Queensrÿche - Frequency Unknown (2013)

Label: Cleopatra

1. Cold (3:39)
  2. Dare (3:37)
  3. Give It to You (4:36)
  4. Slave (3:54)

met Chris Cannella

5. In the Hands of God (3:49)

met Ty Tabor

6. Running Backwards (3:27)

met K. K. Downing

7. Life Without You (4:42)

met Brad Gillis

8. Everything (4:27)

met Ty Tabor

9. Fallen (4:18)

met Dave Meniketti

10. The Weight of the World (6:15)

met Chris Poland

11. I Don't Believe in Love (2013) * (4:32)
  12. Empire (2013) * (5:24)
  13. Jet City Woman (2013) * (5:33)
  14. Silent Lucidity (2013) * (5:41)
avatar van Von Helsing
Je kan de remix gratis thuisgestuurd krijgen door de platenmaatschappij, je kan een e-mailbericht sturen en een kopie van je aankopbon toevoegen.

avatar van Sinner
Von Helsing schreef:

Dat weet ik. Maar ik heb het origineel niet aangeschaft. Ik wil enkel weten of er iemand dat heeft gedaan hier - of de remix heeft beluisterd. En aanvankelijk meende ik dat het plan was om ook de remix gewoon in de winkelrekken te krijgen (vraag me niet in welk interview dat stond verleden maand) en ik vroeg me af of dit nu wel of niet het geval gaat zijn. In zijn huidige vorm ben ik nl niet van plan er meer dan een euro of 5 voor te geven.

avatar van The_CrY
Ik heb de remix thuisgestuurd gekregen van dat vriendelijke Cleopatra records en die klinkt inderdaad een stuk beter. Eerder in dit topic is een youtube-filmpje geplaatst met een vergelijking van de twee mixen erin. Geeft een goed idee over het verschil.

avatar van The_CrY
Terwijl ik wacht op de CD van Toddrÿche pak ik uiteraard nog eens de concurrerende plaat uit de kast. Ik vind het toch een erg lekker album en hoor alle nummers erg graag (heel misschien met uitzondering van Running Backwards). Queensrÿche of geen Queensrÿche, zolang Geoff Tate met Slater en Gray samen blijft werken ga ik er toch graag naar luisteren. Halfje erbij!

avatar van Edwynn
Frequency Unknown verbleekt toch wel lichtjes als je hem vlak na die andere draait, vind ik. Het lijkt wel of alle expressie uit Tate gegleden is. Alleen Weight Of The World vind ik een echte uitschieter. De rest is niet slecht maar heeft als geheel last van erg veel midtempo grungegeneuzel dat na een paar nummers gaat vervelen. De solo's vind ik dan wel weer van opbeurende aard. Losse tracks zo tussendoor gaan er wel in. Heel gek. Life Without You en Hands Of God zijn wat mij betreft de andere uitschieters.

avatar van Kef
Kef
Heb dit album vanavond pas helemaal geluisterd, sorry Geoff maar ik ga toch echt voor de Queensryche met Todd La Torre aan het front. Vindt het nogal zielloos en saai. Hoewel zijn stem nog best mooi is had dit album niet onder de naam Queensryche uit moeten komen. Hij heeft genoeg reputatie om onder zijn eigen naam verder te gaan. En dan de heropgenomen classics, tijdverspilling!

avatar van lynyrd
1,5
Oei ! wat is dit een saaie cd het heeft geen ballen helemaal niets jammer

avatar van gigage
De kogel is door de kerk zo lijkt het, Geoff Tate heeft een farewell tour aangekondigt en toddryche mag de naam Queensryche gaan gebruiken.

avatar van Edwynn
Als gevolg van een schikking tussen beide kampen krijgen de heren Rockenfield, Wilton en Jackson het alleenrecht op de naam Queensrÿche terwijl Geoff Tate het alleenrecht krijgt op integrale uitvoering van het totale Mindcrime-concept in elke denkbare vorm.

avatar van Von Helsing
Dat dacht ik ook maar op de website van GT's Queensrÿche staat dat Tate na zijn farewell tour verder zal gaan onder de naam "Geoff Tate: The Voice of Queensrÿche".

GEOFF TATE TO EMBARK ON FAREWELL QUEENSRYCHE TOUR | Geoff Tate

woordenaar
Het blijft een sneue eikel

avatar van The_CrY
Het zou leuk zijn als die, wel of niet een "sneue eikel", eens naar Nederland zou komen om afscheid te nemen. Als zelfs een Blaze Bayley het kan maken om dat te doen, dan Geoff Tate toch zeker. Weekendje America is in de zomer toch net wat te duur.

Hoe dan ook, dit betekent, zoals ik al had verwacht, dat Frequency Unknown over tien jaar een heus verzamelobject zal zijn.

Von Helsing schreef:

GEOFF TATE TO EMBARK ON FAREWELL QUEENSRYCHE TOUR | Geoff Tate

Dat lijkt mij wel passen binnen de kaders van zo'n schikking. Zolang hij maar niet zichzelf alleen 'Queensrÿche' gaat noemen zoals bij dit album.

avatar van The_CrY
Ik zag net dat er een deluxe editie is uitgebracht waar Billy Sherwood de mix die hij zou maken voor het hele album eindelijk heeft uitgebracht. Schijnbaar is het hele album ge-her-arrangeerd. Weet iemand of dit een succes is geweest?

The_CrY schreef:

Niet echt, klinkt nogal onnatuurlijk, alsof niet meer duidelijk was welke versie nu eigenlijk van een nieuwe mix voorzien moest worden. Klinkt alsof alle versies op één hoop zijn gegooid.

Queensryche - Cold (Billy Sherwood remix) - YouTube

avatar van The_CrY
Klinkt nergens naar inderdaad... Heb net ook gezien dat alles op Spotify stond, maar het klinkt echt als een stel demo's. Ik hou het wel bij de CD die ik al heb.

avatar van lennert
Ja, deze doen we ook mee met de marathon, omdat de titel Queensrÿche hier boven prijkt.

De hele soap heb ik toen redelijk actief meegekregen nadat ik American Soldier en Dedicated To Chaos aan me voorbij had laten gaan. In het begin was ik nog een onderdeel van kamp Tate ("kom op, toch wel de stem van QR") maar toen de verhalen van de bandleden naar buiten kwamen over zijn gedrag en ik wat live-beelden mee kreeg, hield het voor mij toch ook snel op.

En dan dit album... Ja, het heeft niet heel veel met zijn voormalige werkgever te maken heh? Bij vlagen een aardig deuntje (In The Hands Of God) of zelfs een redelijke compositie (Everything, Fallen), maar voor het gros klinkt het wederom als het gekabbel van de alternatieve rock/metal die de band dat hele millennium al speelde. Het is niet zo dat Tate ook slecht zingt, het zijn gewoon geen hele fijne zanglijnen. Sluit met The Weight Of The World stiekem ook nog geeneens zo slecht af, maar het nodigt niet uit tot vaker luisteren. Op dit moment had Tate eigenlijk gewoon al verloren.

Tussenstand:
11. Frequency Unknown
12. Dedicated To Chaos
13. Tribe

avatar van RuudC
Dare heeft potentie, daarna zakt dit album behoorlijk als een plumpudding in elkaar.

Wederom heeft Geoff Tate de luisteraar weinig te bieden. Hij zet zonder zijn oude bandgenoten de koers van uitgebluste metal voort. Er zijn wel degelijk goede ideeën, maar die raken vaak ondergesneeuwd door het matige geluid of de slechte context waarin die ideeën verwerkt worden. Zo is Slave vervelende ragherrie en komt de prima solo er simpelweg niet tot zijn recht. De gunfactor heeft Tate toch al niet vanwege zijn vervelende elementen in de voorgaande albums en de FU-houding die hij constant uitstraalt. Het is gewoon niet erg goed/interessant.

Tussenstand:
12. Operation: Mindcrime II
13. Tribe

avatar van Alexepex
1,5
Vandaag geluisterd naar dit album, en dat is eerlijk gezegd voor het eerst.
Na de de gezellige split tussen Queensryche en Tate Heeft het mij nooit geboeid om een poging te wagen.
Maar ben toch nieuwsgierig.
De houdbaarheidsdatum van Queensryche is wat mij betreft allang verstreken, al zal ik waarschijnlijk de enige zijn die American Soldier en Q2K best goede albums vind, ondanks dat ik niet zo van de Amerikaanse patriottisme hou.
Queensryche met Todd is leuk, maar de gloriedagen van het debuut tot en met Empire zal het nooit meer beleven.
Als je dit album met geen kennis van zaken beluisterd, is dit album best aardig, meer niet.
Tate zingt goed, band is ok, nummers zijn leuk.
Je zal tijdens een lange rit niet in slaap vallen maar beluisteren tijdens een marathon is ook weer niet zo'n goed idee.
Jammer dat het zover moest komen.