Lady Gaga - ARTPOP (2013)

Pop / Dance
Label: Interscope

1. Aura (3:55)
  2. Venus (3:53)
  3. G.U.Y. (3:52)
  4. Sexxx Dreams (3:34)
  5. Jewels N' Drugs (3:48)

met T.I., Too $hort en Twista

6. MANiCURE (3:19)
  7. Do What U Want (3:47)

met R. Kelly

8. ARTPOP (4:07)
  9. Swine (4:28)
  10. Donatella (4:24)
  11. Fashion! (3:59)
  12. Mary Jane Holland (4:37)
  13. Dope (3:41)
  14. Gypsy (4:08)
  15. Applause (3:32)
beatcluster
Oh serieus... die hoes

avatar van Gloeilamp
Dit is de lelijkste hoes van 2013. Dat kunnen we wel stellen denk ik ja

avatar van chevy93
Ik bedacht me laatst nog... die Lady Gaga, die hype zal nu wel over zijn. Ben benieuwd of hier weer wat hits op staan.

edit: Zo te zien is Applause al aardig bezig met een 13e plek en al 7 weken in de top 40.

avatar van Arrie
Aardig is het goede woord, ja. Voor dé nieuwe single van hét nieuwe album van Lady Gaga is dat gewoon een teleurstellend resultaat. Er werd een flinke strijd tussen de nieuwe singles van Katy Perry en Lady Gaga verwacht, waren allebei dus ontzettend gehyped, maar eigenlijk was er nauwelijks een strijd.

Katy Perry staat er dan ook voor bekend om een 'Singles artist' te zijn. Lady Gaga heeft het meer van de albumverkoop. Laten we beide albums eens vergelijken: 'Teenage Dream' sales in de eerste week:192,000. 'Born This Way' daarentegen verkocht er 1,1 miljoen in de eerste week. Met dit album denk ik niet dat ze zo snel aan de miljoen komt maar ik ben er wel vrij zeker van dat ze meer verkoopt dan Katy Perry. Ik ben in ieder geval benieuwd.

avatar van NewYorkCityLight
Maar Lady Gaga had natuurlijk enorm de hype van haar enorm succesvolle eerste album, vandaar het enorm hoge aantal verkochte exemplaren in de eerste week. Als je de sales van het album 'Born This Way' vergelijkt met 'Teenage Dream' dan is het verschil later toch enorm bijgetrokken. Volgens wikipedia 6 miljoen tegen 5.5 miljoen.
Bovendien was een groot deel van de eerste week sales van Lady Gaga een stunt van Amazon waar je het album de eerste twee dagen voor 99 cent kon aanschaffen!!

Ik ben er absoluut niet zeker van dat Gaga meer albums zal verkopen dan Perry deze keer. Als Lady Gaga er wederom geen redelijke hit op heeft staan (en als ik de previews mag geloven is dat inderdaad niet zo) dan gaat ze het nog moeilijk krijgen. En laten we wel wezen, beide dames zijn gewoon 'singles artiesten'.

avatar van Arrie
Lady Gaga lijkt me absoluut niet meer een albumartiest dan Katy Perry. Lady Gaga is nou juist een perfect voorbeeld van een singlesartiest, net als Katy.

Ik verwacht zelfs dat Prism van Katy een stuk beter zal gaan verkopen dan deze, zeker met het succes van Roar. Maar ook omdat Born This Way toch wat leek tegen te vallen, zie ook de tegenvallende resultaten van de singles (behalve de eerste paar).

avatar van pureshores
ondanks dat ik het nummer weinig hoor op de radio vind ik Applause wel een redelijk catchy single.
Maar zoals Arrie al zei; van iemand als zij verwacht je wel wat na een stilte.
En een trendsetter op muzikaal gebied durf ik haar zeker niet te noemen, het blijft bombast verpakt in extravagante clips maar met een zeer beperkte houdbaarheid.
Wat dat betreft zijn de popprinsessen van nu weinig verheffend, in de 90's waren nieuwe albums van oa Madonna en Janet Jackson altijd de eersten die weer iets in hun pop opnamen wat hip naar de massa kon. Nu is iedereen een copycat en gaat het meer om wie er het eerst bij is met een schokkende performance of de minste kleren aanheeft.

avatar van hond racisme

Sorry, maar ik vind de hoes echt baas. Ik vind haar zeker en vast één van de beste en meest positieve popsterren van het moment (/laatste jaren.) Laat maar komen!

avatar van hond racisme
Wat zijn we weer negatief.. Ik had ook niks met Gaga tot voor kort ik ontdekte wat een invloed ze heeft op jongeren (vooral LGBT community) en hoe haar nieuwe clip gewoon super creatief is. Ik vind dat Gaga wel altijd over grenzen durft gaan en extravagante dingen doet, wat in mijn ogen nooit kwaad kan, al is het voor aandacht. Vergelijken met Madonna hoeft helemaal niet, over 20 jaar is er iemand nieuw, en dan is de Lady Gaga van nu de nieuwe (of oude) Madonna weer, zo gaat het nu eenmaal. Ik vind Katy Perry allesinds veel saaier, minder inspirerend en plain overkomen als Gaga (die ook veel persoonlijker met fans en media omspringt.)

avatar van Gloeilamp
1,0
Het maakt mij eigenlijk vrij weinig uit hoe deze dames met hun fans omgaan. Ik heb niet echt een voorkeur voor Katy Perry of Gaga, beide hebben ze aardige nummers uitgebracht, en een stel draken. Gaga heeft in mijn ogen wel iets dat Katy Perry niet heeft, en ze durft inderdaad alle grenzen op te zoeken en vaak te overschrijden. Dat vind ik toch wel knap, maar met haar muziek heb ik helaas weinig tot niets.

avatar van hond racisme
Persoonlijke smaak, inderdaad. Ik vind haar nummers vaak dan toch wel catchy en de beste echt commerciële hedendaagse pop tegenwoordig. Aura, Swine, Manicure en Applause vind ik tot nu toe echt leuke nummers

Zopas is ook bekend gemaakt dat Applause haar 3rde grootste radio hit is in de USA na Bad Romance en Poker Face, dus zo slecht tegenover haar andere hits doet hij het daar helemaal niet, net beter.

avatar van Emile93
1,0
Ik ga dit album zeker checken, al verwacht ik dat het me teleur gaat stellen t.o.v. Born This Way. En ik moet Lady Gaga een compliment geven dat het haar ALWEER gelukt is een oerlelijke hoes te maken. Blegh. Ik zou me toch schamen als ik dat in de kast zou hebben staan...

Rizz
Mary Jane Holland Waar zou dat nou over gaan...

het woord arty farty is eigelijk uitgevonden voor deze lady eh.

avatar van Waste Management
Ik vindt de hoes best wel mee vallen, beter dan die van ''Born This Way''

beatcluster
Waste Management schreef:
Ik vindt de hoes best wel mee vallen, beter dan die van ''Born This Way''

Ik vind die cover waar ze als motorfiets op staat nog wel wat hebben, deze hoes is veel te rommelig en ze zit in zo'n rare pose...

Deranged
Ik vind het wel een geile pose. Maar heb dan ook best een zwak voor deze dame die meer artiest is dan een Madonna ooit is geweest.

Die 'geile pose', is een foto van een standbeeld btw voor de mensen die het niet doorhebben. Jeff koons heeft dit standbeeld gemaakt (blauwe bal inbegrepen) en het wordt ergens in november tentoongesteld dacht ik.

iammylan
Vette albumhoes! Ben heel erg benieuwd naar het album.

TheArtfulDodger
Maar dit is al veel eerder gedaan door Grace Jones die in de jaren '80 samenwerkte met de New Yorkse kunstenaar Keith Haring, niks nieuws onder de zon dus.

Do what you want (feat. R Kelly) komt uit als promosingle op itunes 21 oktober (bekijk zeker de , Single cover die kont nieuwe single Venus komt op 25 oktober.

TheArtfulDodger
FARTPOP

sanquin
Een nieuw album van de meest overschatte artiest aller tijden
Ik voorspel niet veel goeds eigenlijk maar misschien blaast ze me dit keer om (dat eerste nummer doet me helemaal niets)

avatar van hond racisme
Audio video van "Do What U Want."

avatar van musicman13
ga allemaal maar lekker radiohead en arcade fire luisteren stelletje cynisten, dit album wordt de nieuwe Thriller! Zo ik heb het gezegd en niks houdt me tegen. #ARTPOP

Toch weet ze iedereen weer aan het praten te krijgen, goed of slecht. grotendeels hier slecht het begint al bij het afkraken van het albumhoes (vind hem overigens wel cool hoor)

Ach ze maakt leuke hits gooit er een rapper bij en iedereen zingt hem mee,
vervolgens ben je hem vergeten en ohh maakt niet uit daar is weer een nieuwe single.. Niets nieuws onder de zon maar gewoon voor even lekker.

musicman13 schreef:

De nieuwe Thriller? Haha...!
Haar nummers zijn voor even lekker, Tot de volgende uit wordt gebracht en voor even een hit is maar vervolgens zijn we ze gewoon weer vergeten hoor....