennisGTI
Heb niks aan het bericht van FRNKY toe te voegen. Echt een heerlijke cd die ik zo af en toe met heel veel plezier aanzet.

avatar van Reint
het leukste van dit album is de hoes, en dat zegt wat.

Nee, het leukste aan de band is de naam, omdat die ten minste nog verwijst naar The Smiths' Panic. Voor de rest is deze band gelukkig al weer zo goed als vergeten.

avatar van stoepkrijt
Leuke muziek, dat is het zeker. Met kwalitatief is het niet al te hoogstaand. Er staan zeker leuke nummers op, catchy nummers ook. Maar die maken de rest van het magere album nog niet goed. De meeste nummers zijn erg simpel en zwak.

Neemt niet weg dat het lekkere muziek is om naar te luisteren, zo op zijn tijd. Vooral Lying is the most fun... en I Write Sins Not Tragedies zijn erg leuke nummers. 3 sterren voor de creativiteit en de catchy nummers. Helaas niet voor de kwaliteit, want die valt me tegen...

avatar van Rockchick.

whahaa G-E-N-I-A-A-L.
slechte plaat.

avatar van coldwarkids
bij de meeste mensen is het zo:

Ze vinden het (emo) klinken.. oh jeetje ik moet er niks van hebben.. kutplaat dit kutplaat dat.. Nick Cave en andere sing-songwriters gebruiken ook emotionele teksten.. haken jullie dan ook af?
er zitten losers bij .. niet normaal.

avatar van steph b
steengoed debuutalbum! En wat is Lying is the Most Fun... toch een ondergewaardeerd nummer!!! Dat had gewoon een dikke hit moeten zijn!

avatar van Kuk
Kuk
Het swingt best, maar het is allemaal zo voorgekauwd. Aantal jaar geleden luisterde ik nog wel een nummertje, maar alles is ondertussen wel in de vergetelheid geraakt.

Lukk0
Hier gisteren nog maar eens wat nummertjes van gehoord, niet echt op eigen initiatief trouwens. Ergens is dit wel leuk (of grappig), maar ik zou dit nooit uit mezelf opzetten. Daarvoor is het toch niet sterk genoeg, het meest positieve aan de songs is dat het lekker swingt en goed wegluistert. Het mooiste aan dit album zijn eigenlijk enkele van de songtitels, die zijn best aardig gevonden. Nou ja, twee sterren dan maar, omdat ik dit toen het uitkwam best vaak geluisterd heb en ik in een goede bui ben.

avatar van BoyOnHeavenHill
Ruim anderhalf jaar geen bericht bij dit album, en het bericht daarvóór was ook al weer zeven maanden eerder -- kennelijk leeft deze plaat niet meer zo erg. Hoe dan ook, dit album doet mij persoonlijk sterk denken aan de drie elpees die de Amerikaanse pop/new-wave-band Jules & the Polar Bears (hier op MuMe niet te vinden) tussen 1978 en 1980 uitbracht (zanger Jules Shear kreeg sindsdien een carrière als solo-artiest, songwriter, en bedenker en eerste presentator van MTV unplugged). Dit debuutalbum van P!ATD is zó hyper dat het soms onder z'n eigen intensiteit dreigt te zinken, maar blijft toch ruimschoots drijven op de sterke songs en melodieën. Prima plaat.

gewoon een lekker plaatje.
zo af en toe heb ik weer eens een period dat ik enkel PATD, FOB etc luister, gewoon prima cd
op de latere staan soms erg veel rustige nummers, daar komen ze toch echt minder uit de verf.