De Staat - I_CON (2013)

Label: Cool Green

1. My Bad (0:08)
  2. All Is Dull (3:04)
  3. Build That, Buy That (3:12)
  4. Devil’s Blood (4:21)
  5. Witch Doctor (3:27)
  6. Get It Together (3:15)
  7. Refugee (3:56)
  8. Make Way for the Passenger (4:51)
  9. Input Source Select (4:03)
  10. I’ll Take You (4:30)
  11. Down Town (3:08)
  12. Wonderer (4:00)
  13. The Inevitable End (5:23)
avatar van Rvdz
Dan mis je de beste nummers.

avatar van rarekwabbus
Rvdz schreef:
Dan mis je de beste nummers.

Dat mag ik hopen!

avatar van Deren Bliksem
Inmiddels al verder geluisterd of is dit het?

avatar van rarekwabbus
Nog niet, zal hem nog eens opzoeken

avatar van jellylips
Ik luister de eerste drie nummers eigenlijk nooit. Al vanaf de eerste luisterbeurt vond ik dat het album naarmate het vorderde, steeds beter, boeiender en afwisselender werd. Het album begint voor mij eigenlijk bij 'Devil's Blood'. Daarna is de kwaliteit continu van hoog niveau.

avatar van Jean Renault
Geniaal stampwerk, prachtig en hard maar ook magisch. Als je ooit nog de kans hebt om live te zien: doen zou ik zeggen. Een geniale band. Beste album van de heren tot nu toe.

avatar van discipline
Witchdoctor

avatar van Kos
Kos
Ja. Witch Doctor blijft wel epic.

Ik ben pas bij het nummer Witch Doctor maar ik weet nu al dat dit een vette plaat gaat worden!
De voorgangers waren ook zeker de moeite waard maar alles is op deze plaat al beter. En dan met name het geluid. Ook is er genoeg afwisseling. Zo. Nu de rest luisteren!

avatar van oceanvolta
Kos schreef:
Ja. Witch Doctor blijft wel epic.

Met de nieuwe clip is het nog epischer geworden.

avatar van Mark17
oceanvolta schreef:

Met de nieuwe clip is het nog epischer geworden.

Knap gemaakt. Maar ik was vooral blij met de aankondiging van nieuw werk. Release: onbekend.

avatar van DargorDT
Ik kan nu nooit meer naar Witch Doctor luisteren zonder in gedachten die clip te zien. Maar er zijn ergere dingen in het leven

avatar van adri1982
Ik heb vandaag kennis gemaakt met de single 'Witch doctor' (opgezocht en geluisterd op youtube, op aanraden van een vrouw die bij mij op de postafdeling werkt). Pakkend nummer met een geweldige clip. Daarnaast is ''Get it together' een aardig nummertje.

Rik H.

Ik snap niet waarom ik de afgelopen twee jaar zo enorm geslapen heb en deze plaat nooit afgespeeld heb.
Toen I_con uitkwam heb ik 'm bijna gelijk binnen gehaald en daar is het ook bij gebleven, terwijl ik De Staat toch zo'n beetje de beste Nederlandse band vind die er op dit moment is.
Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen, maar wat heb ik de afgelopen twee jaar toch een hoop moois gemist.........

avatar van Deren Bliksem
Waarom is het formaat van dit album nét iets groter dan andere albums? Cd-kast-onvriendelijk album, dit.

avatar van Funky Bookie
In het verlengde van de voorganger, maar dan met beter (meer toegankelijk?) songmateriaal. De Staat bewijst met dit album dat ze een bijzondere plek innemen in de NL muzikegeschiedenis. Ze hebben een eigen geluid en live staat het als een huis. Hulde!