MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

50 Cent - Get Rich or Die Tryin' (2003)

mijn stem
2,93 (753)
753 stemmen

Verenigde Staten
Hip-Hop
Label: Aftermath (II)

  1. Intro (0:06)
  2. What Up Gangsta (2:59)
  3. Patiently Waiting (4:48)

    met Eminem

  4. Many Men (Wish Death) (4:16)
  5. In da Club (3:13)
  6. High All the Time (4:29)
  7. Heat (4:14)
  8. If I Can't (3:16)
  9. Blood Hound (4:00)

    met Young Buck

  10. Back Down (4:03)
  11. P.I.M.P. (4:09)
  12. Like My Style (3:13)

    met Tony Yayo

  13. Poor Lil' Rich (3:19)
  14. 21 Questions (3:44)

    met Nate Dogg

  15. Don't Push Me (4:08)

    met Lloyd Banks en Eminem

  16. Gotta Make It to Heaven (4:00)
  17. Wanksta * (3:39)
  18. U Not Like Me * (4:15)
  19. Life's on the Line * (3:38)
  20. P.I.M.P. [Remix] * (4:49)

    met Snoop Dogg, Lloyd Banks en Young Buck

toon 4 bonustracks
totale tijdsduur: 57:57 (1:14:18)
zoeken in:
avatar van master-rens
2,5
Toen ik een jaar of 11/12 was vond ik 50ct best leuk, maar tegenwoordig luister ik er nooit meer naar en vind het ook weinig aan.

avatar
toris
toris schreef:
terwijl dit album ook maar 2.70 heeft... dit album is inderdaad wel onderschat
Dit neem ik terug, de score is terecht.

avatar van Stikkk
Psycholamp schreef:
(quote)


Daar ben ik het juist niet mee eens. Mega-saaie beat.

Luister eens naar:

Tim Dog - Fuck Compton
Tim Dog - I get Wrecked
Terminator X - Buck Whylin'
Krs-One - Sound of da Police
Swollen Members - Lady Venom
Consolidated feat. Paris - Guerillas in the Mist
Public enemy - Welcome to the Terrordome
Schoolly D - Psk what does it Mean

Dat zijn briljante beats. Smaken verschillen, maar toch zou je, als hiphopliefhebber, tenminste een paar van deze beats (op z'n minst) vet moeten vinden.


Ik vind dit maar onzin. Al die beats die je laat horen zijn sowieso ong. 10 jaar ouder dan dit album, de beats zijn nauwelijks met elkaar te vergelijken want rond het jaar 1990 werden beats geproduceerd in een hele andere stijl. Ik ben een grote hiphopliefhebber maar vind de meeste beats die je stuurde weinig bijzonders.. Doe mij dan maar een Eric B. & Rakim song of een nummertje van Step in the Arena.
Maar wat ik wil zeggen is: ik moet niks. Veel hiphopgastjes vinden dat je allemaal dingen moet. Als goede hiphopliefhebber MOET je Lil Wayne en 50 Cent haten en MOET je al die oldschool beats dope vinden etc.. Vind ik een beetje vervelend. Wat ik MOET is muziek luisteren die mij bepaalde energie brengt en in mijn oren goed klinkt, of dat nou de Digable Planets, Sean Price of Jay-Z is maakt geen ruk uit, van mijn part luister je Jantje Smit en de Spice Girls naast DJ Premier..

Psycholamp, vang het niet te persoonlijk op, ik moest dit gewoon ff kwijt. Ik irriteer me aan die gasten die allemaal proberen "real" te zijn, maar ik vind dat je pas real bent als je je eigen smaak durft te hebben.

avatar van master-rens
2,5
Stikkk schreef:
(quote)


Ik vind dit maar onzin. Al die beats die je laat horen zijn sowieso ong. 10 jaar ouder dan dit album, de beats zijn nauwelijks met elkaar te vergelijken want rond het jaar 1990 werden beats geproduceerd in een hele andere stijl. Ik ben een grote hiphopliefhebber maar vind de meeste beats die je stuurde weinig bijzonders.. Doe mij dan maar een Eric B. & Rakim song of een nummertje van Step in the Arena.
Maar wat ik wil zeggen is: ik moet niks. Veel hiphopgastjes vinden dat je allemaal dingen moet. Als goede hiphopliefhebber MOET je Lil Wayne en 50 Cent haten en MOET je al die oldschool beats dope vinden etc.. Vind ik een beetje vervelend. Wat ik MOET is muziek luisteren die mij bepaalde energie brengt en in mijn oren goed klinkt, of dat nou de Digable Planets, Sean Price of Jay-Z is maakt geen ruk uit, van mijn part luister je Jantje Smit en de Spice Girls naast DJ Premier..

Psycholamp, vang het niet te persoonlijk op, ik moest dit gewoon ff kwijt. Ik irriteer me aan die gasten die allemaal proberen "real" te zijn, maar ik vind dat je pas real bent als je je eigen smaak durft te hebben.


Mooi uitgelegd, ik ben het geheel met je eens

avatar van Dirruk
3,5
[/quote]Ik irriteer me aan die gasten die allemaal proberen "real" te zijn, maar ik vind dat je pas real bent als je je eigen smaak durft te hebben. [/quote]

Haha ik ben het ermee eens. Vergeet ook vooral niet het overdreven formele taalgebruik.

avatar van Psycholamp
0,5
Stikkk schreef:
(quote)


Ik vind dit maar onzin. Al die beats die je laat horen zijn sowieso ong. 10 jaar ouder dan dit album, de beats zijn nauwelijks met elkaar te vergelijken want rond het jaar 1990 werden beats geproduceerd in een hele andere stijl. Ik ben een grote hiphopliefhebber maar vind de meeste beats die je stuurde weinig bijzonders.. Doe mij dan maar een Eric B. & Rakim song of een nummertje van Step in the Arena.
Maar wat ik wil zeggen is: ik moet niks. Veel hiphopgastjes vinden dat je allemaal dingen moet. Als goede hiphopliefhebber MOET je Lil Wayne en 50 Cent haten en MOET je al die oldschool beats dope vinden etc.. Vind ik een beetje vervelend. Wat ik MOET is muziek luisteren die mij bepaalde energie brengt en in mijn oren goed klinkt, of dat nou de Digable Planets, Sean Price of Jay-Z is maakt geen ruk uit, van mijn part luister je Jantje Smit en de Spice Girls naast DJ Premier..

Psycholamp, vang het niet te persoonlijk op, ik moest dit gewoon ff kwijt. Ik irriteer me aan die gasten die allemaal proberen "real" te zijn, maar ik vind dat je pas real bent als je je eigen smaak durft te hebben.


Ieder zijn smaak, natuurlijk. Maar waar ik op doelde was de beat van In Da Club, die vind ik niet "briljant". De nummers die ik opnoemde wel, of komen iig beter in de buurt. En een nummer, wat ik ook erg gaaf vind is Hate it or Love it van Da game en zelfs 50 ct rapt cool daarin.
Wat ik gewoon zonde vind, is dat de meeste mensen het oude werk niet kennen of niet eens willen kennen. Van die gastjes die zelf hiphop maken, maar nog nooit van Public Enemy gehoord hebben. Tja, dat vind ik moeilijk te verteren.
Ik voel me af en toe ook een ouwe lul als ik Flo Rida, Pitbull of Lil' Wayne hoor. Ik dig die tikkie-tikkie beats echt niet. En ja.. Lil Wayne maakt in mijn optiek gewoon pop met wat gerap erover, maar soms lukt 't 'm toch om een aardig nummertje te maken.
Van mij MOET je helemaal niks en waar haal je opeens dat real-zijn vandaan? Heb je weleens tussen mijn albums gekeken? Of was dat het stukje, wat ik niet persoonlijk op moest vatten?

avatar van Stikkk
Psycholamp schreef:
(quote)


Ieder zijn smaak, natuurlijk. Maar waar ik op doelde was de beat van In Da Club, die vind ik niet "briljant". De nummers die ik opnoemde wel, of komen iig beter in de buurt. En een nummer, wat ik ook erg gaaf vind is Hate it or Love it van Da game en zelfs 50 ct rapt cool daarin.
Wat ik gewoon zonde vind, is dat de meeste mensen het oude werk niet kennen of niet eens willen kennen. Van die gastjes die zelf hiphop maken, maar nog nooit van Public Enemy gehoord hebben. Tja, dat vind ik moeilijk te verteren.
Ik voel me af en toe ook een ouwe lul als ik Flo Rida, Pitbull of Lil' Wayne hoor. Ik dig die tikkie-tikkie beats echt niet. En ja.. Lil Wayne maakt in mijn optiek gewoon pop met wat gerap erover, maar soms lukt 't 'm toch om een aardig nummertje te maken.
Van mij MOET je helemaal niks en waar haal je opeens dat real-zijn vandaan? Heb je weleens tussen mijn albums gekeken? Of was dat het stukje, wat ik niet persoonlijk op moest vatten?


Ok, ik begrijp je punt heel goed. Ik vind het zelf ook jammer dat artiesten als Lil' Wayne en dergelijke zo overgewaardeerd worden. Maar dat heb je nou eenmaal met commerciële muziek, die gemaakt is voor de grote massa..

Maar waar ik een beetje over struikelde was dat je het woord MOET gebruikte en dat je het meteen met beats van rond de jaren 90 ging vergelijken. Dat is misschien dom van mij en verkeerd begrepen.

Tegenwoordig heb je namelijk veel figuren die juist te graag willen ("real" proberen te zijn) en daardoor alleen oldschool of underground hiphop waarderen en al het commerciële haten. Ze roepen bijvoorbeeld dat Kanye West kut is puur omdat hij commerciëel is. Terwijl ze wel Common luisteren en niet eens weten dat Kanye hele lekker producties voor hem heeft gemaakt.. Begrijp je hoe ik bedoel? Dat was gewoon een beetje mijn frustratie.
Maar ik dwaal een beetje van dit Topic af

avatar van MJ_DA_MAN
3,5
Wanksta, U Not Like Me en Life's on the Line staan toch gewoon op elke versie?

avatar van UmindC
4,0
Zijn wel bonustracks, worden in ieder geval niet op de achterkant vermeld. Ik weet niet of er ook een versie zonder die tracks bestaat. Bij mij staan ze er op, en ik heb geen special edition of zo.
Het zij natuurlijk wel al wat oudere tracks, Wanksta bijvoorbeeld stond al op de 8 Mile Soundtrack.

avatar
Jordy schreef:
Onbegrijpelijk dat Dre en Eminem af zijn gezakt naar dit niveau. Mensen als Royce en Knockturnal zitten met niet gereleasd materiaal thuis op de bank en DIT besluiten ze hevig te gaan promoten en supporten.

Productie is hier en daar nog wel leuk, maar damn wat is deze man ongetalenteerd. Leuk verhaal hoe deze man zich in de schijnwerpers heeft weten te krijgen hoor, maar on-be-grijpelijk dat dit succesvol is.


Jordy, na ongeveer 6 jaar na jouw post moet je toch wel toegeven dat je er toen heel erg naast zat. 50 is RICH!!!! Niet te zuinig. Hij is uitgegroeid tot de op een na rijkste rapper ooit.
Bedrag: $480.000.000
Bron: Forbes 2009

Dat gaan alle musicmeter-leden samen nooit verdienen!

avatar van Rhythm & Poetry
3,5
Ik had ooit zoveel geld. Maar toen gaf ik het weg.

Jordy beweert toch ook nergens dat 50 niet rijk kan worden? Talentloze bitches als Lil Wayne en T.I. zijn ook rijk, dat maakt ze nog geen goede rappers: wel sterke zakenmensen.

avatar
Rhythm & Poetry schreef:
Ik had ooit zoveel geld. Maar toen gaf ik het weg.

Jordy beweert toch ook nergens dat 50 niet rijk kan worden? Talentloze bitches als Lil Wayne en T.I. zijn ook rijk, dat maakt ze nog geen goede rappers: wel sterke zakenmensen.


Klopt, dat beweer ik ook niet. Maar talentloze mensen verdienen geen half miljard, dat weet je zelf ook wel!

avatar van Rhythm & Poetry
3,5
Blijkbaar wel. Maar het is natuurlijk een mening die ik lekker hard verkondig. Ik kan niet oordelen of het goede of slechte rappers zijn, ik vind ze alleen slecht - hoewel zowel Lil Wayne als T.I. als 50 Cent best wat aardige tracks hebben gemaakt (T.I. eigenlijk niet ). Ik ben gewoon niet zo van die mainstream-zooi, als ik het vergelijk met televisie vind ik 50 Cent en Lil Wayne vaak het niveau halen van programma's als Albert Verlinden (is dat een programma?) en Idols.

avatar van Arrie
Blijkbaar wel.

Edit: Lol, Rob en ik, twee zielen, een gedachte.

avatar
3,5
Prima debuut album van 50. Many Men Het commerciele gedoe erom heen is ontzettend jammer... Aan alle haters: maak je toch niet zo druk haha

avatar van Anne Maaike
3,5
Om eerlijk te zijn ben ik niet erg fan van 50 Cent, maar ik moet zeggen dit album is zo slecht nog niet in vergelijking met de troep die hij later (vooral na The Massacre) heeft uitgebracht. Aardige beats en een nog hongerige 50 Cent.

avatar
4,0
MAS schreef:
Ik vond dit vroeger een vette album cover maar nu ik eens goed kijk vind ik het eigenlijk een beetje gay.


Wat hebben we aan deze comment? Deze site heeft MUSICmeter en geen albumcovermeter

Ik vind dit album persoonlijk een classic, hier was 50' nog niet zo commercieel!
Nummers als if i can't, many men en ook in da club zijn gewoon klassiekers in de hip-hop..

avatar van MJ_DA_MAN
3,5
BasJuistenga schreef:
(quote)
hier was 50' nog niet zo commercieel!


Of bedoel je: op zijn volgende albums is hij nóg commerciëler? Dat klopt namelijk wel.

avatar van UmindC
4,0
50 is altijd commercieel geweest.

avatar van KILLERBEE99
4,0
UmindC schreef:
50 is altijd commercieel geweest.


Valt volgens mij ook wel weer mee, kan niet echt zeggen dat die commercieel was rond Power of the Dollar.

avatar van Stapler
3,5
commercieel
bn commercieel [kɔmɛrˈʃel] met het doel om geld te verdienen


Elke dude die voor iets geld vraagt is commercieel, daar is ook niks mis mee. Stop aub eens met dat woord te misbruiken. =|

avatar van MAS
3,0
MAS
BasJuistenga schreef:
(quote)


Wat hebben we aan deze comment? Deze site heeft MUSICmeter en geen albumcovermeter


Niet heel veel maar het viel me in een keer op. Op MuMe staan wel vaker berichten over albumcovers.

avatar
toris
Stapler schreef:
commercieel
bn commercieel [kɔmɛrˈʃel] met het doel om geld te verdienen


Elke dude die voor iets geld vraagt is commercieel, daar is ook niks mis mee. Stop aub eens met dat woord te misbruiken. =|


stop aub eens met dit soort berichten te plaatsen. Je snapt toch wel dat het gaat om de mate van Commercialiteit?

avatar
PriestMaiden
Ben niet zo into commerciële hiphop, maar deze heeft me toch verrast. De producties zijn erg goed (goed werk van Dre en Eminem).
Vroeger had ik de pest aan deze kerel (vooral aan zijn imago, maar wist ik dat hij een paar goede tracks had) maar nooit echt naar gezocht.
Wanksta kende ik al van de 8-Mile cd, In Da Club, If I Can't, Heat, Back Down, Many Men en 21 Questions zijn de beste nummers samen met de twee met Eminem (Patiently Waiting en Don't Push Me). Aan P.I.M.P. en High at the Time vind ik dan weer niet zoveel aan...

avatar
DJST0MP
MJ_DA_MAN schreef:
Wanksta, U Not Like Me en Life's on the Line staan toch gewoon op elke versie?

ja ze staan op volgens mij op elke versie maar het zijn wel bonus tracks want als ik hem afspeel staat er bij windows media player een * voor.

avatar
DJST0MP
Elk nummer heeft een geweldige beat en de teksten zijn ook niet slecht, maar er is 1 nummer dat ik altijd oversla en dat is In da club, ik heb zo een schijt hekel aan dat nummer.

avatar
baronpils
gewoon lekkere album, lekkere beats!

avatar
4,0
Haha.
Mijn allereerste echte hip hop cd ooit.
Vond ik toen zeer goed en heeft mij elke seconde geboeid.
Luister ik er nu naar heb ik nog steeds hetzelfde gevoel.
Eminem presteerd in de 2 tracks dat hij mee rapt zeer goed.
Dit waren bij mij Eminems beste jaren. (Niet meer vanaf zijn laatste album Recovery hierop vind ik hem het beste ooit)

avatar
2,0
Over het algemeen heb ik 50 cent altijd een slechte tot soms matige rapper gevonden, ik heb nooit iets gezien in zijn style, en toen die hele G-Unot campagne begon heb ik mooi een trui gekocht waarop dan groot stond G-Unot.
50 Cent heeft in iedergeval wel iets meer muzikaal inzicht dan andere rappers van tegenwoordig en dat is toch een klein pluspuntje.
Buiten dat vind ik ook dit een zwak album waar hij mij niet een keer echt weet te overtuigen.
Tegenwoordig is alles nog veel zwakker geworden en kan ik hem echt niet meer geven dan een 1.5 of een 2.0.

avatar van Harderwiek
4,0
Vermakelijk. Film is ook vermakelijk.

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 05:49 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 05:49 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.