MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Radiohead - OK Computer (1997)

mijn stem
4,16 (4601)
4601 stemmen

Verenigd Koninkrijk
Rock
Label: Parlophone

  1. Airbag (4:44)
  2. Paranoid Android (6:23)
  3. Subterranean Homesick Alien (4:27)
  4. Exit Music (For a Film) (4:24)
  5. Let Down (4:59)
  6. Karma Police (4:21)
  7. Fitter Happier (1:57)
  8. Electioneering (3:50)
  9. Climbing Up the Walls (4:45)
  10. No Surprises (3:48)
  11. Lucky (4:19)
  12. The Tourist (5:24)
  13. Polyethylene (Parts 1 & 2) * (4:23)
  14. Pearly * (3:37)
  15. A Reminder * (3:53)
  16. Melatonin * (2:09)
  17. Meeting in the Aisle * (3:09)
  18. Lull * (2:29)
  19. Climbing Up the Walls [Zero 7 Mix] * (5:19)
  20. Climbing Up the Walls [Fila Brazillia Mix] * (6:25)
  21. Palo Alto * (3:44)
  22. How I Made My Millions * (3:09)
  23. Airbag [Live in Berlin] * (4:49)
  24. Lucky [Live in Florence] * (4:36)
  25. No Surprises [BBC Radio One Evening Session (05 / 28 / 97)] * (3:58)
  26. Climbing Up the Walls [BBC Radio One Evening Session (05 / 28 / 97)] * (4:21)
  27. Exit Music (For a Film) [BBC Radio One Evening Session (05 / 28 / 97] * (4:35)
  28. I Promise * (3:59)
  29. Man of War * (4:29)
  30. Lift * (4:06)
toon 18 bonustracks
totale tijdsduur: 53:21 (2:06:31)
zoeken in:
avatar
3,5
Charles Manson schreef:


Face it dude, je BENT ook een creep, maar das nog geen reden om dan maar zo te jammeren.


0,5 sterren


Dat was weer een vrij kansloze reactie

avatar van Nautilus
4,5
Charles Manson schreef:


Face it dude, je BENT ook een creep, maar das nog geen reden om dan maar zo te jammeren.


0,5 sterren

Tsja... Mensen in hun waarde laten kost schijnbaar nogal wat moeite tegenwoordig.

Maar er is al zo vaak op dit album gestemd dat die 0,5 van mijnheer Manson toch geen bal uitmaakt.

avatar
Charles Manson
flashjurgen schreef:
(quote)


Dat was weer een vrij kansloze reactie




avatar van Nautilus
4,5
Schoenmaker, blijft bij je leest.

avatar
fredpit


idd weer erg voorspelbaar gedrag van de heer Manson

Deze cd begin ik de laatste tijd echter weer steeds meer te waarderen, en dat is zeker niet voorspelbaar te noemen dacht ik zo

Wat ook bijzonder aan deze cd is, is het feit dat hij schijnbaar bij de diverse doelgroepen in de smaak valt. Zowel bij rock als pop liefhebbers. Alternatief alsook meanstream publiek waarderen deze cd...toch bijzonder, en de moeite van het vermelden waard. Dat is ook de reden waarom deze cd op een site als MuMe zo hoog in de div. lijstjes staat

avatar van avdj
5,0
Nautilus schreef:
(quote)

Tsja... Mensen in hun waarde laten kost schijnbaar nogal wat moeite tegenwoordig.

Maar er is al zo vaak op dit album gestemd dat die 0,5 van mijnheer Manson toch geen bal uitmaakt.


Gezien het maandelijks dalende gemiddelde is dat niet helemaal waar. Als dit album op nummer 231 stond in de toplijst was het gemiddelde iets van 4,24 Zielig maar waar.

avatar van schizodeclown
5,0
Niet perse,want er zijn er ook een hoop die alleen 5* op dit album

avatar van ZERO
5,0
schizodeclown schreef:
Niet perse,want er zijn er ook een hoop die alleen 5* op dit album


Toch denk ik dat hij gelijk heeft. Hoge bomen vangen veel wind... Maar dat geldt voor meer platen natuurlijk. Als Coldplay niet zoveel gedraaid werd op de radio, zouden hun platen ook tegen de 4,20 hangen denk ik. Daar ben ik zelfs redelijk zeker van...

avatar van orbit
4,0
ZERO schreef:
(quote)


Toch denk ik dat hij gelijk heeft. Hoge bomen vangen veel wind... Maar dat geldt voor meer platen natuurlijk. Als Coldplay niet zoveel gedraaid werd op de radio, zouden hun platen ook tegen de 4,20 hangen denk ik. Daar ben ik zelfs redelijk zeker van...


En veel minder stemmen hebben.. dus hoe betrouwbaar dan dat cijfer zou zijn?

avatar van frankvankesteren
orbit schreef:
(quote)


En veel minder stemmen hebben.. dus hoe betrouwbaar dan dat cijfer zou zijn?


Ik weet nu niet of het aantal stemmen op MuMe nou zo afhankelijk is van de hoeveelheid die radiozenders hem draaien... tenslotte is er geen enkele radio-DJ die tegenwoordig the Dark Side of the Moon kent maar staat ie hier wel op 3 ( bij wijze van spreke dan he)

avatar van cosmic kid
5,0
cosmic kid (moderator)
>tenslotte is er geen enkele radio-DJ die tegenwoordig the Dark Side of the Moon kent maar staat ie hier wel op 3

Ik snap je punt, maar het is niet helemaal waar. Op Arrow wordt genoeg Pink Floyd gedraaid. Nu hebben ze daar ook niet heel veel dj's

avatar van frankvankesteren
Ik snap je punt, maar het is niet helemaal waar. Op Arrow wordt genoeg Pink Floyd gedraaid. Nu hebben ze daar ook niet heel veel dj's[/quote]

ik zei bij wijze van spreke en mijn punt is gewoon: ik denk niet dat DSotM zijn populariteit heeft te danken aan de radio..

Wat dus betekent dat muziek niet altijd afhankelijk is van commercie, want dat zou echt helemaal verschrikkelijk zijn.. er is ook gewwon goede muziek!

avatar
voltazy
dat gezeur over die gemiddelden, de bedoeling van deze site is toch dat je muziek leert ontdekken, over muziek discusieerd en kennis over muziek opdoet. Die muziek ontdek je door hoge posities in de top 250, door hoge gemiddeldes of op aanraden van andere users. Dan maakt het gemiddelde van Ok Computer toch weining uit. Het gaat erom dat mensen het album ontdekken. Al vinden 999 van de 1000 mensen die het luisteren een slecht album. Die ene persoon kent weer een mooi album. En in acht nemend hoe geweldig het is om weer een mooi album te ontdekken is die ene persoon toch al heel wat.
dat dit album op nummer 1 in de top 250 staat is al goed, laten we dan niet steeds met z'n allen totaal opgenaaid doen als iemand een 0,5 geeft voor Ok Computer. met meer dan 1400 stemmen is een gemiddelde van 4,06 immers ook nog keurig

en ik heb Ok Computer op 4 in m'n top 10 en vond het al een van de beste albums ooit voor ik van deze site hoorde.

avatar van frankvankesteren
voltazy schreef:
dat gezeur over die gemiddelden, de bedoeling van deze site is toch dat je muziek leert ontdekken, over muziek discusieerd en kennis over muziek opdoet. Die muziek ontdek je door hoge posities in de top 250, door hoge gemiddeldes of op aanraden van andere users. Dan maakt het gemiddelde van Ok Computer toch weining uit. Het gaat erom dat mensen het album ontdekken. Al vinden 999 van de 1000 mensen die het luisteren een slecht album. Die ene persoon kent weer een mooi album. En in acht nemend hoe geweldig het is om weer een mooi album te ontdekken is die ene persoon toch al heel wat.
dat dit album op nummer 1 in de top 250 staat is al goed, laten we dan niet steeds met z'n allen totaal opgenaaid doen als iemand een 0,5 geeft voor Ok Computer. met meer dan 1400 stemmen is een gemiddelde van 4,06 immers ook nog keurig

en ik heb Ok Computer op 4 in m'n top 10 en vond het al een van de beste albums ooit voor ik van deze site hoorde.


daar ben ik het helemaal mee eens, en ik zou eriegnlijk nog aan toevoegen dat er niks mooiers is dan dat jij in je eentje een plaat ontdekt en weet wat er speciaal aan is, zonder dat de grote massa dat voor je doet hecht dus niet teveel waarde aan de mening van anderen

avatar van schizodeclown
5,0
frankvankesteren schreef:
(quote)


daar ben ik het helemaal mee eens, en ik zou eriegnlijk nog aan toevoegen dat er niks mooiers is dan dat jij in je eentje een plaat ontdekt en weet wat er speciaal aan is, zonder dat de grote massa dat voor je doet hecht dus niet teveel waarde aan de mening van anderen


Toch is het ook heel leuk als je anderen je muziek laat horen die normaal gesproken niet zo snel te ontdekken is,helaas wordt dat 90% van de keren dat ik iets wil laten horen niet gewaardeerd of geaccepteerd,en dat is wel jammer hoor,maar dan hou ik me gewoon aan die gevoel vast wat frankvankesteren zegt,en dat is inderdaad het mooiste jah.

avatar van orbit
4,0
frankvankesteren schreef:
(quote)


Ik weet nu niet of het aantal stemmen op MuMe nou zo afhankelijk is van de hoeveelheid die radiozenders hem draaien... tenslotte is er geen enkele radio-DJ die tegenwoordig the Dark Side of the Moon kent maar staat ie hier wel op 3 ( bij wijze van spreke dan he)


Natuurlijk wel! Doe niet zo naief.. Je denkt toch niet dat bands als Coldplay of Keane zo hoog komen in de topzoveel omdat ze volslagen onbekend zijn? Natuurlijk heeft de bekendheidsfactor grote invloed op het aantal stemmers, de waardering en de eventuele stortvloed aan kritiek (kijk maar bij U2, kan bij een grote groep geen goed doen).
Ook op MuMe zitten veel oppervlakkige muziekluisteraars, net zoals bij ieder ander openbaar muziekforum.

avatar
Pim Latuny
Ben ik toch wel benieuwd wat je verstaat onder oppervlakkige muziekluisteraars

avatar van orbit
4,0
Wat of wie ik daaronder versta?

avatar van frankvankesteren
orbit schreef:
(quote)


Natuurlijk wel! Doe niet zo naief.. Je denkt toch niet dat bands als Coldplay of Keane zo hoog komen in de topzoveel omdat ze volslagen onbekend zijn? Natuurlijk heeft de bekendheidsfactor grote invloed op het aantal stemmers, de waardering en de eventuele stortvloed aan kritiek (kijk maar bij U2, kan bij een grote groep geen goed doen).
Ook op MuMe zitten veel oppervlakkige muziekluisteraars, net zoals bij ieder ander openbaar muziekforum.


Ow die zullen er ongetwijfeld zijn.. maar ik denk toch dat een plaat als DSotM bewijst dat het grootste gedeelte daar niet zo over denkt, kijk ook maar eens naar Tool bijvoorbeeld, ongeveer de hoogste plaat in zijn genre maar is die erg bekend bij het grote publiek? nee, dat heeft weliswaar deels te maken met het genre, maar het zegt ook wat over het publiek..

Ik schat het muziekanalytisch vermogen van het publiek hier op musicmeter in ieder geval hoger in dan de gemiddelde radioluisteraar (met enkele radiozenders uitgesloten)

avatar van orbit
4,0
We hebben het er al eens eerder over gehad frank, maar je schijnt te vergeten dat PF al twintig jaar lang een stadionact is, en DSOTM het bestverkochte album ooit! Verrassend dat dat album hoog eindigt en veel gekend is? Nee dus. Behalve deze platgetreden klassiekers staan er dus voor een groot gedeelte platen in die via radio3, mtv en kink of dat soort kanalen echt behoorlijk aan bod zijn gekomen. Écht obscure dingen kom je amper tegen in de top100, misschien dat The Sound of Mars Volta oid nog het dichtste bij komt..

Ik zeg verder helemaal niet dat de meeste mensen op MuMe laks zijn of naar commerciele shit luisteren, maar de waardering en zeker het aantal stemmen is gecorreleerd met de bekendheid van een artiest, dat kan je onmogelijk ontkennen!

avatar van KampF
5,0
frankvankesteren schreef:
kijk ook maar eens naar Tool bijvoorbeeld, ongeveer de hoogste plaat in zijn genre maar is die erg bekend bij het grote publiek? nee, dat heeft weliswaar deels te maken met het genre, maar het zegt ook wat over het publiek..


We gaan weer lekker offtopiq bij het beroemde OKCOMPUTER, maar toch even de reactie:

Het publiek hier ja. Nergens anders zie ik Aenima of Lateralus in een toplijst staan. Op OOR niet, op 3voor12 niet, top2000 (een 'single'). Nergens. Zelfs niet in mijn 1001-spraakmakende-albums boek
Toch wel leuk dat we mume hebben dan!

avatar van orbit
4,0
Kijk eens op Rate Your Music KampF

avatar van KampF
5,0
Dat is een internationale site. Ik bedoelde Nederlandse toplijst. pardon.

Mooie top of all time daar

avatar van schizodeclown
5,0
Ik geloof dat ok computer wel een terechte nummer 1 hier is,maar het aantal punten is duidelijk voor mij oplichterij.
Dus als de fraudeplegers( ) hun stemmen weggelaten zou worden denk ik dat het mss ook wel nummer 1 kan zijn.

avatar van orbit
4,0
OK, een land met een beter alternatief radio-aanbod, onze zuiderburen.. in de Studio Brussel lijst staan twee Tool albums nét buiten de top10

avatar
Feeder
orbit schreef:
OK, een land met een beter alternatief radio-aanbod, onze zuiderburen.. in de Studio Brussel lijst staan twee Tool albums nét buiten de top10




Overigens een mooie lijst hoor, de album top 100 van Studio Brussel

avatar
Ik snap dus echt helemaal niet waarom dit nummer 1 is...
Vind het echt geen hol aan..

avatar
Pim Latuny
Kan je ook zeggen waarom je het niks aan vind?

avatar van HammerHead
3,0
ER!

avatar van mathias
5,0
VINDT!

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 23:34 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 23:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.