Fleetwood Mac - Rumours (1977)

Label: Warner Bros.

1. Second Hand News (2:43)
  2. Dreams (4:14)
  3. Never Going Back Again (2:02)
  4. Don't Stop (3:11)
  5. Go Your Own Way (3:38)
  6. Songbird (3:20)
  7. Silver Springs * (4:48)
  8. The Chain (4:28)
  9. You Make Loving Fun (3:31)
  10. I Don't Want to Know (3:11)
  11. Oh Daddy (3:54)
  12. Gold Dust Woman (4:51)
  13. Second Hand News * (2:48)
  14. Dreams * (4:22)
  15. Brushes (Never Going Back Again) * (2:51)
  16. Don't Stop * (3:33)
  17. Go Your Own Way * (3:06)
  18. Songbird * (3:12)
  19. Silver Springs * (6:08)
  20. You Make Loving Fun * (4:57)
  21. Gold Dust Woman # 1 * (5:03)
  22. Oh Daddy * (3:59)
  23. Think About It * (2:56)
  24. Never Going Back Again [Demo Version] * (1:57)
  25. Planets of the Universe [Demo Version] * (3:18)
  26. Butter Cookie [Keep Me There) (Demo Version] * (2:12)
  27. Gold Dust Woman [Demo Version] * (5:01)
  28. Doesn't Anything Last [Demo Version] * (1:11)
  29. Mic the Screecher [Jam Session] * (1:00)
  30. For Duster [Jam Session] * (4:27)
avatar van Mjuman
musician schreef:

Je moet wel een beetje een aardig klinkende studio versie opdissen, als het met een livetrack moet worden vergeleken, dus bijvoorbeeld I'd rather go blind
Chicken Shack heeft er live ook nogal wat van gemaakt, I'd rather go blind, als het live geluid met elkaar moet worden vergeleken. Dan wel zonder Christine McVie.

Overigens heeft werkelijk nog nooit iemand iets gezegd over een onverstaanbare Christine McVie op het podium, er is ook veel live van Fleetwood Mac te vinden Isn't it midnight. Kronos is echt de enige met waanbeelden daarover in zijn hoofd.

Qua waanbeelden denk ik dat jij even je bias-pet af moeten zetten en blij moet zijn da'k niet de versie van Etta James heb aangezwengeld.

Die van Christine beschouw ik als jeugdsentiment - kocht destijds van m'n zakgeld regelmatig blues (Blue Horizon en Chess) bij Doremi, tegenover de huiswerkklas in de Nieuwlandstraat en ik ga niet mijn eigen jeugdsentiment lopen dissen.

avatar van Edwynn
McVie vind ik ook wel de zwakste van het stel qua zang. Misschien wel meer omdat juist háár nummers mij het minst aanspreken. Don't Stop doet mij niet zo veel bijvoorbeeld. Dan liever het koppel Nicks en Buckingham. (Chain, Go Your Own Way) Isn't It Midnight van Tango vind ik wel een erg goede song maar die schreeuwde wmb ook om leadzang van één van die andere twee. Ja, ik houd van belters. Dat zeg ik er maar even bij.

Mssr Renard
Isn't It Midnight is van uitzonderlijke klasse.
Misschien dat ik door die song ook zo McVie gericht ben, en misschien ook omdat Nicks soms als een geit klinkt.

Buckingham is helemaal niks mis mee overigens.

Dacht dat de plaat mooier was, draaide m van de week in de prachtige textured hoes.
Oei, viel tegen, Dreams is geniaal, go your own way prima, don't stop wordt al wat minder, loving fun leuk en de rest, mwah.
Als je dit vergelijkt met pak m beet What's going on, marquee moon, damn the torpedoes, Bowie's low, Kraftwerk, Exodus, Paul Collins Beat, Costello
Wrs vind ik AOR ook niks maar ja klinkt allemaal lekker weg he, lekkerrrrr op de achtergrond meezingen of in de lift