MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Arctic Monkeys - Whatever People Say I Am, That's What I'm Not (2006)

mijn stem
4,04 (2386)
2386 stemmen

Verenigd Koninkrijk
Rock
Label: Domino

  1. The View from the Afternoon (3:40)
  2. I Bet You Look Good on the Dancefloor (2:56)
  3. Fake Tales of San Francisco (3:00)
  4. Dancing Shoes (2:23)
  5. You Probably Couldn't See for the Lights But You Were Staring Straight at Me (2:13)
  6. Still Take You Home (2:56)
  7. Riot Van (2:17)
  8. Red Light Indicates Doors Are Secured (2:26)
  9. Mardy Bum (2:58)
  10. Perhaps Vampires Is a Bit Strong But... (4:31)
  11. When the Sun Goes Down (3:22)
  12. From the Ritz to the Rubble (3:16)
  13. A Certain Romance (5:31)
totale tijdsduur: 41:29
zoeken in:
avatar van HiLL
4,0
Arcade Fire vind ik ook niet bepaald een hoog originaliteits-gehalte hebben.

avatar van herman
3,0
Ze waren anders wel een van de eerste 'barokke' bands... In ieder geval krijgen ze aardig wat navolging.

avatar van the viking
2,0
Vind ze toch erg veel op Franz Ferdinand lijken(wel wat meer rock getint)



met vriendelijke groet the viking

avatar
4,0
J Casablancas schreef:
Uhm, Soulwax, M83, DFA, The Arcade Fire, The Go Team, !!!? Albums van deze bands zijn idd origineel, in hun genre, maar totaal niet met de Arctic Monkeys te vergelijken.


Soulwax heeft ook een soort retrogeluid. Dat is best leuk, maar noem het niet baanbrekend.

Wat de Monkeys onder andere zo populair maakt in het thuisland is dat zij met hun teksten dichterbij de belevingswereld staan van jongeren. Zoals bijvoorbeeld Mike Skinner met zijn lyrics dat al jaren doet. De herkenbaarheid van de teksten doet de populairiteit niet alleen goed, maar hiermee onderscheiden de "monkeys" zich ook van bands als Franz Ferdinand. Bovendien vind ik de verwijten dat het meer van hetzelfde is op muzikaal gebied ook niet echt gegrond, aangezien ik vind dat de artic monkeys een bepaalde funk in hun muziek hebben die dit genre nog niet op deze manier heeft gekend.

avatar van herman
3,0
J Casablancas schreef:
Uhm, Soulwax, M83, DFA, The Arcade Fire, The Go Team, !!!? Albums van deze bands zijn idd origineel, in hun genre, maar totaal niet met de Arctic Monkeys te vergelijken.


Fris en/of origineel ging het toch om?

avatar
J Casablancas
nee

avatar van Dielie
kijk, ik word ziek van die hypes

avatar
4,0
Dielie schreef:
kijk, ik word ziek van die hypes


Beter geef je inhoudelijk commentaar. Dat het een hype is mag duidelijk zijn, maar dat wil niet zeggen dat het per definitie slecht is.

avatar van herman
3,0
Geezer84 schreef:
Bovendien vind ik de verwijten dat het meer van hetzelfde is op muzikaal gebied ook niet echt gegrond, aangezien ik vind dat de artic monkeys een bepaalde funk in hun muziek hebben die dit genre nog niet op deze manier heeft gekend.


Dat hoor ik er niet echt aan af eigenlijk... Misschien nog maar 's opzetten dan. Zijn er nummers die het meer hebben dan andere?

avatar
4,0
Ik zie het probleem niet echt. Volgens mij heeft de Britse pers helemaal niet gezegd dat dit zo origineel was, maar gewoon dat ze geweldige, aanstekelijke, pop-rock maakten met leuke teksten en leuke melodieen. Daar is wat mij betreft geen woord van gelogen.

En Arctic Monkeys heeft inderdaad wel degelijk een ietwat eigen sound, maar de beste vergelijking is m.i. The Libertines

avatar van andré
4,0
obsessed schreef:
...maar de beste vergelijking is m.i. The Libertines


Helemaal mee eens, maar de Arctic Monkeys hebben iets betere songs vind ik.

avatar
tondeman
Met de uitzondering dat the Libertines wel kwaliteit en charisma hadden en de laatste Britse band waren die er echt toe deed.

avatar
tondeman
andré schreef:
(quote)


Helemaal mee eens, maar de Arctic Monkeys hebben iets betere songs vind ik.


ach kom, dit kan toch niet tippen aan ''Up The Bracket'', zelfs niet aan hun tweede cd '' The Libertines"

avatar
4,0
herman schreef:
(quote)


Dat hoor ik er niet echt aan af eigenlijk... Misschien nog maar 's opzetten dan. Zijn er nummers die het meer hebben dan andere?


Goed voorbeeld is "From the Ritz to the Rubble".

avatar van andré
4,0
tondeman schreef:
Met de uitzondering dat the Libertines wel kwaliteit en charisma hadden en de laatste Britse band waren die er echt toe deed.


Een 'druggy attitude' is wat anders dan charisma, en kwalitatief zijn de Arctic Monkeys een stuk beter. Maar goed, jij hebt een andere mening (dat mag hier ).

Begrijp me goed: ik vind AM niet echt bijzonder, maar dat zegt veel over hoe ik over The Libertines denk.

avatar van HiLL
4,0
obsessed schreef:
Ik zie het probleem niet echt. Volgens mij heeft de Britse pers helemaal niet gezegd dat dit zo origineel was, maar gewoon dat ze geweldige, aanstekelijke, pop-rock maakten met leuke teksten en leuke melodieen. Daar is wat mij betreft geen woord van gelogen.

Kijk aan! Perfect verwoord wat mij betreft!

avatar
tondeman
andré schreef:
(quote)


Een 'druggy attitude' is wat anders dan charisma, en kwalitatief zijn de Arctic Monkeys een stuk beter. Maar goed, jij hebt een andere mening (dat mag hier ).

Begrijp me goed: ik vind AM niet echt bijzonder, maar dat zegt veel over hoe ik over The Libertines denk.


Ja die druggy attitude kan me ook gestolen worden maar pete doherty (in goede doen, want babyshambles bewijst ook mij het tegendeel) kan toch wel even een stukje beter rijmen, een song schrijven, dan alex turner. Al snap ik natuurlijk dat de libertines per definitie een band met een haat-liefde verhouding waren. Toch, the libertines hadden neit voor niets zo'n hechte fanbase.

beter dan franz ferdinand zijn de AM wel.

avatar van avdj
4,0
Mee eens. Franz Ferdinand heeft minder in petto als schijnen ze live geweldig te zijn. Ik ga voor AM.

avatar
4,0
Ik ga ook voor de Monkeys.

avatar
3,5
(The Libertines + The Dirtbombs) / 2 = Arctic Monkeys

Alles is wiskunde... Ik begin het haast te geloven.

avatar van SiSsY bOY
4,5
Dielie schreef:
kijk, ik word ziek van die hypes


Wat een dom commentaar, ik vind dat mensen teveel externe factoren mee laten tellen in hun muziek keuze. Per definitie is deze muziek slecht omdat het een hype is??, zo ken ik er nog wel een paar. Pas las ik ook ergens commentaar van iemand die een bepaald album niks vond omdat de band te populair was.

Ik vind het waardeloze argumenten.

De monkeys zijn gewoon tegek. Ik las pas dat ze naar Lowlands kwamen. Is er iemand bij het concert geweest in Paradiso?

avatar van otherfool
4,5
Als de hypes tegenwoordig met de kwaliteit van de Arctic Monkeys komen, dan hoop ik maar op vele hypes in 2006. Laten we nou gewoon blij zijn dat een leuk bandje als dit zich tussen de popriedeltjes in de UK charts nestelt.

Lekker plaatje dit dus. Idd erg Libertines-like, laat me maar niet een voorkeur uitspreken. Na een aantal luisterbeurten zijn de favorieten van deze plaat 'I Bet You Look Good on the Dancefloor', 'Riot Van' en 'From the Ritz to the Rubble'.

Voorlopig zet ik maar eens in op 3,5*.

avatar van De Geu$
3,0
Aardig cdtje, maar zeker geen die ik vaker dan 1 keer achter elkaar kan beluisteren; kleine 3*

avatar van pauljojo
4,0
Gister hoorde ik When the Sun Goes Down in de auto op de radio. Hoewel ik al op mijn bestemming was aangekomen bleef ik toch nog maar ff zitten om t nummer af te luisteren Prima nummer dus, net als de rest van dit album.

avatar van KampF
3,5
nu ook in amerika de best verkochte plaat atm. De krant schreef 'best verkochte indie-album ooit' . Ja indie rock. Maar indie status? hmmmm...

avatar van herman
3,0
Alles wat niet op 1 van de 3 grote platenlabels is verschenen is indie, toch?

avatar van KampF
3,5
http://en.wikipedia.org/wiki/Indie_rock

tja , ik zie het meer als genre/status/trend

Iedereen kijkt er weer anders tegenaan, als ik aan het woord indie denk denk ik meestal aan die 'doe het zelf attitude' britpop/rock bandjes die klein blijven tenzij ze gehyped worden , maar zelf dan kan ik het nog 'indie' vinden. Niet alleen britpop overigens. Bij indie denk ik ook aan bands als 'interpol' 'the knife'en ga zo nog maar uren door.. tja geef er zelf maar begrip aan, de een vind Radiohead indie de ander niet, de 1 vind tool indie de ander niet.............

avatar van avdj
4,0
AM vindt ik in ieder geval géén Indie.
Gewoon pop/rock zoals is hier ook staat toegevoegd.

avatar
tondeman
redelijk cross over ja.

avatar
Aap
Bij nader inzien is voor mij eigenlijk alleen het laatste nummer ('A Certain Romance') redelijk de moeite waard.
'When The Sun Goes Down' heeft ook nog wel wat, maar de rest van het album doet het gewoon niet.

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 11:16 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 11:16 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.