Machine Head - Burn My Eyes (1994)

4,01

Label: Roadrunner

1. Davidian (4:56)
  2. Old (4:05)
  3. A Thousand Lies (6:13)
  4. None but My Own (6:14)
  5. The Rage to Overcome (4:46)
  6. Death Church (6:33)
  7. A Nation on Fire (5:33)
  8. Blood for Blood (3:40)
  9. I'm Your God Now (5:50)
  10. Real Eyes, Realize, Real Lies (2:45)
  11. Block (4:59)
  12. Alan's on Fire * (4:02)
  13. Davidian [Live] * (7:26)
  14. Hard Times * (2:27)
  15. Death Church [Demo] * (6:18)
  16. Old [Demo] * (4:23)
  17. The Rage to Overcome [Demo] * (5:04)
  18. A Nation on Fire [Demo] * (4:46)
  19. Real Lies / Fuck It All [Demo] * (6:54)
127 BERICHTEN 5 MENINGEN
avatar van orbit
Tsja, ik vind de zang eigenlijk prima passen bij deze power metal, een vergelijkbare band zoals Pantera had ook een zanger zoals deze. Fear Factory is een heel andere band met veel meer wisselingen in tempo en sfeer. Past een andere zanger bij.

avatar van Banjo
Het tempo ligt ook lager bij Machine Head ja..
Daar heb ik ook wat moeite mee..
Maar ik heb het weer vaak beluisterd en ga een halfje om hoog
Omdat het stiekem toch wel vet is en dan vooral het muzikale gedeelte.

avatar van Lau1986
Waarom zou de zanger van Fear Factory beter hierbij passen? IK heb die is live gezien, maar damn wat zingt die gozer vals.

Een van de beste metalalbums ooit. Period.

avatar van Banjo
Hey hey Fear Factory niet naar beneden halen he!
Maar het klopt wel een beetje wat je zegt Lau1986 de zanger van Fear Factory haalt op het podium niet wat ze op hun albums wel halen. En smaken verschillen he..

avatar van gigage
Met de aanstaande release van Machine Head trek ik ook dit schijfje weer eens uit de kast. Stevig plaatje wat destijds niet helemaal in mijn thrash straatje paste . Maar dat doet er nu niet meer toe. Voordeel is dat het hier nog niet is grijsgedraaid. Naast de twee openers check ik de box voor de headbanger 8. blood for blood.

avatar van andnino
gigage schreef:

Dat blijft een heel sterk nummer inderdaad. Ook afsluiter Block zou je wat mij betreft kunnen categoriseren als ondergewaardeerd. Voor mij de redenen om deze plaat van begin tot eind uit te zitten (ik zou zelfs eerder het middenstuk overslaan).