New Order - Low-Life (1985)

Rock / Dance
Label: Factory

1. Love Vigilantes (4:20)
  2. The Perfect Kiss (4:50)
  3. This Time of Night (4:46)
  4. Sunrise (6:02)
  5. Elegia (4:56)
  6. Sooner Than You Think (5:12)
  7. Sub-Culture (4:58)
  8. Face Up (5:06)
  9. The Perfect Kiss [12" Version] * (8:51)
  10. Sub-Culture [12" Version] * (7:28)
  11. Shellshock [John Robie Mix] * (6:31)
  12. Shame of the Nation [12" Version] * (7:55)
  13. Elegia [Full Length Version] * (17:30)
  14. Let's Go * (3:46)
  15. Salvation Theme * (2:16)
  16. Dub-Vulture [12" Version] * (7:59)
avatar van dazzler
Ik vind Face Up ook een beetje een afknapper.
Alsof de sequencers even samen met Barney op hol mogen slaan.

Maar ik maak dat zelf ruimschoots goed, door mijn zelfgedraaide editie van de plaat
te laten doorlopen met de 12" versies van The Perfect Kiss, Sub-Culture en Shellshock.

avatar van Castle
Dan is voor mij Shellshock ook een zware min, dan hoor ik zelf face up net iets liever.
Smaken verschillen gelukkig

Castle schreef:
Dan is voor mij Shellshock ook een zware min

Ik heb Shellshock zelf heel lang één van de mindere singles gevonden.
Tot ik de originele 12" versie hoorde (dus niet de US remix die op Substance staat).

Niet dat die versies zo immens verschillen,
maar plots klopte het nummer helemaal en werd het zelfs een favoriet.

avatar van bikkel2
Een New Order plaat die meer op zichzelf staat.
Het verleden heeft kennelijk een plek gekregen, en de tijd om verder te gaan is nu echt gekomen.
Low-Life is wat vrijer en losser, en heeft meer dansbare elementen.
Maar inhoudelijk gaat het nog steeds diep en dat is goed om te constateren.
De 1e helft is heel sterk. Een band in topvorm.en de onvaste zang van Barney neem ik graag voor lief.
Het is zelfs wat aandoenlijk en heeft charme.
Het heel mooie Sunrise bezorgde mij het nodige kippenvel.
Naarmate het einde in zicht komt, vind ik het in creatieve zin iets minder.
Niet slecht, maar een tikje minder overdonderend.
Het album heeft concluderend een vibe die boeit.
Sterke combi tussen alternatief en dance.
Prima album. En met een eigen signature.
Vooral door de 2e helft, een tikje minder dan de twee voorgangers.

LOW-LIFE (1985) 2CD deluxe edition repair shop

Zelden zo'n gemiste kansen gezien als toen de New Order albums in 2CD verpakking werden gestoken.
In plaats van alle regulier verschenen versies van de singles en de bonustracks netjes op te lijsten,
werden alternatieve remixen soms voorgenomen op de standaard versies van de singles.

avatar van Michiel Cohen
Ik heb deze nog, op vinyl, ergens in de kast liggen. Herken de hoes. Geen flauw idee hoe het klinkt. Nooit gedraaid.

avatar van GrafGantz
Michiel Cohen schreef:

Dank, hier hebben we wat aan.

avatar van johan de witt
Je weet niet wat je mist

avatar van GrafGantz
johan de witt schreef:
Je weet niet wat je mist

Hij mist een goede instelling.

ohmusica
F‘Low-Life - definitive’ is uit, opgepoetst en met aanvullende alternatieve versies. Om het nog eens terug te horen, ook streaming. Heb dit album ook, maar nooit zo erg veel gedraaid. De recensie legt het allemaal nog eens uit:
New Order - Low-Life (Definitive Edition) | Alternative | Written in Music - writteninmusic.com

Haha Michiel, eerste goede stap is gezet. Nu nog even album uit hoes halen, opzetten en lekker voor gaan zitten. Zoals mijn moeder vroeger altijd zei tegen mijn en mijn broers: toe maar! Niet bang zijn!