Motörhead - Ace of Spades (1980)

Metal / Rock
Label: Bronze

1. Ace of Spades (2:48)
  2. Love Me Like a Reptile (3:22)
  3. Shoot You in the Back (2:39)
  4. Live to Win (3:36)
  5. Fast and Loose (3:21)
  6. (We Are) the Roadcrew (3:11)
  7. Fire Fire (2:43)
  8. Jailbait (3:32)
  9. Dance (2:37)
  10. Bite the Bullet (1:38)
  11. The Chase Is Better Than the Catch (4:17)
  12. The Hammer (2:46)
  13. Dirty Love * (2:56)
  14. Ace of Spades [Alternative Version] * (3:04)
  15. Love Me Like a Reptile [Alternative Version 1] * (4:16)
  16. Love Me Like a Reptile [Alternative Version 2] * (3:32)
  17. Shoot You in the Back [Alternative Version] * (3:11)
  18. Fast and Loose [Alternative Version] * (3:07)
  19. (We Are) the Roadcrew [Alternative Version] * (3:24)
  20. Fire Fire [Alternative Version] * (2:41)
  21. Jailbait [Alternative Version] * (3:33)
  22. The Hammer [Alternative Version] - * (3:12)
  23. Dirty Love [Alternative Version 1] * (1:02)
  24. Dirty Love [Alternative Version 2] * (3:52)
  25. Fast and Loose [BBC Radio 1, David Jensen Session] * (4:18)
  26. Live to Win [BBC Radio 1, David Jensen Session] * (3:34)
  27. Bite the Bullet / The Chase Is Better Than the Catch [BBC Radio 1, David Jensen Session] * (6:05)
  28. Headgirl - Please Don't Touch *
  29. Emergency * (3:00)

met Denise Dufort

ik las ergens dat eerste 5 platen regelrechte klassiekers zijn, deze dus ook

de eerste 5 lopen nu binnen, ik moet er maar eens aan, definitief

On Parole moet je niet binnen halen. Das gewoon een soort van officiele bootleg van demomatriaal.

Motörhead

Ace Of Spades
Orgasmatron

En als je die mag:
Inferno

Je vergeet No Sleep Till Hammersmith (nu ook als dubbelceedee verkrijgbaar)

Kingsnake schreef:

Je vergeet No Sleep Till Hammersmith (nu ook als dubbelceedee verkrijgbaar)

Wel een klassieker, maar das een live album. Dus die telt niet.

AGE-411 schreef:

Wel een klassieker, maar das een live album. Dus die telt niet.

Klopt, maar ik vind dat soort dingen altijd net even wat rauwer en persoonlijker,

Kingsnake schreef:

idd, maar ik koop altijd maar livealbums nadat ik alle andere zooi ken.

sjah, ik vond toevallig en pakketje van 5 dus die loopt nu binne

inferno is al een favoriet van mij, vanwege de geweldige come back, ineens stond motorhead er weer, en sterker en harder dan ooit

Joy
opvallend tot nu toe, livewerk en studiowerk door elkaar? (of het geluid gaat per nummer nogal heen en weer) (anders moet ik mijn boxen eens nakijken)

de eerste 5 zijn trouwens opnieuw verschenen in nieuwe editie, de 2008 versie komt ook binnen

ben benieuwd

sjah, ik vond toevallig en pakketje van 5 dus die loopt nu binne

Hmmm, zie Inferno niet echt als comeback.
Alle platen van de jaren negentig en begin 2000 waren vet.
Alleen We Are Motorhead was iets minder, die was te punk gericht.

Joy schreef:
opvallend tot nu toe, livewerk en studiowerk door elkaar?

No Sleep Till Hammersmith en No Sleep At All zijn de live-platen uit hun begin periode.
De rest van de bekende platen zijn allemaal studiowerkjes.

deze idem?

want daar heb ik het over

het lijkt of nummers ineens een ander produktiegeluid hebben

er staat ook wat live werk op

of zou dit de 2008 versie zijn die ik binnengehaald heb

Kingsnake
Volgens mij is er ook ondertussen een deluxe editie van deze plaat.
Dat hebben ze met alle toppers uit 70s en 80s gedaan.

ik las ergens dat eerste 5 platen regelrechte klassiekers zijn, deze dus ook

3. Ace Of Spades
4. Orgasmatron
5. Rock 'n' Roll
6. Overnight Sensation

Daarnaast hebben ze ook nog topalbums gemaakt als:

1. Bastards
2. We Are Motorhead
3. Another Perfect Day
4. Snake Bite Love
5. Hammered

De mindere albums in mijn ogen zijn:

1. De eerste, beetje soft en niet echt Motorhead vind ik.
2. Iron First
3. 1916
4. March Or Die
5. Inferno, al vind ik dat wel een lekker hard album, maar gewoon te weinig structuur en teveel voor de hand liggende deuntjes.
6. Kiss Of Death, zelfde als ik bij Inferno heb
7. Sacrifice, een klein beetje vergelijkbaar met Bastards qua structuur, alleen veel zwakkere nummers en ook minder goede in aantal, ook de productie is een stuk minder dan op Bastards. Met Bastards heb je alles wat ook op dit abum staat, alleen op alle fronten gewoon een stuk beter.

De live albums No Sleep Till Hammersmith, No Sleep at All en Everything Louder Than Everyone Else zijn ook 3 niet te vergeten Motorhead klassiekers waar je niet omheen kunt vind ik.

Ik vind dat de door mij als mindere albums benoemd zijn ook niet echte missers,op ieder album staan minstens wel 3 goede nummers op. Een miskoop zal je niet snel hebben met deze band, en je weet vaak wel wat je krijgt.

deze idem?

want daar heb ik het over

het lijkt of nummers ineens een ander produktiegeluid hebben

er staat ook wat live werk op

of zou dit de 2008 versie zijn die ik binnengehaald heb

een Motörheadalbum moet vuil en ongeproduceerd klinken.

zoals deze sample van Vibrator

Kingsnake schreef:
Volgens mij is er ook ondertussen een deluxe editie van deze plaat.
Dat hebben ze met alle toppers uit 70s en 80s gedaan.

de deluxe versie is binnen en bevat 30 nummers

ik draaide dus de originele

gek dat het geluid zoveel verschilt maar het blijft een pindkaas natuurlijk

avatar van ricardo
Dit is gewoon het beste Motorhead album ooit vind ik. Het staat bol van de pakkende songs en er staat m.i geen enkele misser op. Wat Let There Be rock is voor AC/DC is dit album voor Motorhead.

avatar van Thomzic
Kan er inmiddels gewoon van genieten. Laatste tijd regelmatig een Motorhead plaatje gedraaid, waarvan Ace of Spades het vaakst.. Kort maar krachtige nummers met lekker gitaarwerk. Wat kan een mens in korte tijd toch veranderen

Voorlopig vier sterretjes.

avatar van ricardo
Welke albums ken je nu inmiddels nog meer van Motorhead dan Thomzic?

avatar van Thomzic
De onderstaande drie albums:

Overkill: Eerste luisterbeurten bevielen prima, het leek op het eerste moment wel veel op Ace of Spades. Damage Case was natuurlijk bekend
Orgasmatron: Hier beviel mij het titelnummer uitstekend. Het klinkt hier wel allemaal wat duisterder op, maar zit zeker potentie in.
Overnight Sensation: tijdje geleden al weer.. druk hem er dit weekend nog even op.

Op de rol staan:
Rock 'n Roll
Bomber.

De eerste indrukken boven verwachting. Zal waarschijnlijk nooit een fan van Motörhead worden, maar af en toe zo'n rockalbum is prima. Krijg soms wel het gevoel dat er veel meer uit te halen is. Allemaal zo kort en veelal met dezelfde opbouw, maar misschien ligt daar wel de kracht. Voorlopig hou ik het dan ook maar bij deze albums.
En wat is Fast en Loose een lekker swingend nummer!

Thomzic schreef:
De onderstaande drie albums:

Don't forget the bonus tracks!

avatar van ricardo
@Thomzic: Vergeet je ook de albums Another Perfect Day(meest melodieuze Motorhead album) en Inferno(meest harde en eigenlijk gewoon metal) niet te downloaden. Samen met de albums die je al hebt, en die nog op stapel staan bij jou, heb je wel een behoorlijk goede uiteenzetting van het gehele oevre dan. En wat Motorhead zowel gedaan heeft door de jaren heen. Veel luisterplezier in ieder geval. Met luistergroet ricardo. O Ja het album We Are Motorhead is ook erg goed en zou je eigenlijk ook eens moeten gaan beluisteren. succes iig.

avatar van ricardo
Het enigste album samen met Bastards die ik van begin tot eind helemaal goed vind. Alle nummers hierop zijn gewoon super. Orgasmatron, Overnight Sensation en We Are Motorhead zijn een ietsiepietsie minder dan deze en Bastards, maar dan alleen maar omdat daar 1 of 2 mindere nummers opstaan. Qua niveau wel gelijk aan deze en Bastards vind ik.

The Oath
ricardo schreef:

Orgasmatron ramt van het begin tot het einde!
En Overkill is ook een mooie plaat die geen seconde verveeld.

avatar van Von Helsing
Machtig sterk album van Motörhead, met Jailbait, Ace of Spades en Chase Is Better Than the Catch als de hoogtepunten.

Lemmy mag van mij wel 150 jaar worden.

Akron777
Classic. Ace of Spades is echt een geweldig nummer. De rest mag er ook wel zijn, maar meestal krijg ik er na zo'n 5-tal nummers stilaan wel genoeg van. 4.5*

avatar van master-rens
Datzelfde heb ik ook.
Toch heerlijke rock n roll nummers, stuk voor stuk.
Please don't touch is een van me favorieten.

avatar van B.Robertson
B.Robertson (crew)
Uiteraard een absolute topplaat.Voor mij een van de meest gedraaide platen van hun.Staat vol topsongs als Jailbait,The hammer enzovoort.De hoogste waardering:5 sterren.

Is hier de deluxe edition ook een beetje top van? Want ik hoor hele wisselende verhalen over die deluxe editions?

avatar van avdj
ik2.0 schreef:

Zelf ken ik er twee van The Who en het debuutalbum van The Velvet Underground. Ik ben er razend enthousiast over.

Dit album:
Ik lees hier allerlei wilde verhalen over Lemmy en er zitten grappige uitspraken tussen. Echter, ik ben alleen geïnteresseerd in de MUZIEK. En die vindt ik erg middelmatig. Het is inderdaad hard. Maar ik mis gevoel en vooral: afwisseling. Mijn aandacht is na 3/4 nummers weg. 3*

avdj schreef:

Dit album:

Jah ik heb 1 van Disraeli Gears (Cream), Masters of Reality (Sabbath), Dr. Feelgood (Motley Crue) en I Want You (Marvin Gaye) en ik ben over 3 ervan erg tevreden alleen die van Sabbath klinkt wat dof, maar dat kan ook gewoon door de opnames toendertijd komen en niet zozeer de CD.

Guardian of Isis
Een halfje bij, zalige no-nonsense hardrock is dit. Je kop wordt er met ieder nummer af geblazen en je krijgt geen tijd om uit te blazen. Lenny is een formidabele frontman met de juiste instelling en een vette middelvinger in het gezicht van de "nieuwe man" (excuses als er aanwezig zijn ), daar kan het MLF nog wat van leren. Niet zoveel variatie, maar voor ballades en emotionele stukken moet je niet bij Motörhead zijn!