ScHoolboy Q - Oxymoron (2014)

Label: Top Dawg

met 2 Chainz

5. Hoover Street (6:36)
  6. Studio (4:38)

met BJ the Chicago Kid

7. Prescription / Oxymoron (7:09)
  8. The Purge (4:54)

met Tyler, the Creator en Kurupt

9. Blind THreats (4:29)

met Raekwon

10. Hell of a NigHt (4:32)
  11. Break tHe Bank (5:54)
  12. Man of tHe Year (3:36)
  13. His & Her Fiend * (2:55)

met SZA

14. Grooveline, Pt. 2 * (4:18)

met Suga Free

15. Fuck LA * (3:20)
  16. Gravy * (2:26)
  17. Yay Yay * (4:31)
  18. PusHa Man * (1:43)
  19. Californication * (6:17)

met A$AP Rocky

avatar van Holla
Oh ik lees net een tweet van Top Dawg van een paar uur geleden.

dangeroo kipawaa TDE ‏@dangerookipawaa 8 u
HOW ABOUT A @ScHoolBoyQ VIDEO 2MOR?

Ik verwacht een Break The Bank video, maar wie weet. Blind THreats? Gangsta? The Purge? Hell Of A Night?

nedbed
Ik las laatst een tweet van Tyler waar hij 't had over ''My first actual rap video'' oid. Ik dacht meteen aan een video voor The Purge.

avatar van thgryda
Ook maar eens checken maar ik vrees dat dit niet mijn type hip hop is...

nedbed schreef:

Dat zeiden er wel meer inderdaad. Uiteindelijk bleek het om een andere video te gaan geloof ik

nedbed
Ah, oké. We zien het wel.

nedbed schreef:
Ah, oké. We zien het wel.

Ja precies, ik zeg ook alleen maar wat ik op KTT las . Op OFT had iemand meer inzicht in Tyler's features her en der dus die kwam ermee naar voren ofzo.

Zou me ook nog wel bekoren, een video daarvan

ScHoolboy Q ‏@ScHoolBoyQ 5 sec. Vertaling weergeven
“@talebz16: Why Californication is not in the album ? @ScHoolBoyQ”>>> go to target

Californication is de track met ASAP Rocky, die we dus snel zullen krijgen!

avatar van NastyOnWax
Q is trouwens echt een baas als het aankomt op hooks maken voor zijn bangers. Gangsta, Los Awesome, Break tHe Bank, Man of tHe Year, noem maar op.

avatar van hond racisme
Meh... Zo'n klassiekertje is het toch weer niet. Niets vergeleken met Good Kid/Mad City, maar wel fijn om naar te luisteren. M'n favorieten zijn Los Awesome, Collard Greens en The Purge, maar ik vind Break the Bank, Gansta en Prescription_Oxymoron ook wel vet.

avatar van Rhythm & Poetry
Dit is momenteel gewoon die hele plaat. Voor als je van hiphop houdt.

avatar van Delars
Rhythm & Poetry schreef:
Dit is momenteel gewoon die hele plaat. Voor als je van hiphop houdt.

Classic. Real Hip-Hop

avatar van Holla
Prachtige video van Break the Bank!

avatar van Nr.4
kan er tot op heden niks mee. Maar aangezien ik Kendrick z'n plaat na 3 keer luisteren nog niet kon waarderen en die me pas later wist te pakken, ga ik deze ook nog een aantal keer goed beluisteren. Vooral qua producties is dit zo op het eerste gehoor niet mijn ding, maar we zullen zien.

avatar van Flipm0de
Eerste luisterbeurten klinken redelijk tot goed. Schoolboy Q heeft me nog niet echt weten te overtuigen wat betreft de inhoud van zijn teksten, maar het ligt allemaal wel lekker in het gehoor.

Zo, de track Gravy is uit! Klinkt weer ouderwets hard

FelipeGutiérrez
Een 5 van gemaakt, wat een geweldig album is dit. Na heel veel keren luisteren ben ik tot de conclusie gekomen dat ik dit nóg vetter vind klinken dan GKMC. De bonustrack Gravy is ook heel dope, thanks Holla voor de link.

Benieuwd naar Californication met A$AP Rocky...

Edit: een gemiddelde van 4,20 nu, toepasselijk bij een Q album.

FelipeGutiƩrrez schreef:

Benieuwd naar Californication met A$AP Rocky...

Edit: een gemiddelde van 4,20 nu, toepasselijk bij een Q album.

Ja ik ben ook naar de 5.0 gegaan. GKMC was en is nog altijd gruwelijk, maar toch ben ik meer fan van Oxymoron (voorlopig). Vooral omdat het allemaal nog nieuw en vers is denk ik, maar toch ligt Q me nog het meest van alle leden in Black Hippy. Het was even wennen aan tracks Los Awesome, Hoover Street, maar beiden zijn nu tracks die ik graag draai. Elke track is uniek en draagt bij aan het grotere geheel, is het niet in 'verhaal' dan wel in variatie. Zoals ik eerder postte voelde het als een groeiertje en ik heb het gevoel dat er nog altijd groei in zit. Bravo Q!

Californication, Druggys Wit Hoes Trois en nog een tweede track die op de Target Deluxe staat moeten nog worden uitgebracht. Heerlijk vooruitzicht. Q opent het jaar in stijl en maakt duidelijk dat dit niet alleen TDE's jaar is, maar ook zeker Q's jaar. Kijken hoeveel hij gaat verkopen!

Flipm0de schreef:

Ik durf er bijna op te zweren dat Q je niet gaat overtuigen met sterke lyrics. Dat is gewoon echt niet zijn stijl en dat mag je eerlijk gezegd ook niet verwachten van de minst ervaren rapper van Black Hippy. Zijn appeal is als je mij vraagt gewoon als charismatische party gangster en dat doet hij echt geweldig.

Voor ziek doordachte lyrics moet je bij Ab-Soul zijn. Voor brute verses moet je bij Jay Rock zijn. Voor all-round genialiteit klop je aan bij Kendrick en Q is er voor goeie hooks en lompe dingen op harde beats. Zo zie ik het.

FelipeGutiérrez
Beter dan GKMC... yeah i said it!

NastyOnWax schreef:

Juist, dit is een beetje net als Yeezus waarvan je gewoon niet overtuigd wordt met lyrics. Dat is de bedoeling ook niet van de rapper. Zoals bij Kendrick probeerde ScHoolboy een mooi totaalplaatje te laten zien en daar is hij flink in geslaagd. Veel mensen zijn gewoon teleurgesteld omdat het geen tweede GKMC is, wat ook gigantisch onterecht wel werd verwacht door velen. In mijn ogen is hij op dit album de best ScHoolboy die hij kan zijn, een iets mindere Kendrick dan de echte Kendrick bestaat niet. TDE haalt gewoon het beste uit de rappers die ze hebben, zo ging Isaiah ook meer richting een eigen ding dan naar het mimicken van Kendrick's stijl. Het is nou eenmaal zo dat de rappers divers zijn en daar wordt ook hier bij Oxymoron perfect op ingespeeld.

avatar van Holla
imgur: the simple image sharer deze link toont de tracklist op de Target Deluxe editie. Track 16 is 'Pusha Man' en track 17 dus 'Californication' met ASAP Rocky.

Linus Van Pelt
Man of the year is al geweldig. Is hij een stuk minder wisselvallig dan de vorige plaat?

Linus Van Pelt schreef:

Op HnC zaten meer fillers, dat sowieso. Op Oxymoron staan geen nummers waarbij je de neiging krijgt om ze te skippen, naar mijn mening.

Linus Van Pelt schreef:

Ik zie ook geen fillers maar het kost vaak wat tijd om aan wat tracks te wennen. Los Awesome bijvoorbeeld

FelipeGutiérrez
Moeten Pusha Man en Californication trouwens niet als bonustracks worden gerekend? Ze staan hier op MuMe niet als bonustracks aangegeven.

Holla schreef:

Grappig. Ik vond Los Awesome echt vanaf het begin hard. Het klinkt knarsend en ik snap waarom je het zou kunnen haten, maar voor mij klinkt het knarsend op een goeie manier.

GCITY050
Damn die Kurupt levert me een verse op The Purge!

NastyOnWax schreef:

Ik zie dat ik het wat verkeerd verwoord heb. Ik bedoelde dat het voor mij een voorbeeld was waar ik aan moest wennen. Ik lees trouwens wel meer reacties op dat nummer dus ik dacht dat het het perfecte voorbeeld was van een groeier.

GCITY050 schreef:
Damn die Kurupt levert me een verse op The Purge!

Alle rappers doen dat denk ik wel. Raekwon doet het beste in jaren, Kurupt heb ik ook al een hele tijd niet zoiets horen spitten, Chainz levert een typische Chainz verse, Kendrick outshined Q mooi op Collard Greens, Jay Rock's feature killing spree is voorlopig nog niet ten einde en Suga Free is smooth as silk!