Queensrÿche - Frequency Unknown (2013)

Label: Cleopatra

1. Cold (3:39)
  2. Dare (3:37)
  3. Give It to You (4:36)
  4. Slave (3:54)

met Chris Cannella

5. In the Hands of God (3:49)

met Ty Tabor

6. Running Backwards (3:27)

met K. K. Downing

7. Life Without You (4:42)

met Brad Gillis

8. Everything (4:27)

met Ty Tabor

9. Fallen (4:18)

met Dave Meniketti

10. The Weight of the World (6:15)

met Chris Poland

11. I Don't Believe in Love (2013) * (4:32)
  12. Empire (2013) * (5:24)
  13. Jet City Woman (2013) * (5:33)
  14. Silent Lucidity (2013) * (5:41)
avatar van Von Helsing
Je kan de remix gratis thuisgestuurd krijgen door de platenmaatschappij, je kan een e-mailbericht sturen en een kopie van je aankopbon toevoegen.

avatar van Sinner
Von Helsing schreef:

Dat weet ik. Maar ik heb het origineel niet aangeschaft. Ik wil enkel weten of er iemand dat heeft gedaan hier - of de remix heeft beluisterd. En aanvankelijk meende ik dat het plan was om ook de remix gewoon in de winkelrekken te krijgen (vraag me niet in welk interview dat stond verleden maand) en ik vroeg me af of dit nu wel of niet het geval gaat zijn. In zijn huidige vorm ben ik nl niet van plan er meer dan een euro of 5 voor te geven.

avatar van The_CrY
Ik heb de remix thuisgestuurd gekregen van dat vriendelijke Cleopatra records en die klinkt inderdaad een stuk beter. Eerder in dit topic is een youtube-filmpje geplaatst met een vergelijking van de twee mixen erin. Geeft een goed idee over het verschil.

avatar van The_CrY
Terwijl ik wacht op de CD van Toddrÿche pak ik uiteraard nog eens de concurrerende plaat uit de kast. Ik vind het toch een erg lekker album en hoor alle nummers erg graag (heel misschien met uitzondering van Running Backwards). Queensrÿche of geen Queensrÿche, zolang Geoff Tate met Slater en Gray samen blijft werken ga ik er toch graag naar luisteren. Halfje erbij!

avatar van Edwynn
Frequency Unknown verbleekt toch wel lichtjes als je hem vlak na die andere draait, vind ik. Het lijkt wel of alle expressie uit Tate gegleden is. Alleen Weight Of The World vind ik een echte uitschieter. De rest is niet slecht maar heeft als geheel last van erg veel midtempo grungegeneuzel dat na een paar nummers gaat vervelen. De solo's vind ik dan wel weer van opbeurende aard. Losse tracks zo tussendoor gaan er wel in. Heel gek. Life Without You en Hands Of God zijn wat mij betreft de andere uitschieters.

avatar van Kef
Kef
Heb dit album vanavond pas helemaal geluisterd, sorry Geoff maar ik ga toch echt voor de Queensryche met Todd La Torre aan het front. Vindt het nogal zielloos en saai. Hoewel zijn stem nog best mooi is had dit album niet onder de naam Queensryche uit moeten komen. Hij heeft genoeg reputatie om onder zijn eigen naam verder te gaan. En dan de heropgenomen classics, tijdverspilling!

avatar van lynyrd
1,5
Oei ! wat is dit een saaie cd het heeft geen ballen helemaal niets jammer

avatar van gigage
De kogel is door de kerk zo lijkt het, Geoff Tate heeft een farewell tour aangekondigt en toddryche mag de naam Queensryche gaan gebruiken.

avatar van Edwynn
Als gevolg van een schikking tussen beide kampen krijgen de heren Rockenfield, Wilton en Jackson het alleenrecht op de naam Queensrÿche terwijl Geoff Tate het alleenrecht krijgt op integrale uitvoering van het totale Mindcrime-concept in elke denkbare vorm.

avatar van Von Helsing
Dat dacht ik ook maar op de website van GT's Queensrÿche staat dat Tate na zijn farewell tour verder zal gaan onder de naam "Geoff Tate: The Voice of Queensrÿche".

GEOFF TATE TO EMBARK ON FAREWELL QUEENSRYCHE TOUR | Geoff Tate

woordenaar
Het blijft een sneue eikel

avatar van The_CrY
Het zou leuk zijn als die, wel of niet een "sneue eikel", eens naar Nederland zou komen om afscheid te nemen. Als zelfs een Blaze Bayley het kan maken om dat te doen, dan Geoff Tate toch zeker. Weekendje America is in de zomer toch net wat te duur.

Hoe dan ook, dit betekent, zoals ik al had verwacht, dat Frequency Unknown over tien jaar een heus verzamelobject zal zijn.

Von Helsing schreef:

GEOFF TATE TO EMBARK ON FAREWELL QUEENSRYCHE TOUR | Geoff Tate

Dat lijkt mij wel passen binnen de kaders van zo'n schikking. Zolang hij maar niet zichzelf alleen 'Queensrÿche' gaat noemen zoals bij dit album.

avatar van The_CrY
Ik zag net dat er een deluxe editie is uitgebracht waar Billy Sherwood de mix die hij zou maken voor het hele album eindelijk heeft uitgebracht. Schijnbaar is het hele album ge-her-arrangeerd. Weet iemand of dit een succes is geweest?

The_CrY schreef:

Niet echt, klinkt nogal onnatuurlijk, alsof niet meer duidelijk was welke versie nu eigenlijk van een nieuwe mix voorzien moest worden. Klinkt alsof alle versies op één hoop zijn gegooid.

Queensryche - Cold (Billy Sherwood remix) - YouTube

avatar van The_CrY
Klinkt nergens naar inderdaad... Heb net ook gezien dat alles op Spotify stond, maar het klinkt echt als een stel demo's. Ik hou het wel bij de CD die ik al heb.