MusicMeter logo menu
MusicMeter logo
poster

Radiohead - OK Computer (1997)

mijn stem
4,16 (4602)
4602 stemmen

Verenigd Koninkrijk
Rock
Label: Parlophone

  1. Airbag (4:44)
  2. Paranoid Android (6:23)
  3. Subterranean Homesick Alien (4:27)
  4. Exit Music (For a Film) (4:24)
  5. Let Down (4:59)
  6. Karma Police (4:21)
  7. Fitter Happier (1:57)
  8. Electioneering (3:50)
  9. Climbing Up the Walls (4:45)
  10. No Surprises (3:48)
  11. Lucky (4:19)
  12. The Tourist (5:24)
  13. Polyethylene (Parts 1 & 2) * (4:23)
  14. Pearly * (3:37)
  15. A Reminder * (3:53)
  16. Melatonin * (2:09)
  17. Meeting in the Aisle * (3:09)
  18. Lull * (2:29)
  19. Climbing Up the Walls [Zero 7 Mix] * (5:19)
  20. Climbing Up the Walls [Fila Brazillia Mix] * (6:25)
  21. Palo Alto * (3:44)
  22. How I Made My Millions * (3:09)
  23. Airbag [Live in Berlin] * (4:49)
  24. Lucky [Live in Florence] * (4:36)
  25. No Surprises [BBC Radio One Evening Session (05 / 28 / 97)] * (3:58)
  26. Climbing Up the Walls [BBC Radio One Evening Session (05 / 28 / 97)] * (4:21)
  27. Exit Music (For a Film) [BBC Radio One Evening Session (05 / 28 / 97] * (4:35)
  28. I Promise * (3:59)
  29. Man of War * (4:29)
  30. Lift * (4:06)
toon 18 bonustracks
totale tijdsduur: 53:21 (2:06:31)
zoeken in:
avatar van HiLL
4,5
gemaster schreef:

No Surprises is juist fantastisch! Dat heerlijke kinderdeuntje dat redelijk opgewekt is, terwijl Yorke zingt over zelfmoord plegen. Prachtig contrast.


Ja is mooi, maar het gaat mij snel vervelen dat nummer...

avatar van HiLL
4,5
musicfriek schreef:

Vooralsnog vind ik Pablo honey nog hun leukste, maar is veel meer een poppy sound. Tsja, en dat het album met zo'n grote voorsprong op 1 staat... Vind het ook wat overdreven, maar de mensen hier vinden het blijkbaar steengoed. Ik vraag me af wat de gemiddelde leeftijd hier is van de MuMe users....


Ik denk rond de 20?

En luister the Bends eens...lekker album.

avatar van herman
4,5
HiLL schreef:

Ik denk rond de 20?


Ik denk wel iets hoger, omdat je weinig uitschieters naar beneden zult hebben en wel naar boven (iemand van 45 weegt net zo zwaar als 5 mensen van 15).

avatar van Ruudf
2,5
HiLL schreef:
Ik dacht dat Radiohead ook overschat werd, maar als deze band iets niet is, is het overschat. Het is totaal niet commercieel, het wordt dus niet overkilled door spotjes op tv en wordt niet kapot gedraaid op de radio (Karma en Creep hoor ik wel eens hier en daar, maar vaak niet.) en het maakt geen makkelijk, radiogevoelige Radiomuziek (iets wat U2 heel goed kan )Neem als voorbeeld even U2, heel knap zolang aan de top. Maar is die muziek nou zo bijzonder goed of iets? Nee niet echt, zeker niet zelfs. Worden ze overkilled door reclames, prijsvragen, posters, concerten hier en daar en hier en daar en hier en daar..ga zo door...en dan vindt iedereen die band zo goed, omdat ze het nummer elevation zo lekker vinden. (best lekker nummer trouwens )...en ja dat dit album zo hoog staat..ach ja..die top 100 is natuurlijk zeer subjectief en ik neem hem ook niet echt serieus.


(trouwens u2 twee keer in de top 100!!! )


dat commentaar over U2 is wel erg kort door de bocht, slaat natuurlijk nergens op.
Ook U2 heeft fantastische, briljante platen gemaakt...(het verschil geef je zelf al aan)...de U2 sound ligt daarbij ook nog eens lekker in het gehoor, en is daardoor populair bij een groter publiek.
En het feit dat radiohead niet commercieel is, tjsa... moet dat een pluspunt zijn??
Mensen laten zich te snel misleiden door exclusiviteit.

avatar van HiLL
4,5
Ruudf schreef:
(quote)


dat commentaar over U2 is wel erg kort door de bocht, slaat natuurlijk nergens op.
Ook U2 heeft fantastische, briljante platen gemaakt...(het verschil geef je zelf al aan)...de U2 sound ligt daarbij ook nog eens lekker in het gehoor, en is daardoor populair bij een groter publiek.
En het feit dat radiohead niet commercieel is, tjsa... moet dat een pluspunt zijn??
Mensen laten zich te snel misleiden door exclusiviteit.


Ja ik ben wat kort door de bocht Ik vind de muziek niet veel bijzonders. En ja niet commercieel kan zeker een pluspunt zijn.

avatar van gemaster
5,0
Zou je aub niet zo onnodig veel willen quoten, dat leest niet zo fijn.

avatar van HiLL
4,5
Vind je dit al veel...valt mee toch..maar ok, zal er proberen aan te denken.

avatar van musicfriek
3,0
Heb het nu een aantal keren beluisterd en om heel eerlijk te zijn word ik hier niet echt warm van. Ik zal wel een de weinigen zijn, maar ja, die zijn er ook natuurlijk! Ik begin met 2,5 *, zal de plaat zeker nog wel kansen geven, dus dit is niet het eindoordeel. Het grote euvel bij mij is die stem van Thom Yorke.... Zo waanzinnig zeurderig!!! Een ander zal zeggen, zoveel gevoel, maar dat ervaar ik dus niet zo....

avatar
5,0
42
musicfriek schreef:

Heb het nu een aantal keren beluisterd en om heel eerlijk te zijn word ik hier niet echt warm van. Ik zal wel een de weinigen zijn, maar ja, die zijn er ook natuurlijk! Ik begin met 2,5 *, zal de plaat zeker nog wel kansen geven, dus dit is niet het eindoordeel. Het grote euvel bij mij is die stem van Thom Yorke.... Zo waanzinnig zeurderig!!! Een ander zal zeggen, zoveel gevoel, maar dat ervaar ik dus niet zo....

Ehm... als je van OK Computer een lekker warm gevoel van binnen zou krijgen zou het tijd zijn om professionele hulp in te schakelen. Het is een bijzonder negatief gestemde plaat. Geniaal, maar deprimerend.

avatar van HiLL
4,5
@42 lol idd

Ik krijg een heel apart gevoel van binnen!!

avatar
4,0
Voor een groot deel is dit misschien wel een deprimerende plaat maar als ik een nummer als Lucky hoor krijg ik toch een soort gelukszalig gevoel van binnen, en om een nummer als Karma Police kan ik (zeker als je het commentaar van de bandleden erbij leest) toch altijd wel lachen,

"Karma police, arrest that girl,
her hitler hairdo is making me feel ill"


avatar van herman
4,5
Ja, Karma Police is ook een grappig bedoeld nummer. Ik vind het verder ook geen deprimerende plaat, eigenlijk...

avatar
5,0
Ik kan deze plaat juist altijd goed gebruiken als ik ff niet zon goed humeur heb. Beurt me juist weer lekker op met al die geweldige klanken die goed aansluiten op je stemming. Juist als ik dan iets heel vrolijks luister ga ik me eraan irriteren. Ok Computer maakt me dus vrolijk

avatar
4,0
herman schreef:

Ja, Karma Police is ook een grappig bedoeld nummer. Ik vind het verder ook geen deprimerende plaat, eigenlijk...


Ja ik weet het, dat bedoelde ik ook met als je de band erover hoort praten.

Karma police was een soort phrase die de mannen van Radiohead veelal gebruikten met name aan het begin van hun carriere.

Als er dan iemand iets fout deed in hun ogen dan zeiden ze

Be careful, or the karma police will get you

En toen hebben ze er maar een liedje over gemaakt

avatar
5,0
niet de hele plaat is goed, maar Paranoid Android is echt een ongelooflijk geweldig nummer. De tekst, de verschillende stukken in de plaat zelf, ik krijg altijd rillingen over mijn rug bij dit nummer !

avatar van janneman
en ik snap na al die jaren nog steeds niet waarom dit zo'n goed album moet zijn.
kan iemand me uitleggen waarom deze eenheidsworst zo goed is.

sorry dat ik zo neerbuigend overkom maar ik snap het gewoon niet.

er zit best wel wat in hoor maar er is 1 ding wat ik mis en dat is EMOTIE en dat is essentieel in de muziek.
ik kan ook klanken voortbrengen hoor op een onorthodoxe manier maar dat lijkt helemaal nergens op dus deze jongens hebben de productie nog bij de hand.

tell me why

avatar van gemaster
5,0
Als hier geen emotie meer in zit, dan weet ik het ook niet meer hoor.

avatar
5,0
Inderdaad, het staat boordevol met emotie juist.

Ik denk dat je hem maar eens moet gaan herluisteren een weekje janneman

avatar van otherfool
5,0
Janneman heeft wel lef: OK Computer en Throwing Copper afkraken op 1 dag

avatar
5,0
42
De stelling dat OK Computer géén emotie zou bevatten is te absurd voor woorden.

avatar
4,0
Inderdaad, ongelofelijk. Je kan over veel albums een aardige discussie voeren over het emotionele gehalte, maar hier is dat lijkt mij toch onmogelijk.

avatar van Onderhond
En waarom ? In de ruimere betekenis van het woord emotie heb je gelijk natuurlijk, maar in de zin van "ik word erdoor geraakt" kan je hier best die discussie aanvatten.

Enige emotie die Radiohead alsnog bij mij opwekt is irritatie.

avatar van HiLL
4,5
Onderhond schreef:

En waarom ? In de ruimere betekenis van het woord emotie heb je gelijk natuurlijk, maar in de zin van "ik word erdoor geraakt" kan je hier best die discussie aanvatten.

Enige emotie die Radiohead alsnog bij mij opwekt is irritatie.


Oja..wat dan precies? De stem? De depressieve manier van muziek maken en teksten?

avatar van gemaster
5,0
Onderhond houdt gewoon niet van deze muzieksoort. Hekel aan mannenstemmen en gitaren, dan is irritatie een logische emotie.

Maar janneman is iemand die daar blijkbaar wél van houdt en hij beweert dat er geen emotie zit in deze plaat, dat vind ik nogal raar.

avatar van bas
3,0
bas
janneman schreef:


er zit best wel wat in hoor maar er is 1 ding wat ik mis en dat is EMOTIE en dat is essentieel in de muziek.


grootste onzin natuurlijk. Je kan er misschien niet van houden maar Radiohead heeft zeker wel emotie in de nummers. Komt voor mij minder 'irritant' over dan meat loaf of neil young die je wonderbaarlijk dan wel de hemel in prijst.

avatar van HiLL
4,5
gemaster schreef:

Onderhond houdt gewoon niet van deze muzieksoort. Hekel aan mannenstemmen en gitaren, dan is irritatie een logische emotie.


Hmmz hekel aan mannenstemmen en gitaren..:?

avatar van Onderhond
HiLL schreef:

Hmmz hekel aan mannenstemmen en gitaren..:?

Yups. Effect komt altijd zeer zeurderig en druilerig over op mij.

avatar van HiLL
4,5
Onderhond schreef:
(quote)

Yups. Effect komt altijd zeer zeurderig en druilerig over op mij.


Ja ok die stem van Yorke kan ik mij voorstellen, maar bedoelde gemaster ook mannenstemmen en gitaren in het algemeen?

avatar van Onderhond
Ja dus.

avatar van HiLL
4,5


Vreemd.

avatar

Gast
geplaatst: vandaag om 22:34 uur

avatar

geplaatst: vandaag om 22:34 uur

Let op: In verband met copyright is het op MusicMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.