David Gilmour - On an Island (2006)

Label: EMI

1. Castellorizon (3:54)
  2. On an Island (6:47)
  3. The Blue (5:26)
  4. Take a Breath (5:45)
  5. Red Sky at Night (2:51)
  6. This Heaven (4:24)
  7. Then I Close My Eyes (5:27)
  8. Smile (4:03)
  9. A Pocketful of Stones (6:18)
  10. Where We Start (6:46)
Dit gaat het nieuwe album van David Gilmour worden, komt uit op 6 maart. En ik neem aan dat hij een stuk of wat nummers hiervan op 21 maart gaat spelen.

Of ie ze 21 maart speelt zal wel. Hopelijk ook op 19 en 20 in de HMH

Castellorizon
David - guitar

On An Island
(Gilmour/GilmourSamson)
David - vocals, guitars, electric piano, percussion
David Crosby - vocals
Graham Nash - vocals
Richard Wright - Hammond organ
Rado Klose - guitar
Guy Pratt - bass

The Blue
(Gilmour/Samson)
David - vocals, guitars, bass, percussion, piano
Richard Wright - vocals

Phil Manzanera - keyboards
Drum samples courtesy of Adam Topol and Jack Johnson

Then I Close My Eyes
(Gilmour)
David - guitars, bass harmonica, cumbus
B J Cole - Weissenborn guitar

Ilan Eshkeri - programming

Where We Start
David - guitars, vocals, bass, percussion, Hammond organ
Andy Newmark - drums

Lijst met mensen die meewerken aan de nummers.

Iceman schreef:
Lijst met mensen die meewerken aan de nummers.

Nou dat zijn in ieder geval geen tobbers. Bedankt voor de info.

Nix te danken nog iets wat je moet weten??

Als je meer info wilt kun je anders maar ff kijken op http://www.mostlypink.nl .

moviefreak#1
Met Crosby en Nash ook nog

Ik ben zeer blij dat ik er bij ben op de 19de, het lijkt me geweldig om de orginele stem en gitaar bij de floyd-liedjes te horen. En ik hoop dat zn nieuwe album ook goed is..

In de V.S. in inmiddels al de 1e singel uitgekomen.

Kan nie wachtennnn!!!!

Ik heb hem, en zo na de 1e xeer luisteren aardig album, voorlopig eens 3*.

avatar van Jason28
Ik heb hem ook, zei al dat ik niet kon wachten.
Zitten erg mooie gitaarsolo`s in, de cd is vrij rustig. Ik heb hem pas 1x beluisterd en 1e indruk is goed, maar nog niet meer dan dat. Ben benieuwd als ik het album wat vaker heb beluisterd. Voor nu geef ik hem een 3.5*

avatar van ChrisX
Ok, zojuist voor het eerst beluisterd en ik moet zeggen dat hij mij erg goed beviel. Het is inderdaad een nog al kalme plaat. Niet eentje waar de vlammen der emotie hoog oplaaien maar meer onderhuids het vuurtje smeult. Gilmour zit lekker in z'n vel, beseft dat hij het maar wat goed heeft in deze wereld, is berustend en doet aan zelfreflectie op dit album. Subtiele muziek is het gebodene van een hoog nivo zonder dat er echt veel uitschieters tussen zitten. Hoewel, het titelnummer met de vocale harmonieen van David Crosby en Graham Nash is wel heel erg mooi.

avatar van Gajarigon
A Pocketful of Stones zou heel mooi zijn naar het schijnt.

avatar van Snappy
Gisteren begonnen met luisteren. Wat Chrisx al zegt een vrije kalme plaat. Ik had overigens niet anders verwacht. De plaat komt nog niet spannend op mij over! Ook een kwestie van een aantal keertjes draaien. Overigens ik zal wel "moeten" voor het aankomende concert van 19 maart in de HMH. Toch een begin waardering van 3,5*. Ik sluit zeker niet uit dat de waardering op korte termijn wordt opgevoerd.

avatar van VanDeGriend
Mmm...kalme plaat , rustige plaat?...Lees ik eigenlijk niet gewoon tamme , slappe plaat ?
Zal er, ivm 19 maart, toch aan moeten geloven, maar mn verwachtingen zijn wat naar beneden geschroefd. Kan ie uiteindelijk alleen maar meevallen

avatar van ChrisX
VanDeGriend schreef:

Waarom zou je er dat in moeten lezen? Wat is er mis met een kalme, rustige plaat? In een maatschappij waar we constant via allerlei media gebombardeerd worden met indrukken, beelden, geluiden vind ik het af en toe een verademing dat er nog momenten zijn dat ik heel even gedwongen word op mijn aandacht te schenken aan iets kleins.

Het is ook een trend die ik in muziek zie: alles moet overdonderend zijn, flitsend gebracht worden. Subtiliteiten nemen we niet meer waar want we zijn er ongevoelig voor geworden.

Ok, voor zover mijn gewauwel...

Aardig album, maar niet brilliant.. maar dat had ik ook niet van Gilmour verwacht. De titelsong vind ik wel echt goed! de rest iets minder, maar daar zou nog verandering in kunnen komen als ik het vaker heb beluisterd..

ChrisX schreef:
Ok, voor zover mijn gewauwel...

Ik vind anders dat je eea prima verwoord. Helemaal eens. Ik vind een rustige plaat ook prima, graag zelfs. Een slappe plaat daarentegen....Maar goed, ik ga m luisteren en hoop op een mooie plaat Review volgt

VanDeGriend schreef:

Je kunt ook zeggen "oude lullenmuziek" jaah . Tjaa ik moet zeggen bij deze plaat je merkt wel dat ie inmiddels al wat jaartjes ouder geworden is . Maarjaah dat heb je he...

Gajarigon schreef:
A Pocketful of Stones zou heel mooi zijn naar het schijnt.

Dit is inderdaad een van het mooiste nummer, laatste nummer where we start is ook mooi, over het algemeen zijn het allemaal lekkere nummers maar de cd is geen kraker. Wel lekker rustig, weer eens wat anders.

Take a Breath en This Heaven zijn geweldige nummers . Heerlijk bluesy deuntje bij This Heaven.

na een paar keer luisteren wordt het steeds beter! on an island, smile en this heaven zijn heel goed..

Zo mn stem maar even verhoogd naar 3,5* On an Island is ook een zeer lekkr nummer. Heerlijke muziek voor ff 8erover te hangen en eens lekkr te chille.

avatar van The Scientist
Staan wel een paar mooie nummers op ja, maar naar mijn mening ook wat te veel onzinnig gitaargepingel, bij elkaar 3 sterrenboys ***

Goed album, maar niet spectaculair. Fantastisch gitaarwerk, maar het mist een beetje de onverwachte effecten zoals Pink Floyd die kon hebben.

avatar van Snappy
lizardking schreef:

Een goed album (tot nu toe, 3,5*). Ook fantastisch gitaarwerk, maar veel te summier! Mocht wel wat meer.

goed concert!!

Wel jammer van de plug die uit zn gitaar viel .

Ik heb het geprobeerd met dit album, maar het blijft mij te gezapig allemaal.