Rolling Stones - Tattoo You (1981)

Label: Rolling Stones

1. Start Me Up (3:31)
  2. Hang Fire (2:30)
  3. Slave (5:34)
  4. Little T & A (3:23)
  5. Black Limousine (3:31)
  6. Neighbours (3:30)
  7. Worried About You (5:16)
  8. Tops (3:45)
  9. Heaven (4:21)
  10. No Use in Crying (3:24)
  11. Waiting on a Friend (4:34)
avatar van Poles Apart
Thunderball schreef:
Ook hier komt een speciale editie van uit in diverse formats en met een bonus disc met niet eerder uitgebrachte songs en/of versies.

Waaronder deze:

Living In The Heart Of Love

avatar van Thunderball
Dit zijn de tracks incl 9 bonus/outtakes tracks en het niet eerder uitgebrachte Wembley concert uit 1982:

Tattoo You (2021 Remaster):

1 Start Me Up – 2021 Remaster (Side A)
2 Hang Fire – 2021 Remaster (Side A)
3 Slave – 2021 Remaster (Side A)
4 Little T&A – 2021 Remaster (Side A)
5 Black Limousine – 2021 Remaster (Side A)
6 Neighbours – 2021 Remaster (Side A)
7 Worried About You – 2021 Remaster (Side B)
8 Tops – 2021 Remaster (Side B)
9 Heaven – 2021 Remaster (Side B)
10 No Use In Crying – 2021 Remaster (Side B)
11 Waiting On A Friend – 2021 Remaster (Side B)

Lost & Found: Rarities:

1 Living In The Heart Of Love (Side A)
2 Fiji Jim (Side A)
3 Trouble's A Comin (Side A)
4 Shame Shame Shame (Side A)
5 Drift Away (Side A)
6 It’s A Lie (Side B)
7 Come To The Ball (Side B)
8 Fast Talking Slow Walking (Side B)
9 Start Me Up (Early Version) (Side B)

Still Life (Wembley Stadium Concert 1982):

1Under My Thumb (Side A)
2 When The Whip Comes Down (Side A)
3 Let’s Spend The Night Together (Side A)
4 Shattered (Side A)
5 Neighbours (Side A)
6 Black Limousine (Side B)
7 Just My Imagination (Running Away With Me) (Side B)
8 Twenty Flight Rock (Side B)
9 Going To A Go Go (Side B

Still Life (Wembley Stadium Concert 1982) (continued):
1 Chantilly Lace (Side A)
2 Let Me Go (Side A)
3 Time Is On My Side (Side A)
4 Beast Of Burden (Side A)
5 Let It Bleed (Side B)
6 You Can’t Always Get What You Want (Side B)
7 Band Introductions (Side B)
8 Little T&A (Side B)

Still Life (Wembley Stadium Concert 1982) (continued):
1 Tumbling Dice (Side A)
2 She’s So Cold (Side A)
3 Hang Fire (Side A)
4 Miss You (Side A)
5 Honky Tonk Women (Side A)
6 Brown Sugar (Side B)
7 Start Me Up (Side B)
8 Jumpin’ Jack Flash (Side B)
9 (I Can’t Get No) Satisfaction (Side B)

Ik zie net dat i.t.t. de Goats Head Soup boxsets er ook in de LP box een boek bij zit van 124 pagina's. In de CD box zit ook de Picture Disc LP erbij. In de vinyl box gek genoeg alleen zwart vinyl.

Momenteel is de 4CD/Picture Disc box voor Euro 103 en de 5LP box voor Euro 114 te koop op amazon.it

avatar van Thunderball
Vind het wel jammer dat er dit maal geen dvd, of blu ray, met de videoclips bij zit.

Ik vind t toch een beetje discutabel. liflafjes van een album wat eigenlijk al uit restanten bestaat.

Ik sta niet meteen van enthousiasme te springen eerlijk gezegd.

Ondanks dat ik dit wel een leuk album vind, ben ik niet zo kapot van de live shows uit deze periode. En de extra's.. ik ga ze wel eerst eens luisteren op Spotify als ze uit zijn.

Ik ben vooral voorstander van zulke releases van albums vanaf Steel Wheels en later. Daar zijn zoveel lekkere nummers blijven liggen....

lennon schreef:

Juist uit de studio opnames begin jaren '80 zijn ook veel goede/leuke nummers blijven liggen (1978-1983). Ze hadden wel flink meer dan 1 LP met extra tracks kunnen doen.

avatar van iggy
Als ik naar Living In The Heart Of Love luister hoeft het voor mij niet. Uiteindelijk zullen er heus geen nieuwe/oude klassiekers op dit soort speciale editie staan. Het zal verder (waarschijnlijk) alleen echt leuk zijn voor de echte fans. Ik ga dit in ieder geval niet kopen voor 100 plus euro pop.

Ik heb mijn LP box geannuleerd. Dat Wembley concert is na Hampton Coliseum & Roundhay Park alweer het derde recent uitgebrachte concert uit dezelfde periode. Overkill voor teveel geld deze boxset wat mij betreft.

avatar van vigil
lennon schreef:

Logische 1ste reactie maar die "nieuwe" nummers op de 2de disc zijn stuk voor stuk sterke nummers die niet tot nauwelijks onderdoen voor t materiaal op het reguliere album. Het zijn afgewerkte nummers en de geluidskwaliteit is zoals t moet zijn dus ik ben eigenlijk wel prettig verrast.

Dan ga ik me ook maar eens laten verrassen.

avatar van luigifort
lennon schreef:
Dan ga ik me ook maat eens laten verrassen.

En je maat is Michiel Cohen?

avatar van yellowhite
Hmmm, ik heb een soort haat-liefde relatie met dit album. Dit was mijn eerste Stones album dus vandaar heeft het wel een speciale betekenis. Maar eerlijk gezegd vind ik alles na Some Girls niet meer zo boeiend. Soms kan ik dit album nog wel waarderen, vooral door de nostalgische waarde, en soms kan ik er niks mee.

Door hits zoals "Start Me Up" en "Waiting on a Friend" kan ik me goed voorstellen dat dit album goed verkocht destijds. Dit is ook de reden dat ik het kocht. Het zijn fijne nummers maar na een tijdje gaat de magie er wel vanaf. Als kind vond ik "Little T&A" ook zeer goed. Dat kwam vooral doordat het anders klonk aangezien Richards hier zingt. (en natuurlijk omdat er over tieten en kont word gezongen). Hedendaags vind ik dit maar een zwak nummer.
Na een kritische luisterbeurt vanochtend kan ik concluderen dat ik naast de twee singles eigenlijk maar twee andere nummers geweldig vind. "Heaven" klinkt als een trip nummer met erg veel reverb en gekke melodieen. Vroeger vond ik dit een eng nummer want het deed me denken aan een nachtmerrie. Nu vind ik dit het beste nummer van het album. Dit is de Stones in een creatieve bui. Naast "Heaven" vind ik ook "Neighbours" erg fijn. Hier hoor je ook een creatieve sound en wat meer experimentele rhythm.

De overige nummers vind ik erg matig. De productie is zeer goed en de Stones zijn ook in top vorm. Toch vind ik de nummers erg standaard klinken. De Stones bluesy rock n roll is nog te horen maar alles is in een pop jasje gestoken en erg gepolijst. Voor een wereldband als de Stones verwacht ik toch meer.

"Heaven" en "Neighbours" steken er voor mij echt bovenuit. Daarnaast is "Start Me Up" ook een terechte hit maar gaat wel snel vervelen.